שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 25

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 25

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 25

מתכני השיעורים האזוטריים

ברלין    12.4.1908

בשלבי התפתחות מוקדמים יותר הייתה לאדם ראייה רוחנית וידע. גופו היווה עבורו מעין מקום מנוחה, בו יכול היה לישון ולאבד את הכרתו בזמן ששהה בו. ככל שישותו הפכה להיות יותר ויותר מודעת במישור הפיזי, פחתו התפיסה וההכרה הרוחנית שלו. כשהאדם החל להתעניין מאוד בדברים סביבו, הוא איבד לחלוטין את הראייה וההכרה הרוחנית שלו, וצעיף סמיך כיסה דברים רוחניים. עניין זה בתופעות חיצוניות של החושים, נקרא באוקולטיזם estimatio,[1] ו- estimati הוא רעל שמביא למוות. הוא מרחיק את התודעה מקיומו המתמשך של ה’אני’, ובכך מביא איתו תודעה של לידה ומוות. הוא מוחק את תודעת ה’אני’ ואת הזיכרון של המשך החיים. אסור לתודעה לסגת לגמרי מהעולם החיצוני, כי אז היא לא תיקח את התמצית של מה שהיא צברה מההתנסויות החיצוניות איתו. בכל אופן, זהו המצב בדמיון. אסור שהתודעה תהיה בלתי פעילה לחלוטין; אדם חייב להיות מסוגל לכוון כרצונו את תודעתו לתמונה של פעולתו. אדם לא יוכל להרים את ידו, אם הוא לא יכול היה לדמיין זאת בצורה ציורית. כשהוא מרים את ידו, נוכחים בו זמנית התמונה והפעולה. אם הוא יתחיל ליצור דימויים נפשיים ללא פעולה, כלומר, אם הוא מאחד את התודעה שלו עם התמונה המדומיינת, אז הוא יחזיר לעצמו את היכולת לראות דברים אסטרליים. שלב זה נקרא אימאגו.[2] כאשר הנפש תשיג שלום מלא, או שקט, כך שהיא תישאר שלווה לחלוטין ולא משנה מה יתקרב אליה, אזי תודעתה תוכל לחדור את מעטה ההרמוניה של הספירות. פירוש הדבר הוא טרנסמוטציה[3] באמצעות אינספירציה, או incatatio. כשנוצרו הבלוטות על הירח הקדום זה קרה בתהליך שדומה לזה שמתרחש בגופנו כשמישהו חושב על אוכל וזה גורם לו להזיל ריר. בלוטות נוצרו על השמש הקדומה על ידי ישויות גבוהות, אשר, כביכול, טעמו את הסביבה והפרישו את חומר הבלוטה שנקלט על ידי גופים פיזיים. בלוטות יותרת הכליה מפרישות חומר המקדם בניית עצם. הלבלב הופך סוכר לחומרים טובים לתזונה. הפרשת הבלוטות היא תהליך שנוצר על ידי תהליכי נפש.

כאשר האדם חי בתודעה אסטרלית או תמונתית היתה לו היכולת להיכנס למחוזות רוחיים כרצונו, יישויות מסוימות נתקעו בשלב הזה. שלב זה נשאר מגובש בהם, כביכול, וציפורים מייצגות זאת בצורה גבישית. ציפור כמו עיט שיש לה עין נפלאה כל כך, גיבשה ראייה אסטרלית. יונקים גיבשו את השלב בו האדם ניסה לשלוט בתנועות גופו. בעלי חיים אלה השיגו זאת רק באופן חלקי, ולכן נשארו מאחור בשלב נמוך יותר של האבולוציה.

————————————————————

  1. הַעֲרָכָה, אֻמְדָּן; אֲמִידָה.
  2. המילה אימאגו (או אימגו), היא מילה לטינית שלה שני פירושים: הראשון זה דימוי. השני פרפר, או חרק אחר, במלוא הדרו, לאחר שהשלים את המטמורפוזה שלו והוא כבר אינו בצורת זחל או גולם.
  3. טרנסמוטציה – התמרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *