שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 24

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 24

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 24

מתכני השיעורים האזוטריים

מינכן    18.3.1908

זוהי משימת התקופה הפוסט-אטלנטית החמישית לפתח את עצמיות-הרוח. היא מתרחשת בתקופה ההודית דרך עצמיות-הרוח השוקעת בגוף המודע. בתת-הגזע הבא, הפרסי, חודר המאנאס לנפש המודעת ובכך נכנס יסוד חדש, יסוד הנפש. התוצאה מכך היא ששדים מסוימים, שקודם לכן לא היה להם כוח על בני אדם, שוחררו והפכו עוינים. דמונולוגיה מתעוררת במרוץ זה; שום שדים לא הוזכרו בסאגות ובמיתוסים קדומים. בתת-הגזע השלישי מאנאס שוקע לנפש האינטלקטואלית של המצרים, הבבלים, האשורים והשמים. אין שינוי רב, שכן המאנאס נשאר באותו יסוד נפש. ברביעית, עצמיות-הרוח של תת-הגזע היווני-רומי, מתפתחת בנפש התודעה וגם נשארת ביסוד הנפש. ישוע כריסטוס יורד מטה לאדמה. יש לו את הכוח להתגבר על שדים עוינים. כתבי הקודש אומרים שהוא כבל את השטן לאלף שנים. תת-הגזע החמישי שלנו בא בעקבותיו, ועכשיו מאנאס נכנס שוב לאלמנט חדש. הוא מתחיל לחיות ביסוד של עצמו: עצמיות-הרוח בעצמיות-הרוח. בכך משתחררים כוחות עוינים חדשים שהאנושות לא הכירה קודם לכן. כלומר, אויבים אלו יוצאים מהחזה של בני האדם עצמם. בני אדם מעכבים זה את זה בכך שהם משפיעים זה על זה יותר מאשר אי פעם בעבר. מקרה שנחקר באופן אוקולטי יכול לשמש כדוגמה.

ארבעה אנשים גרו יחד. הראשון היה קצת רפה שכל ומשוגע. השני נחשב לאדם מוכשר מאוד, הוא היה פורה ופעל בציבור. השלישי היה מה שנקרא אדם ממוצע והרביעי היה אדם מאוד מפותח, למרות שהיו לו קשיי התבטאות. איך זה נראה מנקודת מבט אוקולטית? לראשון יש רצון חלש מאוד, אבל בדרך כלל הוא מתפקד. האדם השלישי, הממוצע, כנראה לקוי נפש ומשפיע את זה לתוך הראשון. מה עם האיש השני, המוכשר והיצירתי? יש לו באמת רק את הכישרון להיות מסוגל להביע משהו. התוכן בעל הערך בכל מה שהוא הפיק היה העברת הידע וכוחות החוכמה של הרביעי, שעם זאת לא הייתה לו היכולת לבטא את עצמו. אך כשהוא גמגם משפט, היה שם הרבה יותר כוח אמיתי מאשר במילים המבריקות שנבעו ממספר שתיים, שכל כך הרשימו את בני האדם.

משימת האדם כיום היא להשתחרר יותר ויותר מההשפעות המגבילות בסביבתו, וגם לא לתת להשפעות כאלה לקרון ממנו. האדם אמור להיות חופשי יותר ויותר. הוא אמור להכיר ולהגשים את החוקים הנצחיים של הטוב מרצונו החופשי. עולם הרוח מגלה את עצמו רק לאדם חופשי באופן פנימי. כאשר מספר תלמידי תורת הנסתר אומרים שהם שומעים קולות, האומרים להם מה לעשות בעניינים היומיומיים שלהם, הם מרמים את עצמם. המאסטרים שותקים לגבי עניינים יומיומיים. הם מדברים רק אם אדם מתעלה מעל קיומו, לחוקי העולם הגדולים הנוגעים לאבולוציה האנושית והעולמית. האדם חייב ללמוד להיות די חופשי ועצמאי במעגל הקטן שלו, כדי שיוכל להיכנס לעולם הרוח כישות חופשיה, מודעת לעצמה, שכן רק כך הוא יכול להפוך לחבר שימושי באבולוציה האנושית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *