שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 13

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 13

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 13

מתכני השיעורים האזוטריים

שטוטגרט, 15.9.1907

חשוב מאוד לאנשים מודרניים לקבל מנה חזקה של חיים אזוטריים. נגעים, מגיפות ומלחמות היו משתוללות בין בני אדם בצורה נוראה, אם המאסטרים החכמים לא היו מחליטים לאפשר לאנושות התעמקות בתחום הרוחי.

מאז ומתמיד היו שלושה סוגים של חניכי אזוטריקה שהתפתחו בהכשרות להתקדשות: חניכים, בעלי ראייה רוחית ומומחים בתורת הנסתר. בימי קדם קרה לעיתים קרובות שלחניכים הייתה הבנה מלאה של אמיתות וחוקים רוחיים, למרות שהם לא היו בעלי ראייה רוחית. באותה אחווה היו אחרים בעלי ראייה רוחית שלא הצליחו להבין מה הם ראו, כך שהחניכים הם אלו שהסבירו להם זאת. היום יש פחות הפרדה בין ראיית רוח לבין חניכה. בעוד שהמומחים הצליחו להעביר לשימוש מעשי את מה שראו הרואים הרוחיים והסבירו החניכים. בימינו פעילות מומחים זו חייבת לסגת כמעט לחלוטין. העידן האגואיסטי שלנו לא יכול לעשות שימוש נכון ביכולות כה גבוהות. לעיתים קרובות המאסטרים הנעלים משפיעים על גורלות בני האדם פעם במאה שנה. כוחם נשמר לאירועים מיוחדים. הסיבה היא שבני האדם עדיין לא בשלים מספיק לדברים מסוימים. עלולה להיות לזה השפעה מזיקה אם מישהו ירצה למסור אותם. אפילו אתם, אחיי ואחיותיי, אינכם יכולים לקבל כמה מהאמיתות הגבוהות ביותר. אם הייתי אומר לכם אמת כזו חדר זה היה מתרוקן תוך מספר דקות. אפילו אנשים שהגיעו לשלב מסוים באימון האזוטרי לא יכולים לסבול אמיתות מסוימות. ובכל זאת אלו הן האמיתות הגבוהות ביותר, וההכשרה שלכם תאפשר לכם בסופו של דבר לקבל אותן. אך מי שמקבל אותן מוקדם מדי מאבד כל תמיכה בחיים. תארו לעצמכם שקרש צר מונח על פני תהום עמוקה. כמה מכם היו מסוגלים ללכת עליו מבלי לקבל סחרחורת? בוודאי שלא כולם. אך אם מישהו יצייר על רצפת החדר נתיב ברוחבו של קרש זה, יהיה קל ללכת לאורך הרצועה מבלי לרדת ימינה או שמאלה. ובכל זאת הוא עושה את אותו הדבר שהוא היה צריך לעשות כדי ללכת על הקרש או הפס על הקרקע. המשכה של הרצועה הוא העולם הפיזי, עולם החושים. הוא נותן לאדם ודאות, מכיוון שהוא מתקן כל הזמן מחשבות שגויות, רגשות וכו’. כעת דמיינו שהמחסומים של העולם הפיזי נפלו, כך שאדם באמת צף באוויר ללא תמיכה חיצונית. זוהי חוויה שכל אחד חייב לעבור בשלב מסוים.

כולכם יודעים שהלב נמצא רק בתחילת התפתחותו ושאחר כך הוא יהיה איבר חשוב מאוד. אין צורך להאמין בכך, כי התבוננות פשוטה מאפשרת לראות זאת. החידה הגדולה ביותר עבור מדענים מודרניים היא ששריר הלב הבלתי רצוני מפוספס לרוחב בדיוק כמו השרירים הרצוניים, מכאן מבינים שהלב יהיה שריר רצוני בעתיד.

אנו מדברים על היוולדות חוזרת ועל חוק הקארמה. אדם יכול לומר לעצמו: אני לא מאמין בהיוולדות חוזרת, אך אני יכול להניח שהיא קיימת. אני אתנהג כאילו ההנחה שלי נכונה ואחכה לראות מה ייצא מזה. אדם שחושב ומתנהג כך יגלה תגליות מדהימות. בכל מה שקורה לו הוא יחשוב: אני גרמתי לזה בחיים קודמים ועכשיו אני נושא בתוצאות מעשיי. אם אדם כזה עשה בלא מודע משהו טיפשי והוא נענש על כך, הוא יחשוב: אני אעשה את עצמי מודע לשטות הזו, כדי שאוכל לראות שאני הוא זה שהביא על עצמו השלכות מכוערות אלה. זוהי המשמעות האמיתית של האימרה: מי שמכה אותך על לחי ימין, הפנה אליו גם את השניה.

כל מי שמצליח לחפש את הסיבה לכל מה שפוגע בו עצמו, השיג הרבה מאוד. מי שעושה זאת יבחין במהרה שזה מקדם אותו, שהוא מתחיל לשחרר שרשראות קארמתיות ומקבל יותר ויותר שליטה על חייו. אדם כזה צועד בנתיב חייו בחופשיות ובביטחון. אפשר לאמת את כל התורות התיאוסופיות באותו אופן. אז בואו ננסה כולנו להכניס יותר רוחניות לחיים ולהפוך את האור והחיים שהמאסטרים הגדולים מזרימים אלינו לתוכנו למלאי חיים. כולכם צריכים להבין שהקרבות שהתיאוסופיה, ובמיוחד האזוטריקה, יצטרכו לנהל מול העולם החיצוני ילכו ויתעצמו. העניין כאן הוא להתייצב היטב ולהיות שקטים. אחיותיי ואחיי, עימדו באופן איתן, כשאתם מסתכלים על מטרתכם ועל המאסטרים הגדולים העומדים לצידנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *