שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 99

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 99

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

חלק 2

פרק 99

מתכני השיעורים האזוטריים

ברלין 26.01.1912

ההתפתחות האזוטרית חייבת להיות שונה בתקופות שונות, אחרת התגשמויות רצופות תהיינה חסרות משמעות. אולם דברים מסוימים נשארים זהים לאורך התקופות. למשל, אנו מגלים שהאזוטריות המצרית מדברת על: הגעה לסף המוות, הליכה לעולם התחתון, חוויה של ארבעת האלמנטים, ראיית השמש בחצות, ופגישה עם ישויות רוחיות פנים אל פנים.

איננו יכולים להסביר כעת את כל מה שאני מתכוון בזה, אך אזכיר חלק מהדברים הפשוטים.

רגש מסוים שחיים אזוטריים יכולים לעורר הוא שחיי העירות דומים לחיי השינה. זה לא מצב-נפש שנוכל לעורר בנו ללא הרף, ולעולם לא תהיה כוונתנו לתת למצבי-נפש אזוטריים רגעיים להתפשט על כל חיינו. אם היינו עושים זאת לא היינו כשירים למלא את חובותינו בעולם החיצוני. מה שבטוח, כפי שתלמיד תורת הנסתר רואה את ממלכות הטבע סביבו, עליו לחוות מדי פעם מצב-נפש של כמיהה לחדור אל מה שמסתתר מאחוריהן, למציאות האמיתית, אל מה שאנו שואפים אליו, בהשוואה לכל רשמי החושים הרגילים שאין להם ערך רב יותר מאלה שמגיעים מהשינה. מי שרוצה לחיות כל הזמן במצב-נפש אזוטרי כזה יצטרך לסגת למעין חיי נזירות. אך זה לא סוג האזוטריות אליה שואף הרוזנקרויצריזם. מי שירצה לסגת באופן זה יצטרך להיות מודע לכך שהוא רוכש זכויות יתר מסוימות ביחס לאחיו, כך שהוא יוכל להכין את עצמו למספר חיים בעולם החיצוני, אך אם כל בני האדם היו רוצים לחיות כמוהו, לא הייתה מתאפשרת התקדמות באבולוציה האנושית.

התרגילים שלנו נועדו להביא אותנו לעולם הרוח, אך מחמת חוסר תשומת לב לעיתים קרובות אנו לא מבחינים בהתקדמות שלפיכך אנו עושים. אפשר לחוש שאנו משתמשים בצורה גרועה מאוד בכוחות החשיבה, הרגש והרצון שנמזגים בנו, אלא שבמצבנו הנוכחי זה יהיה בלתי אפשרי לגבינו לשקר לגבי החשיבה, הרגש והרצון – זה יתנפץ ויהרוס אותנו. הקדמונים כינו את תחושת העמידה לפני חוויה שרוצה להכריע אותנו: ההגעה לסף המוות. כי שם הרגישו:  דרך החשיבה, הרגש והרצון שלנו אנו לא יכולים לשלוט במה שאנו חווים כעת; כעת אנו יודעים איך זה מרגיש כשמתים. רובכם כנראה עברתם זאת פעמים רבות. זה בגלל חוסר תשומת לבכם שאתם לא מודעים לכך. במהלך המדיטציה לא פעם הייתה הרגשה שנעדרתם לרגע, ואז כשחזרתם לעצמכם, חשבתם: ישנתי. אם הייתם טורחים לברר מה עברתם ברגעים כאלה, הייתם מרגישים שאולי מדובר בחוויות האדירות ביותר שחייתם אי פעם.

חוויה נוספת היא זו. היא לא צריכה להגיע אחרי הראשונה. אפשר להתרשם שהחוויה השנייה היא הראשונה כיוון שנרדמנו בחוויה הראשונה. מרגישים שיושבים בגוף, שנושאים אותו איתנו. כמו שאפשר להבדיל בין משקל שמוצמד לזרוע לבין שרירי הזרוע, כך לומדים להרגיש שזרועותינו הן משקולות שאנו גוררים עימנו. אז אפשר להרגיש שיושבים מרותקים בעולם תחתון – לא בפיזיות, אלא יותר בנפשיות. זה מה שקראו לו: להיכנס לעולם התחתון. אז מרגישים בתרגילים כאילו משותקים, כאילו נשפכים עלינו מים פושרים.

אפשר גם להרגיש שהמחשבות הרעות שיש לנו אינן רק מחשבות אלא הן משהו אמיתי. אם חשבנו משהו רע על אדם אנו רואים זאת כמו חץ שנורה שיכול לפצוע את נפשו של האדם יותר מאשר חץ שנורה פיזית יכול לפגוע בגופו. ברגע שאנו רואים מה אנו עושים, בכך אנו מבחינים כי החץ עף אלינו בחזרה ושורף אותנו כמו אש, כאילו היינו בלהבות אש הגיהינום. זה מה שנקרא לעבור דרך האלמנטים. זה לא צריך להיראות כחיזיון, אפשר להרגיש זאת כאילו היו לכם בכל מקום פצעי כוויות. כשאנו מרגישים כך, אנו שולחים כוחות מגופנו האתרי אשר עם זאת יכולים להגיע רק לגבול ההילה שלנו. שם הם פוגשים את כוחות הקוסמוס הפועלים בכל מקום בסביבה זו שגורמים לכוחות אלה להסתובב ולכוון אותם למרכזים מסוימים שם הם חושפים איברים על-חושיים. זה כמו שהעיניים הפיזיות נוצרו מאיברים שונים על ידי אור. כל עוד האור פעל עליהם, לא ניתן עדיין היה לראות. זה התאפשר רק כשהן הסתיימה יצירתם. כך אנו יכולים להשתמש באיברים הגבוהים שלנו רק לאחר שבנינו אותם בצורה המתוארת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *