שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 30

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 30

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 30

מתכני השיעורים האזוטריים

ברלין, 5.6.1908

התוכן של מה שניתן בשיעור אזוטרי אינו שונה בהרבה ממה שניתן בשיעור אקזוטרי – הדרך בה הוא ניתן היא שונה. תלמידי תורת הנסתר לא צריכים רק לספוג ידע. על כל שיעור להיות חוויה נפשית. בסוף השיעור עלינו להיות שונים ממה שהיינו לפניו.

בבתי ספר אזוטריים נהגו לומר: אם אתה לא יודע אם עליך לעשות משהו או לא, אל תעשה אותו. אך אי אפשר להגיד זאת לאדם אקזוטרי, כי הוא היה שוקע בעצלות ולא היה מתנסה בחוויות. אפשר למצוא את חילופי הדברים הבאים בספר רוזנקרויצרי: לבו של התלמיד שואל את המורה: איך אני מוצא את הדרך להתפתחות גבוהה יותר? המורה עונה: כשאתה מוצא את המקום הפנוי מכל הדברים האישיים. לבו של התלמיד שואל: היכן אני מוצא את המקום הזה? המורה: ב’אני’ שלך, הרוצה ללא העצמי, ושחושב בלי תפיסת חושים. שאלה: איך אני יכול לרצות ללא עצמי, איך אני יכול לחשוב בלי חושים? תשובה: תרצה בלי ‘אני’, תחשוב מחוץ לעצמך.

לעיתים קרובות, אנשים שואלים אם לא עדיף לנצל את הזמן שמנצלים להתפתחות, לעשיית מעשים טובים בעולם. אך האוקולטיסטים חייבים להשיב שזמן המושקע בפיתוח אינו מבוזבז. כי אדם יכול לעבוד טוב ובאופן צודק עבור האנושות, רק בכך שהוא הופך את עצמו למושלם יותר. מעשים חיצוניים, שנראים כל כך טוב, יכולים להזיק; האדם אינו מודע לכך. נפשנו מלאה כעת בכאוס; עלינו לפתח אותה לאורגניזם, בדיוק כפי שגופנו נעשה לאורגניזם בנוי היטב, באמצעות חוכמתן של ישויות גבוהות יותר. אנו משיגים זאת על ידי הבאת צורות וקווים מסוימים לפני נפשנו ומבררים מה המשמעות שלהם. [ראו השיעור הקודם.] שלוש הנקודות העליונות התאחדו מכוח עצמן; כאשר הן משתקפות אל תוך יסוד הנפש הן הופכות את עצמן למשולש עם צלעות.

a = מסירות נפש, המובילה אל האלים; i = כיוון מסוים שאמור להוביל אל האלוהי; o = האלוהות חובקת-כל; החיבוק של הצורה הנגלית; u = לנוח באלוהות ולהרגיש מוגן בשלווה אלוהית; e = זרימה פנימה ממרחבים רחוקים (התגברות על קשיים); ei = התגלות אלוהית לתוך בני האדם, שלפניה נסוגים בביישנות ביראת כבוד; oe = זהה ל-ei אבל יותר מכך. אדם מרגיש שהוא סגור בגופו ומחוצה לו ישנה פעילות של האלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *