שאלת החינוך כשאלה חברתית
רודולף שטיינר
GA296
שש הרצאות שרודולף שטיינר נתן חודש לפני פתיחת בית הספר ולדורף הראשון בגרמניה שלאחר המלחמה בדורנאך.
תרגמה מגרמנית ומאנגלית: מרים פטרי
תיקונים: דניאל זהבי, דליה דיימל
ציור הכריכה: דניאל זהבי
מכיל 138 עמודים הוצאת חירות מחיר: 65 ש"ח
לרכישה
כמות במלאי: 22
תוכן עניינים
הרצאה מספר 1
דרישות היסטוריות בתקופה הנוכחית – 9.8.1919
דרישות היסטוריות בזמננו. ניגוד בין מזרח למערב, מאיה-אידיאולוגיה. האופי הלא אמיתי של התפיסה המודרנית של הטבע. החלוקה לשלוש כדרישה היסטורית. חינוך הילד. חיקוי, סמכות, אהבה, ויחסם לחיים הרוחניים, המשפטיים והכלכליים.
הרצאה מספר 2
המבנה החברתי ביוון העתיקה וברומא העתיקה – 10.8.1919
דרישות היסטוריות בזמננו. ניגוד בין המזרח למערב, מאיה – אידיאולוגיה. האופי הלא אמיתי של התפיסה המודרנית של הטבע. החלוקה לשלוש כדרישה היסטורית. חינוך הילד. חיקוי, סמכות, אהבה, ויחסם לחיי הרוח, לחיים המשפטיים והכלכליים.
הרצאה מספר 3.
סחורה, עבודה, הון – 11.8.1919
סחורה, עבודה, הון. הקשר שלהם עם אימגינציה – אחווה; אינספירציה – שוויון; ואינטואיציה – חופש.
הרצאה מספר 4
החינוך כבעיה הקשורה להכשרת מורים – 15.8.1919
המטריאליזם כמבחן לאנושות. יש למצוא שוב את הדרך אל הרוח. יש לכוון את הכשרת המורים על פי מדע-הרוח. האדם המורכב משלושה חלקים.
הרצאה מספר 5.
המטמורפוזה של האינטליגנציה האנושית – 16.8.1919
אנשי מצרים הבינו את הקוסמוס דרך האינטליגנציה שלהם. היוונים הבינו את המוות. בתקופתנו, האינטליגנציה נוטה להתחבר לרוע. הטרנספורמציה של כוחות האינטליגנציה דרך מיסטריית כריסטוס.
הרצאה מספר 6
השם המפורש, רוחות המרחב והזמן,
התגברות על האגואיזם – 16.8.1919
התגברות על האגואיזם. הצבת האדם בהווה. גופניות וידע במצריים העתיקה ובהווה. הכמיהה לתפוס את מה שחי. הגתאניזם כאימפולס תרבותי בתקופתנו. התעלות אל מעבר לאגואיזם על ידי ההבנה של השונות בתפיסת האדם במזרח, במערב ובמרכז, על ידי התבוננות בהיסטוריה של ימינו.