מיסטריית מיכאל

מיסטריית מיכאל

מיסטריית מיכאל

רודולף שטיינר

תרגם: עלי אלון

עריכה, תיקונים וציור הכריכה: דניאל זהבי

מהדורה חדשה 2014

29 מכתבים ו’מחשבות מנחות’ אל החברה האנתרופוסופית 1924/25

180 עמודים        70 ₪       הוצאת חירות

לרכישה

כמות במלאי: 22

מיכאל, שהיה אדון בימים קדומים לכל משזרי החשיבה, משחרר את המחשבות מאזור הראש ופותח עבורן נתיב חופשי אל הלב. הוא משחרר את מעיינות הרגש הרוחי העמוק שבלבבותיהם של בני האדם, כדי שהאדם יוכל לחיות במסירות נפש מלאה אל כל אשר זכאי הוא ללמוד באור החשיבה. על המחשבות, המבקשות להבין את הרוח כיום, לנבוע מלבבות הפועמים אל מיכאל, מלך החשיבה המשלהב של היקום. שליחותו של מיכאל היא להנחות כוחות לגופיהם האתריים של בני האדם שבאמצעותם עשויים צללי המחשבה לרכוש מחדש חיים. לקראת צללים אלה המתחיים מחדש, תרדנה מלמעלה נפשות ורוחות מן העולמות העל-חושיים ובהן יוכל לשכון האדם, בלתי כבול וחופשי, כשם שהוא חי בהם בימי קדם, כאשר היה הבבואה הפיסית של פעלן. כל אשר מוציא מיכאל אל הפועל מתבצע באורח כזה שאינו כופה שום השפעה מצידו על בני האדם. אולם החירות נתונה בידם ללכת אחריו.

יעודה של האנתרופוסופיה הוא לחוות את הבשורה של שליחות מיכאל זו. מסעו של האדם בנתיבו דרך הקוסמוס מתנהל באורח כזה שמבטו לאחור לעבר העולם שחלף עלול להיות מושלה על ידי האימפולסים של לוציפר, וחשיבתו לעבר העתיד עלולה להיות מרומה על ידי פיתויו של אהרימן. העמדה הנאותה כלפי לוציפר והונאותיו תימצא כאשר יחדיר האדם את כל נפשו, ביחס לידע ולחיים, במשמעות הוויתו של מיכאל ושליחותו. בזאת מגונן האדם על עצמו אף בפני אהרימן ופיתויו. כי אותו נתיב רוחי שבו מנחה מיכאל את נפש האדם אל הטבע החיצון מוביל אותו אל עמדה נאותה כלפי אהרימן, כי הוא מוצא את מימושם הנכון של החיים בליכוד עם אל-עליון.

כך ניצב מיכאל בפעילותו, בין עולם התמונה של לוציפר לבין השגת העולם של אהרימן. לוציפר ואהרימן לא הצליחו במשימתם, כי כוחות של מיכאל היו מצויים בפעולה. אך על האבולוציה הרוחית של האנושות ניטל להמשיך נתיבה בין אבני הנגף הצצים משני הגורמים הללו ועל כן נעשתה היא למה שמהווה היא עד כה.

מהתוכן:

  1. בשחר תקופת מיכאל.
  2. הנפש האנושית לפני זריחת תור מיכאל.
  3. הדרך שקדמה למיכאל ולדרכו של מיכאל.
  4. תפקידו של מיכאל בממלכת אהרימן.
  5. התנסויותיו של מיכאל במילוי שליחותו הקוסמית.
  6. עתידה של האנושות ועבודתו של מיכאל.
  7. מיכאל, אל-עליון באדם.
  8. שליחותו של מיכאל בעידן הקוסמי של חירות אנוש.
  9. מחשבות עולם במיכאל ומחשבות עולם באהרימן.
  10. לפני הדלת של תור נפש-התודעה: עיון ראשון: כיצד מכין מיכאל את שליחותו הארצית באופן על-חושי, בכיבוש לוציפר.
  11. לפני הדלת של תור נפש-התודעה: עיון שני: כיצד מתערבים כוחות מיכאל בשלב המוקדם של תור נפש-התודעה.
  12. לפני הדלת של תור נפש-התודעה: המשך עיון שני: מעצורים וסיועים לכוחות מיכאל בתקופת שחר נפש-התודעה.
  13. לפני הדלת של תור נפש-התודעה: עיון שלישי: צערו של מיכאל על האבולוציה של האנושות לפני עת ממשלו הארצי.
  14. עיון חג המולד – מיסטריית הלוגוס.
  15. היסטוריה שמימית, היסטוריה מיתולוגית, היסטוריה ארצית, מיסטריית גולגותא.
  16. מה נראה בהתבוננות לאחור על חייו הארציים החוזרים ונשנים של האדם.
  17. עיון ראשון: מה נראה בהתבוננות לאחור אל חייו הקודמים של האדם בין מוות ללידה מחדש.
  18. עיון שני: מה נראה בהתבוננות לאחור אל חייו הקודמים של האדם בין מוות ללידה מחדש.
  19. מהי למעשה האדמה במקרוקוסמוס?
  20. שינה ויקיצה לאור העיונים הקודמים.
  21. גנוסיס ואנתרופוסופיה.
  22. חירות האדם ותור מיכאל.
  23. היכן ניצב האדם כישות חושבת וזוכרת?
  24. האדם בישותו המקרוקוסמית.
  25. מערכות החישה והחשיבה באדם ויחסם לעולם.
  26. זיכרון – מצפון.
  27. הסוף, לכאורה, של ידע הרוח בתקופה החדשה.
  28. שינויים היסטוריים מהפכנים בשחר נפש-התודעה.
  29. מהטבע ועד תת-טבע.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *