מיניות, שותפות ונישואים מפרספקטיבה רוחית

מיניות, שותפות ונישואים מפרספקטיבה רוחית

מיניות, שותפות ונישואים מפרספקטיבה רוחית

וולפגאנג גאדקה

תרגום  מאנגלית: יוחנן מרגלית

תיקונים וציור הכריכה: דניאל זהבי

מכיל 240 עמודים      מחירו: 80 ש”ח      הוצאת חירות

לרכישה

כמות במלאי: 15

הגישה של החברה לשאלות של מיניות שותפות ונישואים נמצאת בזרימה ובהשתנות מתמדת, ולכן אנשים רבים חווים תחומים אלה של החיים כמייצגים כמה מן הבעיות הקשות ביותר שהם מתמודדים עמן. האתגרים הם אין סופיים: איזה תפקיד צריך למלא כיום השותף? איך צריך להתייחס למיניות? האם נישואים ומונוגמיה עדיין רלבנטיים?

באסופה זו, שאין ערוך לה, של ראיונות והרצאות בהירות ונגישות, עוסק גאדקה בשאלות אלה וברבות אחרות בכנות מרעננת. ספוגים בידע רוחי עמוק משנותיו הרבות ככומר, יועץ נישואים ותלמיד של תורתו של רודולף שטיינר, הניתוחים הרוחיים המודרניים של גאדקה הם נשגבים ורבי חן, ועדיין כנים וברורים כאשר החומר דורש זאת.

בקרב הנושאים הנידונים כאן: המיניות של הילד הצעיר? אינסטינקט – דחף – תשוקה. ההבדל בין המיניות של הנקבה והזכר. איש ואישה אוהבים באורח שונה. הטבע הפרדוקסלי של המיניות. להגיע לנפש הזולת דרך מגע פיזי! סטיות של אהבה. טיפוסי נישואים בממלכת החי. טיפוסי נישואים בתרבויות עתיקות. נישואים בברית הישנה והחדשה. ילדים כסיבה לנישואים? אהבה או להיות מאוהב? הבדלים ביולוגים ונפשיים בין גבר ואישה. ההבדל בין גבר ואישה – הפרספקטיבה האנתרופוסופית. החלוקה למינים. בעיות בתקשורת ומשברי נישואים. נישואים כמעשה תרבותי. ככל שההחלטה להינשא חופשית יותר, הנישואים בריאים יותר. הכנה לנישואים. חתונה אזרחית. הנישואים כטקס מקודש. הכריסטיאן קומיוניטי ואנתרופוסופים. טיפוח הנישואים. משברים טבעיים בסוף תקופת-שבע-השנים הרביעית. האישה בשותפות. התפתחות האגו הנשי באבולוציה האנושית. התפתחות האני האינדיבידואלי של הגבר. התפתחות האני האינדיבידואלי של האישה כיום. כאשר האישה שוברת קשר כובל. המעטה האתרי: בסיס לחיי נישואים. שותפויות אתריות אחרות. כורח וחירות בשותפות של כוחות חיים. יחסים בתקופת-שבע-השנים הרביעית: בין החלטה אישית לתחושת ביטחון. כאשר האישה יוצאת החוצה לעולם… הצורך לבסס את האני כנגד התשוקה לאהבה. הצעה מעשית עבור ידידות צעירה. יחסים בין נשים צעירות וגברים מבוגרים. למצוא את ה’אני’ בתוך הנישואים. ייעוץ לנישואים: בעיות נישואים אינן אינדיבידואליות. לקיחת חלק בתכולת הנפש של הזולת. בין רכות לסקס. הקשיים של האישה והגבר בהבנת האידיאה של הנישואים. ההשפעה של הנישואים על חיי החברה. לניהול מודע של נישואים יש השלכות רוחיות. יצירת קשר עם ישויות מלאכיות מתקדמות. יצירת אנדרוגינוס אנושי חדש. זוגות נשואים בקהילות גדולות. ילדים בנישואים שהתפרקו. הבדלים יסודיים ויחסיים במבנה הגוף של הזכר והנקבה. השוואה של כוחות-החיים. תאי הזרע של הזכר והנקבה – אחדות ושונות. מערכת הרבייה של הזכר והנקבה. הגוף האתרי בגבר ובאישה. גבר ואישה אוהבים באופן שונה. מן החלוקה למינים לאינדיבידואליות. התהום שבין גבר ואישה. אי ההבנה היסודית בתחילת המפגש המיני הראשון. האם יכולה האישה לחוות תשוקה? אהבה ומיניות אין להן דבר במשותף. להסב את עבודת האדמה לעבודת הרוח. לרומם את האידיאה של הנישואים אלי אידיאל.

וולפגאנג. ס. גאדקה נולד בברמן ב-1943. הוא לימד תאולוגיה פרוטסטנטית וקתולית, והוסמך ככומר של הכריסטיאן קומיוניטי בשטוטגרט. הוא עבד ככומר, יועץ ומדריך נישואים, לימד בסמינר לכמרים בשטוטגרט וקיים קורסים לנישואים. מאז 1990 היה מנהל (‘LENKER’) של הכריסטיאן קומיוניטי בצפון גרמניה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *