מסתורין מיכאל: האינטליגנציה האנושית,  התהום והמסתורין של שנת 2013 – חלק א’

מסתורין מיכאל: האינטליגנציה האנושית, התהום והמסתורין של שנת 2013 – חלק א’

מסתורין מיכאל: האינטליגנציה האנושית

התהום והמסתורין של שנת 2013

מאת: אדריאנה קוליאס

אדריאנה קוליאס ©

אדריאנה קוליאס נולדה בברזיל ועברה לאוסטרליה בהיותה בת 9. היא בילתה זמן רב בנסיעות ופיתחה את אהבתה להיסטוריה. למדה סיעוד וגם היתה סופרת במשרה חלקית. למדה את תורתו של רודולף שטיינר בצורה עמוקה מאוד. לאחר לידת ילדיה היא החלה לכתוב ולפרסם את ספריה, שהפכו לרבי-מכר בינלאומיים, בהוצאה שהיא ייסדה. עד כה יצאו 4 ספרים פרי עטה המכילים סודות רבים מתוך האנתרופוסופיה השזורים בתוך הסיפורים. בשנת 2003 החלה להרצות בנושאים רוחניים אנתרופוסופיים, היסטוריה ופילוסופיה ברחבי העולם.

29.5.2012

תרגום מאנגלית לעברית על-ידי בן-ציון פורת,

בהסכמת ובברכת המחברת.

תיקונים: דניאל זהבי

חלק ראשון

רודולף שטיינר דיבר לעיתים קרובות על הקרב הגדול שהתרחש בעולם הרוח בין הרוחות התומכות במיכאל השומר של האינטליגנציה הקוסמית, וכוחות אהרימניים מסוימים. לדבריו, בקרב באחרון אשר החל סביב שנת 1840, נוצחו הכוחות האהרימניים בסתיו של שנת 1879 – הקרב נמשך 39 שנים בקירוב.

אנו יודעים שבשלב הזה הכוחות האהרימניים האלו, או רוחות האפלה, דוכאו לתוך העולם. תיאור של זה ניתן למצוא כבר בספר ההתגלות של יוחנן הקדוש, כמתואר גם בחותם האפוקליפטי השישי של אליפז לוי (1810-1875), אשר שנים מאוחר יותר רודולף שטיינר התייחס אליו[1] – תמונת המלאך המחזיק את המפתח לבור ללא תחתית שבו הוא אמור לכלוא את הדרקון.

האמת היא שכבני אדם, ירדנו אל התהום הזו למרות שאנחנו בדרך כלל לא מבינים זאת. אנחנו גם לא מבינים ש’הנפילה’ ההדרגתית של האגו האישי שלנו לתוך התהום יוצרת משהו חדש – שינוי בתחום של המלאכים.

אז היכן היא התהום הזו? איך אנחנו יכולים לשקוע לתוכה מבלי לדעת זאת? איך זה מתייחס לאינטליגנציה הקוסמית? ומהו ההבדל בין האינטליגנציה הקוסמית הזו, האינטליגנציה האנושית והבינה המלאכותית? ולבסוף איך זה מתייחס לתחום של המלאכים?

הלילה ננסה לענות על השאלות האלה, כך שבשבוע הבא נוכל לחקור כיצד כל האמור לעיל מתייחס לתעלומה של שנת 2013 ולשני כוכבים החבויים עמוק במוחנו, קסטור ופולוקס (מזל תאומים) של היקום הפנימי שלנו.

הצעד הראשון שלנו הוא להזכיר לעצמנו בקצרה מה רודולף שטיינר אמר על האבולוציה של העולם, ההתקדמות של ההיררכיות, בריאת הישות האנושית וכניסתה לתוך האתרים:

על שבתאי-סטורן הקדום היה אתר חום והתפתחו הגופים הפיזיים שלנו, הארכאי התנסו בשלב האדם שלהם.

בשמש הקדומה, החום התעלה לאתר אור והתעבה לאוויר, הגופים האתריים שלנו התפתחו והארכנגלוי חוו את שלב האדם שלהם.

על הירח הקדום התרחש עיבוי נוסף של האוויר למים וזיקוק של המים לאתר כימי או אתר קול, הגוף האסטרלי שלנו התפתח והמלאכים עברו את שלב האדם שלהם.

על האדמה המים התעבו שוב והתמצקו. מתוך החומר המוצק הזה זוקק אתר החיים. כאן על האדמה ניתנה לנו המתנה של האגו על-ידי יהוה אלוהים ואנחנו עוברים כיום את השלב האנושי שלנו, משכללים את תודעת האגו שלנו.

אגואסטרליאתריפיזי
אדמהירחשמששבתאי-סטורן
ישויות אנושיותמלאכיםארכימלאכים-ארכנגלויארכאי
    
אתר חיים   
אתר קולאתר קול  
אתר אוראתר אוראתר אור 
חוםאתר חוםאתר חוםאתר חום
   אתר
אויראויראויר 
מיםמים  
חומר מוצק   

האינטליגנציה הקוסמית:

מהי האינטליגנציה הקוסמית ויחסיה במיוחד עם תחום המלאכים?

לפני ה’נפילה’ שאירעה במהלך התקופה הלמורית של אבולוציית האדמה, האדם היה ישות אתרית וחי בתוך האתרים. כאשר התרחשה הנפילה, חלק של הגוף האתרי התעבה לתוך הגוף הפיזי. רודולף שטיינר אומר לנו שזאת היא הסיבה שהתודעה של שני האתרים האחרונים הייתה מצועפת מההכרה האנושית – כלומר, הגוף האתרי עצמו הפך למעין תהום שלתוכו התודעה האנושית לא הייתה אמורה להיכנס. תמונת האיש הצעיר של סאיס, אשר מרים את הצעיף של האלה איזיס ונופל מת, משקפת את המצב. בני אנוש נועדו לחוות רק את אתר האור ואתר החום, ורק באופן מעומעם. הם היו אמורים להתנסות יותר במודע באוויר, בחום, במים ובחומר מוצק/אדמה.

בשמש הקדומה, השלב האבולוציוני השני של התפתחות העולם, הארכנגלוי היו עוברים את שלב האדם שלהם. זאת הייתה משימתם לספוג את החוכמה של הקריוטטס ולהקרין אותה בחזרה לתוך מרכז כדור השמש כאור. לכן האור והחוכמה קשורים בקשר כל-כך אינטימי ולכן הארכנגלוי קשורים לאור הידע והחוכמה.

הראשון במעלה שהנהיג את המלאכים האלה ידוע לנו כמיכאל. הייתה זו משימתו להתקדם על מנת להפוך לאפוטרופוס או המנהל, אפשר לומר, של האינטליגנציה הקוסמית. הוא ידוע באנתרופוסופיה כבנה של סופיה האלוהית שהיא הישות הראשית של היררכיית רוחות החוכמה, הקיריוטטס. תפקידו הוא לאסוף, לווסת ולהביא להרמוניה את האינטליגנציה הקוסמית.

מהי האינטליגנציה הקוסמית?

ישנן דרכים רבות לתאר את האינטליגנציה הקוסמית, אחת מהן היא להגיד שזהו אוסף של כל ה’שיחות’ שנערכו על-ידי ההיררכיות בינן לבין עצמן; קשרי הגומלין ביניהן בנוגע לידע וההבנה שלהן השייכים לישות עמנואל, הלוגוס השני שירד לאדמה ומת בגולגולתא. אפשר גם לקרוא לה המהות של רוח הקודש, כי רוח הקודש היא הישות המתווכת.

רודולף שטיינר אומר לנו שבערך בזמן מיסטריית גולגולתא, הארכי-מלאך מיכאל החל להקריב את ‘שלטונו’ על האינטליגנציה הקוסמית לישויות אנושיות. משימתה של ההיררכיה השלישית, הקרובה ביותר לאנושות ככל שהיא חולקת את עטיפות הנפש והגוף עם בני האדם, היא לסייע לנו לאסוף את האינטליגנציה הקוסמית, בדרך שנועדה להיות על-ידי הארכי-מלאך מיכאל.

הבה ונסתכל על ההיררכיה השלישית כולה:

• הארכאי היו בשלב בני האדם על שבתאי-סטורן הקדום, כאשר התפתחו אתר החום והגופים הפיסיים שלנו. האגו הוא האיבר הנמוך ביותר שלהם והאיבר הגבוה ביותר שלהם הוא אדם הרוח, הגוף הפיזי שהפך לרוחני לחלוטין. ההתגלות הפיזית שלהם היא האש. זה מתקבל על הדעת כי הם צריכים לעבוד בתחום הגוף הפיזי של בני האדם – במיוחד ברצון. בהקשר של ההרצאה הנוכחית, המשימה שלהם היא יצירת התנאים המתאימים עבור ההתנסות באגו-איות באמצעות חשיבת המוח הפיזי ותהליך ההפיכה למחצבי-מינרלי. חלק מהצורה האנושית עובר תמיד לתחומם של הארכאי.

• הארכי-מלאכים (ארכנגלוי) היו בשלב האנושי שלהם בשמש הקדומה; הגוף האסטרלי הוא האיבר הנמוך ביותר שלהם והאיבר הגבוה ביותר הוא רוח החיים, הגוף האתרי שהפך לרוחני לחלוטין. ההתגלות הנמוכה ביותר שלהם במישור הפיזי היא יסוד האוויר. לכן הם עובדים גם בגוף האתרי ובחיי התחושה, וגם בגוף האסטרלי, העצבים והחושים, בחלק הקשור לדיבור. חלק של הגוף האנושי האתרי עובר תמיד לתחומם של הארכי-מלאכים.

• המלאכים היו בשלב האדם שלהם בירח הקדום ולכן יש להם את גופם האתרי כאיבר הנמוך ביותר שלהם. האיבר הגבוה ביותר שלהם הוא רוח העצמות או הגוף האסטרלי שהפך לרוחני במלואו. מהסיבה הזו הם עובדים על גופו האסטרלי של האדם עם החשיבה שלהם, שהיא כמו-תמונתית וגם בגוף האתרי בהסדרת הנוזלים/הדם/הלימפה. הגוף האסטרלי של האדם עובר תמיד דרך תחום המלאכים.

לפני שמיכאל החל להקריב את האינטליגנציה הקוסמית שלו, עד לתקופת הרנסנס ושחר עידן נפש התודעה, המחשבה לא נחשבה שמקורה האדם. מקורה לא היה ביסוד האישי; במידת-מה, היסוד האוניברסלי שקע לתוך האדם. האדם לא אמר:

“אני חושב”, אלא: “זה חושב ואני תופש את זה ואני רוצה לדבר על זה”.

האינטליגנציה האנושית:

בני האדם נועדו להיות עצמאים. הם נועדו לקחת את היסוד האוניברסלי ולהביאו למטה אל תוך האישי על-מנת שבאמצעות המאמץ שלהם, הם יהיו מסוגלים לחוות את עולם הרוח. היסוד האוניברסלי נאלץ לגדוע את קשריו עם ההיררכיות ולהיכנס לתוך נפש אדם. לאחר מיסטריית גולגלתא האינטליגנציה הקוסמית החלה לרדת לתוך הגוף האסטרלי האנושי ודרך הגוף האסטרלי נכנסה לתוך הגוף האתרי, כך שבסופו של דבר בזמן הרנסנס בני האדם החלו לומר, כדבר מובן מאליו – “אני חושב”.

מהי משמעות הירידה ההדרגתית הזו באמת מבחינה רוחנית?

זה אומר שהאגו של האדם, רוח האדם, שפעם ריחפה מעל באינטליגנציה הקוסמית האוניברסלית כאשר היא מאוחדת עם המילה של עמנואל, החלה לחוות את עצמה לא רק בנפש התחושה ובנפש השכלית, אלא גם בנפש התודעה. כבר דברתי בהרצאות אחרות אודות עיבוד עטיפות הנפש השונות בעזרת אנתרופוסופיה. לעת עתה נאמר פשוט שהאגו האנושי שהבין בעבר את האל דרך נפש התחושה ואת העולם באמצעות הנפש השכלית, רק בשנת 1413, התחיל לחוות את עצמו בדרך של הכרה צלולה, כלומר, בנפש התודעה. עם זאת, נכון גם שבני אדם רבים כיום אשר עדיין חווים את שלב הנפש השכלית, טרם נעשו מודעים לאנושיות האמיתית שלהם.

אני בנפש התחושה = רגש / תחושה – הגוף האסטרלי.

אני בנפש השכלית = חשיבה / זיכרון – הגוף האתרי.

אני בנפש התודעה = דמיון / מצפון – הגוף הפיזי.

נפש התחושה חשה בגוף האסטרלי את העולם ומטביעה את מה שהיא חשה (ההרגשה) על-פני הגוף האתרי, בחלק שלו הקשור לסגולת הזיכרון. רק אז יכול ההיבט השכלי של הנפש ‘לתפוש’ את מה שהגוף האתרי משקף אליו בחזרה. לכן לגוף האתרי ולשכל יש קשר הדוק, באמצעות יצירת זיכרון. חשיבה יכולה להתרחש רק כאשר יש זיכרון ונפש התודעה, הגוף של המצפון, יכולה לפתח את פעילותה רק כשיש תחושה, זיכרון ומחשבה.

“הגוף האסטרלי אינו רואה תמונות של עצמו. בדיוק כפי שאדם איננו רואה את עצמו מתקדם אלא אם מראה מעמתת אותו, כך גם הגוף האסטרלי לא היה רואה את התמונות שהוא יוצר אם פעילותו לא הייתה, אם אפשר להתבטא כך, משתקפת בחזרה על-ידי הגוף האתרי. לכן זהו הגוף האתרי, אשר מביא לנקודת הראייה, התפישה, את התמונות שהובאו לידי התרחשות באמצעות הגוף האסטרלי. מה שהאדם תופש מההתרחשויות בגופו האסטרלי הוא מה שמשוקף עבורו על-ידי גופו האתרי. אם כל התהליכים האסטרליים הפנימיים שלנו לא היו משוקפים על-ידי הגופים האתריים שלנו כמובן שהייתה מתקיימת עדיין פעילות של הגוף האסטרלי בתוכנו, אבל לא היינו צריכים להיות מודעים לכך, לא היינו צריכים לתפוש אותם. לפיכך, כל תמונת העולם אשר הישות האנושית יוצרת, התוכן הכולל של תודעתה, היא השתקפות של הגוף האתרי. אם האדם יודע דבר-מה על העולם זה תלוי בגופו האתרי.”[2]

וגם,

“ידע משתלהב בגוף האסטרלי; הוא מובא לתודעה דרך הגוף האתרי. מחשבה, דמות, משתלהבות בגוף האסטרלי; יש לנו אותן בתוכנו כי יש לנו גופים אסטרליים. אבל המחשבות והתמונות האלה נהיות מודעות בנו כי יש לנו גופים אתריים; הן עדיין היו בנו גם אם לא היו לנו גופים אתריים, אבל אנחנו לא היינו צריכים להיות מודעים להן. לפיד הידיעה ניצת בגוף האסטרלי; המשואה הזו משתקפת כידע מודע בגוף האתרי. המשואה הזו של ידע אשר ניצתת בגוף האסטרלי השתנתה במהלך ההתפתחות ההיסטורית של האנושות; בימי קדם היו לאדם ראייה על-חושית או ידע אימגינטיבי; כיום יש לאדם ידע שכלי או הגיוני. זהו השינוי אשר התרחש בגוף האסטרלי.”[3]

ידע = הגוף האסטרלי.  
 בִּינָה
תודעה של ידע = אגו בגוף האתרי. 
הקשר הזה בין הגוף האתרי והגוף האסטרלי חשוב מאוד.

בימינו האינטליגנציה הקוסמית נכנסה במלואה לתוך בני האדם, כלומר, לתוך הגוף האסטרלי והגוף האתרי דרך הנפש השכלית. זה נתן השראה לחשיבה עצמאית, שמקורה הישות האנושית באמצעות היסוד האישי. משמעות הדבר היא שהאדם לא רק רואה את האינטליגנציה הקוסמית ותו לא, באופן אימגינטיבי כפי שנהג בעבר, אלא שעל-ידי מעבר האינטליגנציה הזו דרך הנפש האישית הוא/היא גם מסוגל/ת ליצור מחשבות חדשות ולתרום את המחשבות החדשות האלה לאבולוציה של העולם ולהתקדמות האלים, כאינטליגנציה הקוסמית המתחדשת. ביחד עם זאת, מגיעה תודעה חדשה לחלוטין, הראויה בזכות מאמצים להתנסות בעבודת ההיררכיות והאינטליגנציה הקוסמית בנפש ובעולם.

אבל זה בדיוק ביסוד האישי שהאינטליגנציה הקוסמית מסתכנת בנפילה כקורבן לפיתוי של כוחות אהרימניים.

כאשר רודולף שטיינר היה על האדמה בני האדם כבר השקיעו והיו ממשיכים להשקיע את עצמם בתחומו של אהרימן, הדרקון, בתחום של מאיה. בימינו נפלנו עוד יותר עמוק לתוך היסוד הזה. מדוע זה כך?

התהום:

כפי שהוזכר לעיל רודולף שטיינר אומר לנו שלאחר שנת 1840 החל קרב בין מלאכים אהרימניים ומיכאל. מיכאל ניצח בקרב הזה בשנת 1879 והישויות האלה טוהרו מן השמים ונהדפו לתוך התהום. מי היו הישויות האלה והיכן היא התהום?

מלאכים אהרימניים וישויות יסוד-אלמנטליות.

ישויות אהרימניות הן אלה אשר בצוותא מרכיבות את ‘הדרקון’ של המטריאליזם. מנהיגן אהרימן, פיגר בשלב השמש של אבולוציית העולם.

כשם שמיכאל (הנמנה עכשיו על דרג הארכאי) מושל על ההיררכיה השלישית, אשר חבריה הם תומכיו, כך גם אהרימן, אשר יש לו את האפשרות להיות ארכאי בלי שהגיע לשלב הזה, מושל על אותן הישויות השייכות להיררכיה השלישית שחבריה הם תומכיו: מלאכים לוציפריים, מלאכים וארכי-מלאכים אהרימניים, וישויות אזורס.

רודולף שטיינר בהרצאותיו על נפילת רוחות האופל[4] מציין את הרוחות אשר נפלו לאחר הקרב עם מיכאל כמלאכים, אלה הם מלאכים שהייתה להם האפשרות להיות ארכי-מלאכים אבל הם נבלמו עקב חוסר היכולת שלהם לממש את האפשרות הזאת. לצד אלה נפל גם מספר מסוים של רוחות יסוד-אלמנטליות (רוחות של לידה ומוות ואחרות). כל אלו נהיו תומכים של אהרימן ונהדפו עמו לתוך התהום.

לאן הם הסתלקו?

בשלב הזה נעצור כדי להתייחס לאתרים שנפלו.

מאז התקופה הלמורית, ביחד עם נפילת בני האדם, אותם ההיבטים של האתרים הגבוהים שהתממשו והתעבו נפלו, נלכדו בתוך האדמה מתחת לפני האדמה. לא רק מתחת לרגלי בני אנוש, כביכול, אלא גם מתחת לתודעה האנושית שלנו. הנפילה הזאת של האתרים הייתה תהליך הכרחי, תהליך מוות שבסופו של דבר יגרום להיווצרות פגר של האדמה, שמתוכו תקום לתחייה אבולוציית צדק-יופיטר.[5]

משמעות הדבר היא שיש לנו לא רק את האתרים העל-ארציים המורמים מעל התודעה הארצית שלנו והאתרים הארציים שאנו מודעים להם, אלא שיש לנו גם אתרים תת-ארציים אשר יש להם חיים מתחת לרמת התודעה שלנו.

מה הם האתרים האלה שנפלו?

• אתר האור המנוון הרע, נמצא באדמה כחשמל. זה קשור ללוציפר והוא שריד של אבולוציית הירח.

• האתר הכימי או אתר הקול המנוון הרע, נמצא באדמה כמגנטיות וקשור לאהרימן ואבולוציית השמש.

• אתר החיים המנוון הרע, נמצא באדמה ככוחות האטומיים והתת-אטומיים, הקשורים לאזורס והוא שריד של אבולוציית שבתאי.

 חיים    
אתרמשמעות    
 אטומי    
   כימי  
 אתרמספר  
  קול  
     
  אתר אור 
    
 מצב מוצק מצב נוזלימצב גזיאתר חום
      
  חשמל 
  מגנטיותלוציפר 
 כוח שלישי אהרימן  
 אזורס    
על ארצי  
אתר חיים  
אתר כימי/קולתודעה על-אנושית 
  
—————————- 
  
ארצי 
אתר אור 
אתר חום – יסוד האשתודעה אנושית
אויר – יסוד 
מים – יסוד 
חומר מוצק – יסוד 
  
—————————- 
  
תת-ארצי  
חשמל – אתר אור רע שנפל.תודעה תת-אנושית 
מגנטיות – אתר כימי/קול רע שנפל.  
כוח אטומי – אתר חיים רע שנפל.  

ניתן לומר שהתהום המדוברת בהתגלותו של יוחנן הקדוש טמונה בממלכת האתרים התת-ארצית, אבל בין אם אנו יודעים זאת ובין אם לאו, הגופים האתריים שלנו חודרים את האתרים אלה כל הזמן. כאן עלינו לזכור שהגוף האתרי הוא הביטוי של הדם הפיזי.

רודולף שטיינר אומר לנו שהחשיבה המטריאליסטית הגיעה לשיאה בשנות הארבעים של המאה התשע-עשרה באמצעות החשיבה המטריאליסטית/מדעית, אשר הושרתה מלמעלה על ידי רוחות אהרימניות. באמצעות ההשראה של הרוחות האהרימניות בני האדם הפכו לפיקחים באופן אינסטינקטיבי והפיקחות השכלית הזאת הובילה אותם לתודעה של האתרים הנמוכים (אשר למעשה עשויה מישויות לוציפריות, אהרימניות ואזורס וצאצאיהן האלמנטליים/ישויות-יסוד). את ההשפעות הממוכנות, החומריות שלהם, ניתן לראות בעליית מדעי הטבע, הטכנולוגיה, המהפכה התעשייתית עם הניצול הלא מוסרי שלה של כוח עבודה, הדרוויניזם, עליית העיתונאות ה’מודפסת’, העידן המכניסטי ועידן ה’בנקאות’ – שוק המניות וכן הלאה.

לפני תקופת התודעה הפוסט-אטלנטית החמישית כלומר לפני תקופת נפש התודעה, אשר החלה עם הרנסנס בשנת 1413, האנושות נמצאה תחת הדרכתם הישירה של הארכי-מלאכים; אבל ככול שהאינטליגנציה הקוסמית ירדה עוד יותר לתוך נפשות האדם ולתוך היסוד האישי, האנשים הפכו למודרכים יותר על-ידי המלאכים האישיים שלהם. לפני-כן גם הארכי-מלאכים וגם המלאכים עבדו בדמם של בני האדם, בגוף האתרי, אפשר לומר, בתחום שלא היה מודע ולפיכך, של הדחפים הטבעיים. אנחנו רואים את זה בתנאים חברתיים/שבטיים/לאומיים המסתמכים על קרבת דם וקשרי משפחה אשר מובילים בסופו של דבר לנטיות לאומניות. אלו היו האינסטינקטים ההולמים בזמנים ההם.

עם זאת כאשר בני האדם התפתחו לקראת החירות, הארכנגלוי העובדים מטעם מיכאל, רצו להכין את הדרך לירידת האינטליגנציה הקוסמית אל תוך הגוף האסטרלי על-ידי פעולה יותר מודעת בבני אדם, בתחום העצבים ובמיוחד במוח. זה הותיר את המלאכים לעבוד בדם – בלב.

בשנת 1840 מספר מלאכים לא-נורמליים מפגרים, אלו שאמרנו שהם מלאכים עם ‘פוטנציאל’ להיות ארכי-מלאכים (אם כי הם לא הגיעו לכך בשלב הזה) רצו לעזוב את הדם כדי להיכנס לתוך העצבים, המוח, היכן שהארכי-מלאכים הנורמליים נטלו את תחומם. זה יצר הפרעה, מכשול לזרימת החוכמה הרוחנית אשר תרה אחר כניסה לגוף האסטרלי. כעת התפתח קרב בין המלאכים המפגרים, המלאכים החשוכים האהרימניים ומיכאל.[6] המלאכים האהרימניים האלה הושלכו אל מחוץ למערכת העצבים בחזרה לתחום של הדם – אל התהום[7] – בשנת 1879. הם נדחקו לתוך הגוף האתרי דרך הדם, אשר קשור באופן הדוק לאינטלקטואליות ולמחשבה האנושית. כאן בתחום החשיבה השכלתנית כאבם ‘רוכך’.[8]

לישויות האלו הקשורות לאהרימן יש השראה על השכלתנות והחומרנות יותר ויותר מאשר בעבר מאחר שהן משגשגות מזה, ובאמצעות הקשר של השכל לתחומו של אהרימן הן חיברו את השכל עם האתרים התת-ארציים, בתחומי החשמל, המגנטיות והכוחות האטומיים.

חשוב לשהות כאן לרגע כדי לשקול משהו אשר תהיה לו משמעות גדולה ככול שנתקדם.

אנו רגילים לחשוב שחוקי הטבע נפרדו מהמוסר כי החשיבה שלנו הפכה לחומרנית ומושפעת מאהרימן, אבל למען האמת, ישנם חוקי מוסר מאחורי כל דבר בעולם – מחשבות מוסריות בראו את העולם. מבחינה רוחנית אפשר לומר שכל יצור המפריד את עצמו מן הסדר העולמי המוסרי ופועל נגדו, יכול להיחשב כרע או כבלתי-מוסרי. הישויות הללו אשר נהדפו למטה לתחומים התת-ארציים, חיות ואורגות עכשיו באתרים התת-ארציים, המשלימים המנוונים של האתרים הגבוהים אשר מופרדים מן הסדר המוסרי הגבוה. לכן הן במובן הזה לא מוסריות ורעות.

בהקשר האנושי קיים קשר בין המוסר/המצפון, הזיכרון והיחסים בין הגוף האסטרלי לגוף האתרי. אפשר לומר שהמצפון הוא ידע במודע של התוצאות שהגוף האתרי משקף בחזרה אל הגוף האסטרלי, של הקארמה שלנו בעבר והקשר שלנו עם ההיררכיות. חוסר מצפון משמעותו ניתוק מהזיכרון שלנו, הפסקת הקשר שלנו עם ההיררכיות בזמן שבין מוות ולידה מחדש בגלל מעשינו בחיים הקודמים. במובן מסוים אנו יכולים לומר שאנחנו, בני האדם, נפלנו מן הסדר המוסרי של הקוסמוס בתקופת למוריה, כי התחלנו לשכוח את הקשר שלנו אליו עקב הצורך לחוות לידה ומוות. אלמלא היינו שומרים על הקשר עם ההיררכיות בזמן השינה, היינו הופכים לבלתי מוסריים לחלוטין.

כשאנחנו הולכים לישון אנחנו מתייחדים עם ההיררכיות. כשאנחנו מתעוררים יש לנו זיכרון עמום של הסיבות והתוצאות האמיתיות של מעשינו בעבר.

במובן הזה, חוסר מוסריות הוא התוצאה של אובדן זיכרון האדם ביחס לאינטליגנציה הקוסמית של עמנואל, ואובדן הזיכרון הזה היה בשיאו בעת מיסטריית גולגלתא. זה היה נחוץ לעמנואל למות על הצלב כדי להציל את החשיבה האנושית באמצעות כוח האגו ולכן את המוסריות האנושית, כך שהזיכרון האנושי יוכל להתעורר שוב אל האלים, לאינטליגנציה של האלים. בכול זאת כעת, מיכאל נאלץ לוותר על האינטליגנציה הקוסמית כך שהאגו האנושי יוכל לזכור אותה שוב, אבל הפעם בצורה חופשית ואישית, ויתחבר מחדש באמצעות עבודתו הפנימית עם האינטליגנציה של עמנואל.

המטרה היא לספוג את האינטליגנציה הקוסמית לתוך הנפש כדי להעביר אותה דרך היסוד האישי שבו חי עמנואל, הדם; לאחר מכן לאחד את הרוח האישית הזאת של עמנואל שוב עם הרוח האוניברסלית, על-ידי החזרת האינטליגנציה הקוסמית למיכאל.

אבל רוחות האפלה האלה (הדרקון) החיות באדם ובאדמה אינן שואפות לכך, כי הן תומכות במתנגדו החריף של עמנואל, אהרימן, ומטעמו הן זוממות למנוע מאתנו לעלות, מתוך ים השכל והחשיבה כבולת-המוח, לחוויית האימגינציות המוסריות. הן רוצות לגרור אותנו למטה לרמת החשמלי, המכני והאטומיסטי – לממלכת סורת שד שמש – והן מצליחות בכך.

מאז ימי לואיג’י גלווני (1737 – 1798, ממייסדי הביופיזיקה והאלקטרופיזיולוגיה, גילה את תפקיד החשמל בפעילות מערכת העצבים והשרירים, סלל את הדרך להמצאת הסוללה החשמלית ושיער את קיומם של תהליכים חשמליים באורגניזם החי; מתוך ויקיפדיה – המתר’.), באמצע מאה השמונה-עשרה, בני האדם ירדו עוד ועוד לתהום, לתחום של העולם התת-ארצי. רודולף שטיינר מדגים זאת בתרשים הבא הנמצא בהרצאה השביעית אודות האפוקליפסה של יוחנן הקדוש:

איך זה משפיע על המלאכים שלנו?

למלאכים כפי שנרמז בעבר, יש בזמננו את משימת העיצוב של תמונות בגופים האסטרליים שלנו בלילה. מדוע הם יוצרים בגוף האסטרלי כאשר הספירה שלהם היא, כפי שרודולף שטיינר אומר לנו, הגוף האתרי? למלאכים יש גוף אתרי כאיבר הנמוך ביותר שלהם, אשר חודר הדדית את הגוף האתרי של בני אדם. יש להם גם את הגוף האסטרלי המטוהר, (רוח העצמות) כאיבר הגבוה ביותר שלהם.

“הגוף האסטרלי שלנו הוא לא לגמרי שלנו. זוהי הרחבה של מלאכים.”[9]

אני מאמינה שעלינו להבחין בין העבודה שהם עושים בלילה לבין העבודה שהם עושים ביום. ביום אנחנו מתאחדים עם האיבר הנמוך ביותר שלהם, הגוף האתרי בגוף הפיזי שלנו, בלילה אנו מתחברים לאיבר הגבוה ביותר שלהם בנפשנו, הגוף האסטרלי שלנו.

רודולף שטיינר אומר לנו בהרצאתו ‘פעולת המלאכים בגופו האסטרלי של האדם’,[10] שהמשימה שלהם היא יצירת תמונה משולשת בגופים האסטרליים שלנו בלילה:

• אימגינציה של עקרון רוח האב נעולה בגוף הפיזי של כל אדם. זוהי תמונה של סוד הקארמה של כל בני האדם שאנו פוגשים והקשר הקארמתי שלנו עמם מהעבר, היא זאת שעושה אותנו לאחים ואחיות, במובן הגבוה ביותר.

• אימגינציה של עמנואל, חיה בגוף האתרי שלנו, המילה. משמעות הדבר היא שכל פגישה תהיה התייחדות קדושה, פולחן לחם הקודש. זה יעורר את חופש הדת, כי תהיה אשר תהיה הדת שהאדם נועד להיות קשור אליה קארמתית בחייו; נוכל להכיר את עמנואל החי באותו האדם, בהווה.

• אימגינציה של רוח הקודש המאחדת את הגוף האסטרלי שלנו עם הטבע הרוחני האמיתי שלנו ואורגת בתחום האתרי כטבע הרוחני האמיתי של העולם. אימגינציה היא מה שאנחנו צריכים כדי לחצות את התהום. באמצעות היכולת הזו נוכל לתפוש את הפוטנציאל הרוחני של כל הישויות האנושיות שאנו פוגשים ואת המשימות שלנו ביחד עמן לעתיד.[11]

המלאכים שלנו יכולים ליצור את התמונות הללו בלילה, רק אם במשך היום היו לנו מחשבות מוסריות, דיברנו מילים מוסריות ועשינו מעשים מוסריים. רק אז יכולים המלאכים שלנו לקשר אותנו עם הארכנגלוי ועם הארכאי. העובדה שנפלנו כל-כך עמוק לתהום משמעותה שבבני אדם רבים לא מתעוררים מחשבות, רגשות ומעשים רוחניים במשך היום. הווה אומר שהמלאכים שלהם יצטרכו ליצור תמונות בתהום עצמה ולא בגוף האסטרלי (אשר בלילה מאוחד עם רוח העצמות/רוח הקודש, של המלאך), אלא בגוף האתרי חסר ההכרה, אשר נותר בלילה מאחור עם הגוף הפיזי על המיטה.

“למעשה זה תלוי באמת בבני האדם עצמם, בגישה שלהם, בכול הדרך שעולם הרגש שלהם נוטה בה אל העולם הרוחני – אם המלאכים שלהם מלווים אותם כשהם עוזבים את הגוף הפיזי והאתרי שלהם בשנתם או לא …. אם אדם עוזב את הגופים הפיזי והאתרי שלו בהלך רוח חומרני, המלאך שלו יכחיש את תחומו, את שייכותו למלאכים, לארכאי ולאקזוסיאי, כדי ללוות את הישות האנושית.”[12]

זה מרחיק אותנו מהמלאכים הנורמליים שלנו ומקרב אותנו יותר ויותר אל המלאכים האהרימניים וצאצאיהם – ישויות-היסוד האהרימניות. ההכרה שלנו משפיעה גם על המלאכים שלנו עצמם, שיכולים להתקדם באמצעותנו בלבד. רודולף שטיינר ציין שמלאכים מסוימים השייכים למי שאינם לוקחים את נתיב החיים הרוחניים יחוו פרידה שמובילה ל’נפילה’.

“המלאך שמלווה את האנתרופוסוף להתגשמויות הבאות שלו לומד למצוא את דרכו עמוק יותר לתוך ממלכת הרוח מאשר הוא היה יכול לעשות לפני כן, בעוד שמלאך המשתייך לאדם אחר – למי שלא יכול להיכנס – יורד. זה בגורלם של האנגלוי שאנחנו הם אלו שתופשים ראשונים איך ההפרדה הגדולה מתרחשת. לזה, חבריי היקרים, אכוון כעת את תשומת לבכם. זה קורה עכשיו, שהממלכה היחידה והאחידה יחסית של המלאכים הופכת להיות ממלכה כפולה של מלאכים, ממלכה של מלאכים עם נטייה כלפי מעלה אל העולמות העליונים, ומלאכים עם נטייה כלפי מטה לתוך העולמות התחתונים.”[13]

מהי משמעותה של הנפילה הזאת?

רודולף שטיינר מדבר על המסתורין הזה שוב, בדרך מרומזת, בהרצאתו ‘פעולת המלאכים בגופו האסטרלי של האדם’. לדבריו, יתרחש שינוי במלאכים מסוימים הקשור למסתורין הלידה וההתעברות והחיים המיניים בבני אדם.

“הסכנה תבוא ממלאכים מסוימים שבעצמם יעברו שינוי, שאני לא יכול לדבר עליו, כי זה שייך לסודות הגבוהים של החניכה אשר מנועים עדיין מלהיחשף.”[14]

אני מאמינה שבימינו זה הכרחי לחשוף כעת כמה מהסודות האלה לכן אלו הן מחשבותיי בעניין, שאתם יכולים להתייחס אליהן כאל עבודה במצב התקדמות.

ההיבט הראשון מתייחס לחיי המין האנושיים.

חיי הרבייה שלנו מנוהלים על-ידי רוחות האור – המלאכים הנורמליים העובדים בדם שלנו. הנשים נועדו להיעשות בעתיד עקרות והרבייה במובן המקובל לא תהיה אפשרית עוד, בשל הגעת הדחפים של האור לקיצם. האדם ייוולד אז מתוך המילה הנאמרת באמצעות הגרון האנושי. הדחפים המתקדמים האלה יתחילו לבוא מרוסיה, מהמזרח. עם זאת משמעות נפילת רוחות האפלה לגופים האתריים שלנו היא שממלכת ההתעברות והלידה הפיזיות תתקיים זמן ממושך יותר מזה אשר נחזה קודם לכן עבור האנושות, הרבה לתוך האלף השביעי ואולי אפילו אל מעבר לו. הדחפים האלה, אשר יימשכו מעבר לזמן המוקצב, יבואו מאמריקה.[15]

העובדה היא, שלא רק שהמלאכים האפלים ייקחו על עצמם את משימת רוחות האור אלא שהמלאכים שלנו, עקב השפעת הרוחות האפלות הללו, עלולים ליפול אפילו עמוק יותר מאשר הגוף האתרי במקום לעלות למשימות אחרות.

מה זה אומר?

להתנגדות לשינוי ההיבט המיני של הישות האנושית, אשר צריך להיות חלק נורמלי של הטבע האנושי, תהיה השפעה על המלאכים של מי שיפלו לתוך החומרנות. רודולף שטיינר מזהיר אותנו:

“אנחנו לא צריכים לאפשר לידם של הכוחות האהרימניים להיות על-העליונה, אם אפשר להתבטא כך, ואנחנו לא צריכים להתאהב בהם …”

אם זה יקרה, בני אדם “יאחדו התקדמות רוחנית עם התקדמות חומרית”.

זה מה שרודולף שטיינר כינה “זנות עם החומר”.

סנט-מרטין היה הפילוסוף אשר דיבר על הניאוף הקוסמי; אודות העובדה שהאדם נפל מהמצב שהוא היה צריך לנצור באבולוציה, במיוחד ביחס להשקפה המטריאליסטית שלו על העולם, וכיצד זה השפיע על השפה – הקשר האנושי למילה ולעמנואל.

“סנט-מרטין מתייחס ל’ניאוף האנושי המקורי’, שלדבריו התרחש בזמן שעדיין לא היו קיימים היחסים המיניים בין זכר לנקבה על-פני האדמה. לכן הוא לא מתכוון לניאוף במובן המקובל, אלא שהוא אומר משהו שונה לגמרי, משהו אשר נשמר מצועף היטב, ואליו התנ”ך מתייחס במילים: ‘וַיְהִי כִּי הֵחֵל הָאָדָם לָרֹב עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וּבָנוֹת יֻלְּדוּ לָהֶם. וַיִּרְאוּ בְנֵי הָאֱלֹהִים אֶת בְּנוֹת הָאָדָם כִּי טֹבֹת הֵנָּה, וַיִּקְחוּ לָהֶם נָשִׁים מִכֹּל אֲשֶׁר בָּחָרוּ (ספר בראשית, פרק ו’, פסוקים א’-ד’).’ האירוע הזה הביא כאוס לעולם של אטלנטיס; יש גם קשר מסתורי בין זה לבין האופן שבו בני אדם עשו את הטבע הרוחני האלמנטלי שלהם לחושני. כל מה שאפשר לעשות הוא לרמוז על האירוע אשר סנט-מרטין מכנה ‘ניאוף מקורי’; גם הוא, רק רמז לכך.”

האיחוד של מלאך ואדם בטבעה האתרי של הישות האנושית, שבו שוכנים לא רק הכוחות של חיים ומוות, גוויעה והתהוות, אלא גם כל התשוקות הלא מודעות הקשורות לחיי המין, החיים החושניים, מביא לידי כך שהמלאך ‘מתאהב בחומר’ באמצעות האדם, מה שמוביל לנפילתו של המלאך, אשר ניתן לכנות נפילה על-אנושית.[16] התוצאה היא שמשהו נכנס על-ידי זה לעולם החומרי אשר אינו שייך לשם.

מה זה?

אמרנו שלמלאך יש את גופו האתרי כאיבר הנמוך ביותר שלו ואת רוח העצמות כאיבר הגבוה ביותר, לארכנגל יש את הגוף האסטרלי כאיבר הנמוך ביותר ואת רוח החיים כגבוה ביותר, ולארכאי יש את האגו כאיבר הנמוך ביותר והאיבר הגבוה ביותר שלהם הוא אדם הרוח.

האיברים הנמוכים והגבוהים ביותר קשורים זה לזה, למשל באדם הגוף הפיזי קשור ישירות לאגו. אפשר לומר שהאגו של האדם חייב להיות נוכח בגוף הפיזי כדי ש’יופעל’. בעתיד נזדקק לרוח העצמות, הגוף האסטרלי המטוהר על-מנת להביא את הגוף האתרי לתנועה. המלאכים הם כאלה עכשיו. הם צריכים את ‘המשלים הפיזי’ שלהם את הגוף האתרי והארכנגלוי צריכים את הגוף האסטרלי כדי לפעול בעולם.

“זאת היא המוזרות של ישויות המלאכים: אין להם גוף פיזי ולכן אין להם איברים פיזיים כגון עיניים, אוזניים, וכן הלאה. לפיכך הם אינם תופסים את העולם הפיזי. כאיבר הנמוך ביותר יש להם את הגוף האתרי ולכן יש להם יחסים מסוימים עם הצמחים. התודעה שלהם יכולה לרדת נמוך כמו הצמחים והם יכולים לתפוש אותם. מנגד, במקום שבו יש מינרל הם תופסים חלל ריק – בדיוק כמו שבמשך התנאים הדוואכאניים, האדם, כפי שתיארנו, גם כן יתפוש כנבוב את החלל המלא, כאן על האדמה על-ידי מינרל. כך שבכל מקום שהממלכה הפיסית נמצאת, המלאכים תופסים מרחב חלול. אבל, תודעתם קורנת למעלה להיכן שתודעת האדם עדיין אינה מגיעה … המלאכים בהיררכיות של האבולוציה הם הרוחות אשר מנחות את המשימה הזו של האדם – ההמרה של הגוף האסטרלי לרוח-העצמות.”[17]

בדיוק כפי שאותן הישויות האנושיות אשר קושרות את האגו שלהן לגופן הפיזי ולאתרים התת-ארציים עכשיו, לא יוכלו בעתיד להתקיים בעולם שנהיה רוחני אשר אין לו ‘פיזיות’, כך גם המלאכים של אנשים כאלה המתפתים לקשור את רוח העצמות שלהם המניעה את גופיהם האתריים, לגופים הפיזיים של בני אדם ולא לגופים האתריים שלהם. הם יוצרים לא רק ניכור מן העולמות הרוחניים, אלא גם איחוד של הרוח שלהם, תודעת המלאך, עם העולם הפיזי – מחויבות של הרוח שלא כדין לחומר באמצעות ישויות אנושיות, אשר בסופו של דבר תמנע את ההתפתחות העתידית שלהם מלהתרחש.

בספר ההתגלות, מתאר יוחנן הקדוש את הנפילה הראשונה, נפילת האדם כאשר האגו קשר את עצמו לחומר ולאתרים התת-ארציים, את נפילת בבל:

“לכן מופיעה באופק שלנו, אם אפשר לומר כך, חלוקת האנושות בעתיד הרחוק מאד; הנבחרים של עמנואל, אשר בסופו של דבר יהיו הקוסמים הלבנים, והיריבים, הקוסמים הנוראים, הקוסמים השחורים שאינם יכולים לברוח מן החומר ומי שכתב את האפוקליפסה מתאר אותם ככאלה שעושים זנות עם חומר. לפיכך כל העיסוק הזה במאגיה שחורה, האיחוד המתקיים בין אדם לבין ההתקשות בחומר מוצג בפניו בחזון הרוחני של בבל הגדולה, הקהילה המורכבת מכל אלה הממשיכים לעסוק בקסם השחור; בנישואין המפחידים, או ליתר דיוק, נישואין חסרי מעצורים, בין האדם לבין כוחות של חומר זנותי. וכך בעתיד הרחוק אנו רואים את שתי המעצמות נאבקות זו בזו; מצד אחד אלו שמרבים את אוכלוסיית בבל הגדולה, ומצד שני אלו שבחרו להתעלות מעל החומר, אשר כבני אדם התאחדו עם העיקרון המיוצג כשה. אנו רואים מצד אחד את החשוכים ביותר הללו המבדילים את עצמם בבבל, מונהגים על-ידי כל הכוחות המנוגדים לשמש, על-ידי סורת החיה בעלת שתי הקרניים, ואנחנו רואים מהצד השני את הנבחרים הללו שהתפתחו קדימה, המאוחדים עם עמנואל, או השה, אשר מתגלה להם; הנישואין של השה מצד אחד, ואלו של בבל, בבל היורדת, מהצד השני! אנו רואים את בבל שירדה לתהום, ואת הנבחרים, אשר חגגו את הנישואין עם השה, עולים לממש את כוחות הקסם הלבן. וכמו שהם לא רק זיהו את הכוחות הרוחניים, אלא גם הבינו איך להפעיל אותם באורח פלאי, הם מסוגלים להכין את מה שהם שולטים בו באדמה עבור ההתגשמות הפלנטרית הבאה, יופיטר.”[18]

כאשר האדם נופל, נוצרים התנאים המתאימים עבור המלאך של האדם הזה גם כן ליפול. זה תואם את הנפילה השנייה בספר ההתגלות, שבה המלאכים שנופלים לתוך ממלכת הגוף הפיזי ‘שולטים’ בבני האדם שלהם, כך שביחד עם המלאכים המפגרים ורוחות היסוד-האלמנטליות השייכים להם, הם נהיים הצבאות של אהרימן ובסופו של דבר חסידי החיה, סורת. זאת היא הנפילה העל-אנושית.[19]

“בנפילה של החיה ושל נביא השקר המייצג את תורתה של החיה נופל משהו על-אנושי, משהו רוחני, לא משהו אנושי. נופל משהו שאיננו בתוך ממלכת האדם.”[20]

“העובדה המשמעותית בתקופה הפוסט-אטלנטית החמישית תהיה מעל לכל, שהישויות הניצבות מיד מעל ההיררכיה של האדם, ישויות המלאכים, יהיו מסוגלות להתקרב אל בני אדם יחידים, לא רק אל קבוצות של בני-אדם, באופן אינטימי מאוד, כך שהאנשים היחידים האלה יחשבו שהם מקיימים דברים אשר באים מתוך הדחפים האישיים שלהם – בעוד שלמעשה אנחנו יכולים להגיד את זה – הם יהיו נשלטים על ידי הסוג הזה של ישויות-מלאכיות אשר עליהן כבר דיברתי.”[21]

מלאכים אינם מסוגלים ‘לתפוש’ את עולם המינרלים, זכרו שהגוף האתרי ועולם הצמחים הוא תחום התפישה הנמוך ביותר שלהם, למרות שהם משתמשים בממלכת המינרלים כאיברי ‘תחושה’.

אם המלאכים היו מתפתים על-ידי אהרימן להתאחד עם עולם החומר, לתפוס אותו ולהתאהב ב’בנות האדם’, הם היו מקשרים את התודעה הגבוהה שלהם עם העולם החומרי וזה היה פועל כרעל בעולם הפיזי, כמו שצמח שספג מידה מסוימת של אסטרליות נהיה צמח רעיל. במובן מסוים זה קשור לחיה שבנו, לאסטרליות, כי הגוף האתרי הוא באמת היכן שהאסטרליות הזאת מאוחסנת, זה היכן שהישות האנושית יכולה להתפתות לכך שתהיה לה מה רודולף שטיינר קורא:

“אהבה חיה לוהטת, אהבה חייתית לשפתם ולעמם.”[22]

החייתיות הזאת היא מה שחי בלאומיות.

הגוף האסטרלי שלנו התפתח על הירח הקדום. מאז בני האדם התקדמו וסילקו את הטבע החייתי הפיזי על-ידי השגת האגו ואילו החיות לא התקדמו אל האגו אלא נותרו מאחור (הן נהיו ממלכת החי). מעניין גם להוסיף שהראיה העל-חושית של המאגיה השחורה מושגת באמצעות הקרבת חיות או בני אדם – ישויות שיש להן גוף אסטרלי.

הנפילה שאנחנו מדברים עליה יוצרת נטייה להחזיר את האדמה לשלב הירח הקדום של האבולוציה, שבו בני האדם נהיים שוב כחיות וזונחים את התקדמותם לעבר אבולוציית צדק-יופיטר בעתיד ואת השלב המלאכי. בינתיים המלאכים שהיו בני אדם על הירח הקדום, יהיו באמצעות נפילתם, יותר כמו בני אדם עם גוף אתרי מינרלי, המונע מהם התפתחות של הגופים האתריים שלהם ואת הפיכתם לרוח החיים במהלך שלב צדק-יופיטר באבולוציה.

כעת אנו צריכים להוסיף משהו אחר, הנפילה הזאת קשורה גם לישויות היסוד-האלמנטליות אשר הן צאצאים של מלאכים אהרימניים; במיוחד בהקשר הזה, רוחות היסוד-האלמנטליות של החיים והמוות – האחראיות ליצירת המצב הנכון עבור הלידה והמוות של בני אדם.

הישויות הללו הן שליחים של אהרימן, אדון הרשע של המוות וההרס. מרחב הקיום המקורי שלהן לא היה בעולם הפיזי, אלא היה רוחני טהור, בעולם האתרי, אבל ההתקדמות האינטלקטואלית של האנושות גררה את הישויות האלה לעולם הפיזי כאשר הן מביאות עמן את המרכיב ההרסני שלהן. באופן מדויק יותר ניתן לומר שהן נכנסות לעולם באמצעות האתרים שנפלו והטכנולוגיה ולדברי רודולף שטיינר הן יביאו את חורבן עידן אבולוציית האדמה החמישי הגדול.[23] זוהי התוצאה אפשר לומר, הצורך, אשר גרמנו לו כי הפכנו את החיים האינטלקטואליים לחומרניים.

אלה הם סודות נסתרים מאוד ואני מקווה שהם יילקחו ביחס הראוי – כתמריץ להתפתחות עצמית ומודעות.

יש לכך השלכות כבירות עבור החיים החברתיים ועתיד האנושות והעולם.

מבחינה חברתית, אנחנו רואים את ההשפעות של המלאכים שלנו אשר נאלצים לפתח תמונות בגוף האתרי. התהליך מתרחש ללא השתתפות האדם, כי בני אדם אינם מודעים בגוף האתרי בלילה כאשר האגו והגוף האסטרלי נמצאים בעולם הרוח. זה אומר שהתמונות אשר המלאכים יוצרים לעתיד החברתי של האנושות, מתעוררות כעת בחולמנות ומנוצלות על-ידי המלאכים האהרימניים שנדחפו לתוך התהום של גוף האתרי על ידי מיכאל בשנת 1879. הם סילפו את התמונות והפכו אותן לניגוד שלהן.

מהן התוצאות?

• ראשית, רודולף שטיינר הזהיר אותנו שבמקום אחווה, האינסטינקטים המיניים המרושעים ביותר יכנסו לתוך הדם דרך הלאומנות וזה אכן התרחש בגרמניה הנאצית ובבולשביזם. אנו ממשיכים לראות את זה כיום, כאשר הכאוס הכלכלי הנוכחי באירופה מוביל להתגברות כוחן של קבוצות לאומניות. בעבר הדחף הזה הוביל לזלזול הבלתי-אנושי המרושע ביותר בחיי אדם ולכפייתיות של הרס, מוות והרג בכל צורותיהם. אלו הומחשו לדוגמא בקורבנות האדם הנתעבים שנערכו על-ידי כוהני המיסטריות המקסיקניות, בהשמדת הטמפלרים על-ידי מלך צרפת פיליפ היפה, על-ידי רוצחים סדרתיים מבעיתים רבים כגון ג’ק המרטש, רוצחי המונים מתפוצצים ומתאבדים שלא לדבר על קורבנות אדם ובעלי חיים המוקרבים כול הזמן על-ידי העוסקים במאגיה שחורה. הניתוק הזה מהחיים המוסריים המצביע על היפרדות מן ההיררכיות והתחברות לתחום האהרימני המינרלי, גורם לחייתיות של הישויות האנושיות, אשר מובילה לצורה של חוסר הכרה ויחס לרגשות של אחרים, לרגש המתנגד-לאחווה, כי הקשרים הקארמתיים אשר קושרים את בני האדם, במקרים כאלה, מנותקים לחלוטין.

• שנית, במקום חיזיון ביאת עמנואל בזולת, נכנס לתודעה האנושית ידע אינסטינקטיבי וימשיך להיכנס, לגבי יצירת תנאים מסוימים בגוף האתרי אשר יובילו אל חוסר-הכרה של עמנואל. בימינו המטרה היא צורה חושנית של אושר ללא מוסריות, אושר חומרי בניגוד לסבל למען הטוב. לשם כך נוצרו כבר סמים מסוימים כגון תרופות נוגדות דיכאון, תרופות מרשם, אלכוהול, סמים פסיכדליים, כדי לעמעם את הדעת ולהקהות את הרגשות וכדי למנוע חוסר נוחות כלשהו מהתנהגות לא מוסרית. תרופות אחרות יוצרות את התנאים המתאימים בגוף האתרי שיובילו לחייתיות של הגוף הפיזי: סטרואידים, מזונות מיוחדים לספורט ולהרזיה, ויטמינים, תוספי מזון, חיסונים, מזון מהונדס גנטית ועוד. יתר על כן, תהיה קשירה של האגו לגוף הפיזי החייתי באמצעות משפרי תפישה שבתורם גורמים למטריאליזציה קיצונית של החשיבה האינטלקטואלית, להאצה של החשיבה הקשורה למוח אשר אין לה קשר למוסריות, אשר מאפשרים לאדם התקדמות מהירה של ירידתו/ירידתה ל’אלוהות’ סורתית. העדר-אנוכיות בגוף האתרי מופנה לכיוון ההפוך – לצורה מוגברת של אנוכיות. הניכור הזה מסדר העולם המוסרי מרחיק אותנו מעמנואל ומקרב אותנו למתנגדו סורת.

• שלישית, במקום תמונה של האתרים הגבוהים והרוח החיה שקיימת מאחורי הטבע, הבנה אינסטינקטיבית כיצד לרתום את הכוחות המכאניים של אתרים שנפלו ונכנסו לתוך התודעה האנושית, הבנה אשר הובילה לעולם ממוכן שבו אינטליגנציה מלאכותית נוטלת את הפיקוד מהאינטליגנציה האנושית – היכן שכוח גרעיני מאיים להרוג מיליונים; היכן שההתחממות הגלובלית משנה את העונות; היכן שניסויי שינוי מזג אוויר נערכים מדי יום כדי לפעול כנגדה ויוצרים עוד בעיות, היכן שהאוכל שלנו עובר שינויים, מורעל, מעונה וכובל את ישויות-היסוד שחיות בו לכוחות אהרימניים. והחשוב ביותר זה שאנו חיים בעולם שבו ‘טביעה של הרוח האנושית’ בתוך הרשת האלקטרומגנטית החונקת המקיפה את האדמה הופכת למציאות אמיתית, אם כי לא מודעת. הנתיב הזה מוביל הרחק מחוויית הרוח אשר מעל ומעבר לכל הדברים הטבעיים וגורר אותנו לתוך האתרים התת-ארציים.

נפילת המלאכים הנורמליים דרך הגרירה האינטלקטואלית הזאת למטה אל התהום היא השתקפות ברמה גבוהה יותר של מה שקרה באטלנטיס, אשר הוביל בסופו של דבר לנפילתה. בימינו, ‘איחוד בני האלים עם בנות האדם’ – הנישואין של הרוח עם חומר – הוא לא רק יצירת קטגוריית משנה בתחום של המלאכים, מלאכי-אנוש, אלא גם בממלכת בני-האדם – חיות אדם.

בעתיד ניתן יהיה לראות גם תוצאות נוראות יותר, כי לא רק שיש לנו ישויות יסוד-אלמנטליות אהרימניות הנובעות מהטכנולוגיה אלא שאנחנו גם מייצרים אותן.

איך?

בני אדם יוצרים תמיד ישויות-יסוד עם כל מילה שהם מבטאים. הן מיועדות להיות בני-אדם באבולוציית יופיטר והמסתורין הזה קשור למהפכה בחיי המין שדיברנו עליה קודם, אשר תתרחש באמצעות הנשימה והגרון. חוסר המוסריות או חוסר החיבור עם העולם הרוחני, הוא יצירת ישויות-יסוד חסרות בסיס לקבלת אגו, ישויות שיכולות ליפול בקלות לפיתוי שטני. כל מה שאנחנו חושבים ומרגישים ורוצים נכנס אלינו ואנו נושפים אותו החוצה אל העולם. כל שאנו נושפים כלפי חוץ יהיה בעתיד הישות האנושית.

“גם התנהגות לא מוסרית, באה לידי ביטוי בתצורה הפנימית של הנשימה. אבל התנהגות לא מוסרית מטביעה בה צורה דמונית. שדים נולדים דרך התנהגות בלתי-מוסרית של האדם.”[24]

באופן דומה, רודולף שטיינר ממחיש את החייתיות ונפילתו הרחק יותר של האדם בהסבר שלו לדרקון בעל שבעת הראשים והקשר שלו לנשימה האנושית:

“אסביר באמצעות איבר יחיד איך זה מתרחש שאדם אשר אינו מקבל את עיקרון עמנואל יופיע למעשה עם קרניים כאשר האדמה תהפוך לרוחנית. ניטול את איבר הגרון האנושי ואת קנה הנשימה. אתם נושמים אוויר ללא הרף פנימה והחוצה דרך קנה הנשימה הזה. זוהי פעילות רגילה אשר האדם מבצע. אצל אדם אשר מעלה את עצמו להיות רוחני, הפעילות הזאת היא בשירות הרוחני; אבל במי שאינו נוטה כלפי עקרון-עמנואל היא לוקחת את אופיים של הכוחות הישנים השייכים לשבעה ראשים. נניח שהאיור הזה ממחיש זאת:

האוויר עובר בהתמדה דרך הגרון מבחוץ. אבל אתם יודעים שהגוף האסטרלי של האדם אופף אותו. זרם האוויר, אשר עובר פנימה, יהיה תמיד בקשר עם האסטרלי. כאשר האדמה נהיית רוחנית ניתן לראות אם הנשימה של האדם הייתה בשירותו של עיקרון-עמנואל או בשירותם של הכוחות הנמוכים אשר היו כבר בעולם לפני עיקרון-עמנואל. אם היא הייתה בשירותו של עיקרון-עמנואל היא מאבדת את הצורה המותאמת לגוף הנוכחי. לאדם עצמו יש את הכוח לשנות כול דבר אסטרלי לצורה רוחנית גבוהה יותר. אם הוא לא לוקח את עיקרון-עמנואל הוא אינו מסוגל למשוך מתוך הצורה הבשרית הזאת את אשר מתאים לה, והתוצאה היא שאחרי שהצורה הבשרית נפלה ונעלמה, לאחר שהגרון הפיזי נעלם, נשארת הצורה הזאת של הגוף האסטרלי, אשר מגיע תמיד לתוך הגרון עם הנשימה. הצורה הזו נשארת בצורת קרן. בכל מקום שבו כוחות אסטרליים חיצוניים נכנסים ויוצאים באדם הם נשארים תואמים לצורה החייתית הקודמת כאשר האדם עובר לצורה האסטרלית, כלומר, הוא מופיע אז עם קרניים אסטרליות אמיתיות; אלה הן צורות אסטרליות בפועל. הן מתאימות בדיוק לחדירת הממשות האסטרלית במהלך החיים עלי אדמות. התמונות האלו אינן מציגות סמלים אקראיים; הן מציגות את הצורה האמיתית של מה שיופיע יום אחד. זה חייב להיות מובן באופן ברור.”[25]

עלינו לזכור שאנו חולקים את הגופים האסטרליים שלנו עם המלאכים והם נועדו לעבוד לתוך היסוד האסטרלי הזה בכל לילה אבל הם נאלצים לעבוד בגוף האתרי במקומו, בשל היות היסוד האסטרלי חדור לגמרי על-ידי החומרנות. הקרניים האסטרליות תהיינה סימנו של האדם הלא מוסרי – האדם החייתי שלא היה מסוגל להתאחד עם עמנואל בעקבות אובדן הקשר עם המלאך שלו על האדמה. בני אדם כאלה ייפלו טרף לחיה סורת בעלת שתי הקרניים.

זה קרה לנו בעבר ברמות שונות, כפי שציינתי כבר. למשל, הצאצאים של איחוד הרוח עם החומר, בני האלוהים עם בנות האדם, שהחל עם האיחוד של חוה עם ששת האלוהים כדי ליצור את קין ממש לפני הנפילה בזמן למוריה. מאוחר יותר נזכרות ישויות בתנ”ך בשם “נְּפִלִים” (בראשית, פרק ו’, פסוקים א’-ד’, במדבר, פרק י”ג, פסוק ל”ג), שם אשר עשוי לנבוע מהשורש העברי נָפַל, אשר יש לו בין השאר את המשמעויות ‘ליפול’ וגם ‘לגרום לנפילה’ ו’להתנפל, להרוג, להרוס’, היכול להתייחס לבני אדם ענקיים ומעוותים אשר רודולף שטיינר אמר שנוצרו על-ידי קוסמים רעים באטלנטיס הקדומה לפני נפילתה, באמצעות רוחות הלידה והמוות. כפי שצוין כבר בעבר איחוד דומה יוביל לנפילת העידן הגדול החמישי של אבולוציית האדמה, העידן הפוסט-אטלנטי שלנו, אשר רודולף שטיינר אומר, יושמד באמצעות הרוע.

“במהלך העידן הפוסט-אטלנטי, בתקופה הרביעית של תקופת התרבות הפוסט-אטלנטית, הבעיה הזאת של לידה ומוות הייתה קשורה יותר לנפש האנושית. אבל במהלך התקופה שלנו, התקופה הפוסט-אטלנטית החמישית, אנשים יצטרכו להיאבק ברשע באותה דרך יסודית אשר בה הם נאבקו עם לידה ומוות במשך התקופה האטלנטית; במיוחד באמצעות שליטה על כוחות הטבע השונים, הדחפים שמובילים לרוע ישלחו את ההשפעות שלהם לתוך העולם בצורה עצומה, ענקית. הכוחות שכנגד, הכוחות הטובים, יצטרכו לצמוח מתוך התנגדות לרוע, והאדם יצטרך לשאוב את כוח ההתנגדות הזה מתוך מקורות רוחניים. זה יתקיים יותר מכול בתקופה החמישית, כאשר הניצול למטרות אנוכיות של כוחות חשמליים, אשר יתפסו ממדים שונים לגמרי מאלה אשר הם תפסו עד כה, יאפשר לאדם לפזר רוע על-פני אדמה, ורוע יפלוש לאדמה על-ידי הגעה בדרך מיידית מתוך הכוחות החשמליים.”[26]

בואו ונסתכל על מה שרודולף שטיינר אומר על ההתפתחויות בזמנו:

“רק שערו בנפשכם איך כל הקשרים החברתיים כבר נשזרו בהדרגה לרשת אינטלקטואלית מעודנת במידה קיצונית. איזה כוח רוחני עצום התכלה כך שניתן לרשום כעת המחאה באמריקה ולפדות אותה במזומן ביפן. כמות עצומה של כוח רוחני כבר נקלטה בפעילות הזאת. הכוחות האלה ירדו פעם אל מתחת לקו של המישור הפיזי, אם אפשר להתבטא כך, המבדיל את ממלכת הרוח מהתהום. כי בצורה מסוימת האדם למעשה כבר ירד אל תוך התהום, ומי שלומד את הדור מנקודת המבט של מדע הרוח יכול לראות על-ידי התופעות הארציות הרגילות ביותר איך זה נמשך מעשור לעשור, איך מושגת תמיד נקודה מסוימת שבה האישיות עדיין יכולה לשמור על אחיזה עצמית. אם בנקודה הזאת היא מאפשרת לעצמה לשקוע, האישיות הולכת לאיבוד, היא אינה ניצלת ומורמת לתוך העולמות הרוחניים.”[27]

עכשיו אנחנו יודעים מה גרם לירידה הזאת, המלאכים הנופלים והקשר שלהם עם אהרימן, אבל מהן התוצאות שאנו רואים בכל יום?

הבינה המלאכותית:

אינטליגנציה מתה/מעונה

בימינו אנו שקועים עמוק בתוך הרשת האינטלקטואלית הזאת יותר מאשר אי פעם בעבר. אבל איך זה שאנחנו לא מודעים לכך? המלאכים האהרימניים, רוחות האפלה שנפלו שמרו אותנו חסרי הכרה או ישנים בתחום הזה על-ידי השראת לא רק חשיבה חומרנית, אלא גם ‘השקפת עולם’ חומרנית. המבט החומרני הזה גרם לחוסר הכרה רוחני, אשר נתן אפשרות לאינטליגנציה הקוסמית של מיכאל להיתפס על ידי הרוחות החשוכות האלה, אשר עינו ורצחו ועיצבו אותה מחדש למה שאנחנו מכירים כבינה מלאכותית.

בעידן המודרני ובמיוחד בחמישים השנים האחרונות התרחשה ככל הנראה התפוצצות טכנולוגית אשר משפיעה על כל היבט של חיינו והביאה לשינויים בדרך שבה אנו חיים. רבים מן השינויים מרחיקי הלכת והחשובים ביותר נבעו מכך, שהיינו מסוגלים לעבוד בתחום המינרלים בצורה יצירתית והתוצר של העבודה היצירתית הזאת עם המינרלים אשר הצמיח את השינויים הגדולים בחיינו היה המצאת ה’מכונה’.

רודולף שטיינר חזה את ביאתן של מכונות אינטליגנטיות; שהן נועדו למלא תפקיד גדול באבולוציה של העולם:

“יצליחו לגרום לכך שאנשים ישוחררו ממנגנוני החיים, במובן מסוים, אבל בצורה כזאת ש’אני’ לא יוכל לתת לקבוצה כלשהי שליטה וכוח על האנשים האחרים. הכוחות הקוסמיים שנשאבו מהצד הזה של השמיים ממזלות דגים ובתולה יולידו מכונות יוצאות מן הכלל אבל רק מכונות כאלה אשר תשחררנה את האדם מהעבודה, כי הן יישאו בעצמן כוח מסוים של אינטליגנציה. ומדע הרוח שבעצמו מושיט יד אל הקוסמוס יצטרך להיזהר מכל הפיתויים העצומים, אשר יתקדמו מהמכונות-החיות האלה שאנשים יוצרים בעצמם, שלא יגרמו להשפעה מזיקה על האדם.”

המכונות האלה שהוא דיבר עליהן, היו רק אלה שהשתמשו בכוחות מזלות בתולה ודגים. הכוחות שנעו ממזל תאומים למזל קשת, כלומר מהקוטב הצפוני לקוטב הדרומי, הכוחות הבינאריים, שקשורים ישירות לאתרים שנפלו. אלה היו אותם הכוחות אשר שמשו ליצירת סוג אחר של מכונה ‘אינטליגנטית’, אשר הוא התריע מפניהם ואנו מכירים כמחשב הבינארי. המחשב נקרא ‘מכונה אוניברסלית’ כי הוא יכול לבצע לא רק כמה פעולות מסוימות, אלא מספר אינסופי של פעולות. הוא ‘אינטליגנטי’ באופן מלאכותי.

בימינו המחשב הפך להיות חלק מחיינו היום-יומיים ואנחנו תוהים מה עשינו אי פעם בלעדיו: איך פעלנו בחנות, בבנק, איך נהלנו חשבונות, קיימנו קשר, יצרנו, כתבנו, עבדנו, רשמנו דברים, לפני המחשבים? איך פעלנו בחקלאות והתעשייה, בתחבורה והמסחר, ניהלנו, תיאמנו ושיווקנו את סחורותינו? כיצד שמרנו תיעוד של העבודה שלנו, משימותינו, התקציבים שלנו וכתבי היד שלנו? היכן אנו מאחסנים את התמונות שלנו, את מספרי PIN הרבים ומספרי הטלפון והכתובות שלנו? איך זכרנו את הפגישות שלנו ומעשינו היום-יומיים לפני מחשבים?

יש לזכור שזהו תחום הגוף האתרי אשר חי בו לא רק השכל שלנו, אלא שחיים בו גם הזיכרון והאגו שלנו. אנחנו מחליפים באיטיות את החשיבה שלנו (האינטליגנציה הקוסמית) לאינטליגנציה מלאכותית, את הזיכרון שלנו שבו שוכן המוסר שלנו, לזיכרון RAM בלתי-מוסרי (חישבו על החיבור כאן עם עמנואל כשה, ‘ראם’ באנגלית, של האל), ואת האגו שלנו עבור אני-טלפונים, אני-ספרים, אני-פנקסים (I-phones, I-books, I-pads). גם הגוף האסטרלי שלנו לא נזנח, ה’מציתים’ (kindles) שלנו משלהבים את הדמיון ובכל מקום שאנחנו מביטים אנו מוקפים על-ידי גודש של תמונות חושניות.

בימינו, המחשבים מדברים אתנו ומקליטים את קולנו, הם אפילו השתלטו עבורנו על חוש הכיוון שלנו – מזרח, דרום, צפון ומערב, עם המצאת ה – GPS (ניתן להוסיף כאן גם את התלות העצומה בהמצאה הישראלית WASE – המתר’.).

עוד אות מבשר רע הוא שיחת המחשבים שלנו עם מחשבים אחרים באמצעות רשת הקיימת מתחת לרמת התודעה שלנו באתרים התת-ארציים – באינטרנט, שנוצרת מרשת של אלקטרומגנטיות אשר בוראת צורה שווא שנפלה של אינטליגנציה קוסמית החיה בגוף אתרי שנפל, הכרוכה כעת סביב האדמה וסביב כל אדם.

האינטרנט היא רשת בינלאומית שנועדה לאפשר למשתמשים להתקשר עם משתמשים אחרים מבלי שתהא להם כל תודעה של המכונות שעושות את העבודה במערכת. היא מה שאנו מכירים כ – World Wide Web, WWW. רודולף שטיינר הזהיר אותנו מרשת קורי עכביש שתתפשט על האדמה כולה, ועכשיו יש לנו אפילו את מנועי החיפוש, הנקראים עכבישים!

הבה ונביט על המחשב והאינטרנט והשלכותיהם מנקודת מבט מדעית רוחנית.

W.W.W – בצורה בולטת האותיות ו’-ו’-ו’ בעברית, תואמות בגימטריה את הערך 6-6-6 (האם זהו צירוף מקרים שמחירו של המחשב הראשון של אפל – Apple היה 666.00 דולר?).

המושג WWW – במובן מסוים מתייחס לשלושת הקטגוריות של ישויות, לוציפר, אהרימן, אזורס המרכיבות בצוותא את ההוויה של האנטי-כריסט, החיה של האפוקליפסה. האינטרנט מורכב מאינטליגנציה מלאכותית של מינרלים-למחצה, דמויי-צמחים-למחצה ופועלת כניגוד לאינטליגנציה הקוסמית של עמנואל הנאספת על-ידי סופיה, אשר הופצה פעם על ידי מיכאל.

במובן הזה, בשל האופי המשחד שלה, יש לה איכות ‘נשית’ בכך שהיא אוספת ומפיצה את התקשורת של הישויות האלה שנפלו, את האינטליגנציה שנפלה של סורת. מכאן ניתן לומר שהיא עובדת נגד חכמת סופיה האלוהית ובמובן הזה יכולה להיחשב במונחים של כתבי הקודש כ’זונה מבבל’. כפי שציינו לעיל בבל היה ביתה של ראיה על-חושית מאגית, בזמננו המחשבים נותנים לנו סוג של ראיה על-חושית מטריאליסטית, מאגית – סוג של רוח העצמות שעברה תהליך מינרליזציה, שהפכה מחומר אורגני לתרכובת לא אורגנית. למשל, אנו רואים דברים שקורים על-פני מרחב וזמן, אנחנו יכולים לחיות במציאות וירטואלית, מציאות תת-אנושית, שם האנשים הנוצרים על-ידי המחשב קיימים בעולם שנוצר על-ידי המחשב (למשל משחקי מחשב כמו Riven, Warcraft, Zork ו – SIMS). המשחקים האלה הם כמו בית הספר של ראיה על-חושית מלאכותית שבו כל אחד חווה את עולמו בצורה שונה. היכן שאתם יכולים לבנות ‘עולם מלאכותי’ שלכם בכל דרך שאתם רוצים שתהיה.

אבל איך המחשבים קושרים אותנו ופועלים רוחנית, כדי למנוע מאתנו להיחלץ ולעלות החוצה מתוך הרשת הזאת?

מחשבים מחברים אור שנפל עם מערכת הבלוטות של האדם. כדי להרחיב את הדיבור על-כך יידרש ממני לכתוב ספר בפני עצמו אולם לעת עתה די לומר שבלוטת האצטרובל (אשר נדון בה בהרחבה בהרצאתנו הבאה) קשורה לתפיסה החושית, במיוחד לאור. בלוטת האצטרובל עלולה להיות מושפעת על ידי חשיפה מתמדת לאור המנוון והמלאכותי של המחשבים אשר נוצר באופן אלקטרו-מגנטי. בלוטת האצטרובל הפיזית מחוברת באופן אתרי לעין השלישית, הצ’אקרה בעלת שני עלי הכותרת שבמצח, איבר התפיסה החדש הנמצא בין העיניים בנקודת הזרימה המשותפת של הגוף הפיזי והאתרי:

“כעת יש לנו נקודה מרכזית עבור החלקים האתרי והפיזי בערך בין הגבות. שני החלקים האלה התאחדו בשליש האחרון של התקופה האטלנטית והיום הם חופפים. באמצעותם האדם מסוגל להגיד ‘אני’ לעצמו ולהרגיש כאישיות עצמאית. כך הגופים האתרי והפיזי של הראש הצטרפו ביחד.”[28]

רודולף שטיינר אומר לנו שבלוטת האצטרובל קשורה לאיבר התפיסה החדש הזה שנוצר בין העיניים ולוקח חלק בתהליך המכונה ‘אתריזציה של הדם’, כלומר, היעשות הדם לרוחני.[29] אבל האור הזה שנפל, יש לו השפעה על יכולת אתריזציית הדם שלנו.

“… בלוטת יותרת המוח (hypophysis) ובלוטת האצטרובל (epiphysis). אלה יפתחו את שני החושים בגוף הפיזי אשר יהיו לו בעתיד שבעה חושים.”[30]

נוכל לומר שהעתיד כבר כאן: הסימן של החיה אשר יוחנן אומר לנו שאפשר יהיה לראותו על המצח יכול מאד שיהיה המעכב של התפתחות האיבר הרוחני הקשור לבלוטת האצטרובל אשר, במקום להיות איבר אתרי, יתנוון לקרן אסטרלית בתיווך האלקטרומגנטיות וחומריות חשיבה/תחושה מתגשמות. זה מתקבל על הדעת כאשר אתם מבינים שאנחנו נושפים אוויר החוצה דרך הגרון אבל אנו נושמים אור, פנימה והחוצה, דרך האיבר האתרי הזה.

האם נשימה פנימה של אור חשמלי, אסטרליות שנפלה, גורמת לקרניים אסטרליות? אני מאמינה שכך הוא הדבר.

מה זה יעשה ליכולתנו לקרוא את הכתב הנסתר החקוק באור האסטרלי, ליכולתנו לחשוב באמת, כלומר, להתרומם דרך החשיבה לתפיסת המחשבות של האלים? קודם לכול יכולת האימגינציה שלנו תתגמד ויכולתנו לראות אור רוחני – תכבה. זה מה שיקרה אם לא נתחזק באמצעות חשיבה חופשית. עין רוחנו ‘תחוסל’ על-ידי הכוחות האלה ותוחלף על-ידי קרן שלבשה צורה גשמית. נאבד את היכולת לתפוס את אור הרוח אם לא נחזק מספיק את האיבר האתרי כדי להתמודד עם האור המתעתע הזה.

מחשבים וטכנולוגיה ממוחשבת על כל צורותיה ובמיוחד הרשת האלחוטית WIFI, ישפיעו על היכולת שלנו לאינספירציה. החלפת צלילים טבעיים בצלילים אלקטרו-מגנטיים, שהם סוג של אתרים כימיים שנפלו הנישאים באוויר ואורגים מתחת ל’שמיעה’ הרגילה שלנו – אלה יוצרים ‘רעש לבן’ שדרכו הקול הרך של הרוח לא יוכל לחדור לתודעת האגו שלנו. הבתים שלנו, מקומות העבודה וכו’ הומים זמזום של סימפוניות אהרימניות – אנחנו פשוט לא שומעים אותן. יתר-על-כן מה שנכנס לתוך הדם דרך שורש כף היד והאצבעות באמצעות ה’עכבר’ או ‘מסכי מגע’ והאוזניים ובאמצעות הרמקולים הוא חסר-נפש וחסר אהבה. זאת תחושה של חוסר אהבה. האם ניסיתם להשתמש באיי-פון עם כפפות על ידיכם – זה לא פועל! למה לא?

המסוכנת יותר מכול היא ההתערבות ברצון האנושי אשר משפיעה על היכולת שלנו להבחין בין טוב לרע, על המצפון שלנו. המחשבים והטלוויזיה מרדימים אנשים – או שהם מעוררים רגשות חייתיים החיים מתחת לרמה של התודעה. הורים רבים רואים את תוצאות המצב הזה בהתנהגותו הרעה של ילדם לאחר ששיחק במשחקי מחשב במשך זמן כלשהו.

מעניין לציין שרודולף שטיינר אמר שבעתיד ישויות שנפלו ייאלצו לחיות על פני האדמה במה שכינה חיידקים או וירוסים; אלה עשויים להיות אורגניים, אבל האם ייתכן שהם יכללו גם וירוסים ממוחשבים ותוכנות זדוניות?

בני האדם נועדו להתחיל לראות באופן רוחני כעת. אבל בגלל המלאכים המפגרים האלה אנחנו חוצים את הסף לא-במודע ובמקום להגיע לעולם הרוח אנחנו נופלים לתהום. האינטרנט והמחשבים, החיים החומרניים עם החיפוש המתמיד אחר ההנאות שלהם והסיפוק החושי, החינוך להתממשות של ילדינו מגיל צעיר, חנקו וימשיכו לחנוק את התפקודים הנפשיים שלנו. כך נרד עוד יותר ויותר לעומק העולם התת-אנושי של אהרימן (התהום) עם פחות ופחות תודעה, כאשר אנו לוקחים את המלאכים שלנו עמנו עד שהם ננעלים במכונות. אנו נהפוך למכונות בעצמנו, כפי שחזה ריימונד קורצווייל (1948 – ). אנו נשליך את הזיכרונות שלנו לתוך מחשבים ונהיה אלמותיים. אבל זה יהיה אלמוות אהרימני – ייחודיות המאחדת את האגו שלנו עם מכונות וזונחת את הגוף האתרי והגוף האסטרלי – הנפש.

אנחנו חיים היום בעיצומו של מאבק על נפש האדם, כפי שברנרד ליווכוד אמר, אבל זהו גם מאבק על הקיום הרוחני של המלאכים שלנו!

באמצעות הטכנולוגיה, הכרייה, מיכון של כל היבטי החיים, חוקים רעים חברתיים, פוליטיים, חינוכיים וכלכליים, אשר אינם לוקחים בחשבון את נפש ורוח היחיד, נכנסת לעולם שורה של ישויות-יסוד אהרימניות; ישויות-היסוד הללו הן שטניות וגם נוצרו על-ידי נפשותינו שלנו בעצמן – רוחות הזיה-פנטומים, רוחות-מתים/רוחות-רשע ושדים. הישויות האלה מספחות את עצמן לבני אדם, במיוחד לילדים, כמו טפילים.

יש משמעות לכך שהכנסייה הקתולית מזהה התפרצות של מקרי ההשתלטות השטנית שדווח אודותיהם. כאשר אנחנו מסתכלים על העולם סביבנו האם איננו רואים היום רוע אשר נקרא צורה פלילית של אי-שפיות? האמנם העיתונים אינם מדווחים אודות אימהות ואבות הרוצחים את בנותיהם בדם קר על רקע כבוד המשפחה וסקילה למוות של נשים? רצח אנשים עם מוגבלות וחסרי בית על-ידי בריונים במדינות מתורבתות? ומה לגבי עינויים, רצח ואונס של ילדים על ידי פדופילים? אונס קבוצתי של נשים, התאבדות, הטלת מומים, רצח עם, זנות ילדים וסחר באנשים המדווחים בחדשות?

האם איננו רואים גם כפייתיות מוזרה ביחס למוות ולרצח? סדרות משפטיות זוכות לדרוג גבוה מאוד בתחנות הטלוויזיה! רצח ודם, ערפדים, אלה הם נושאיהם של סרטים, משחקי מחשב וספרים. האם זאת היזכרות בימי התקופה המצרית? בפולחן המוות וחניטת גופות המתים, הקשורים לפעולת רוחות היסוד-האלמנטליות של לידה ומוות, והשתקפותה בתקופתנו בעבודת המלאכים המצריים המפגרים? האם ייתכן שהידע הזה עולה למעלה דרך התת-מודע אל-פני השטח כפחד מחייזרים – האלוהויות של ארם נהריים האנונקי?

אנחנו יכולים לעקוב אחר העומק שאנחנו יורדים אליו באמצעות הסימנים האלה וגם דרך התגליות שנעשו תוך זמן קצר בחשמל, במגנטיות ובאנרגיה אטומית. השנה (2012) המרכז הגדול בעולם לחקר חלקיקים CERN בגבול שווייץ-צרפת, ממערב לעיר ז’נבה, יערוך ניסויים כדי למצוא את החלקיק ה’אלוהי’, אבל מה הם ימצאו במציאות?

האם זה יהיה סורת?

מי שייכנע לפיתוי של סורת יהיה לכוד בתוך גופה של האדמה, בתחום של פלוטו, בספירה השמינית, בתחום הירח המנוון, המפגר שבו בני אדם הם חיות והמלאכים נגררים לרמה של בני אדם מנוונים. הממלכה הזאת של המוות כבר כאן, מסביבנו. עדיין לא מאוחר מדי להתעורר אליה ולטפס החוצה!!!

אבל איך?

תארו לעצמכם סוכרת; אתם חשים שמשהו לא בסדר אבל אתם מבוהלים מכדי לפנות לרופא. חולפים חודשים, שנים, ובסופו של דבר אתם מתים. אילו הייתם פונים לרופא, הייתם נעשים מודעים למה שאתם צריכים לעשות כדי לפתור את הבעיה, הייתם עושים משהו בקשר אליה, והייתם נותרים בחיים.

מיכאל נתן לנו את האינטליגנציה הקוסמית, רודולף שטיינר נתן לנו את האינטליגנציה הקוסמית כפי שעברה דרך נפשו ונהייתה אוניברסלית – מדע הרוח. המדע הזה של הרוח יכול לעזור לנו לטפל במחלה ולנהל אותה. אנחנו לא יכולים לסלק אותה כי אנחנו צריכים לחיות בעולם. אבל מיכאל עשה את זה לתפקידו להדריך את בני אדם בזמנים הטרופים האלה על ידי ניקוי הנתיב מראשינו אל ליבנו ומליבנו שוב אל ראשינו. כלומר, על ידי סילוק רוחות האפלה. ההונאה של רוחות האופל מצועפת באופן דק! היא שבירה! אנחנו צריכים לראות רק דרך חלק מהצעיף לעברו השני והתודעה הזו תציל את האנושות.

בשבוע הבא נדבר אודות מה שזה אומר לנקות את הנתיב מהראש אל הלב ושוב בחזרה. מהו הראש? מהו הלב? ואיך זה קשור עם בלוטות יותרת המוח והאצטרובל בראשו של האדם – שני האיברים של העתיד. כמו כן, אנו נחקור גם מהו הקשר של כל זה עם השנה 2013.

תודה ולילה טוב.

—————————————————————————————————————

  1. . בעשרים ואחד במאי 1907, GA 284 – מתוך המאמר אודות שבע החותמות באתר האינטרנט fourhares:

    http://www.fourhares.com/anthroposophy/seals_apocalypse.html

  2. . הרצאתו השנייה של רודולף שטיינר בסדרה פלאי העולם, מינכן, בתשע-עשרה באוגוסט 1911, 129GA. יצא בעברית בהוצאת חירות.
  3. . שם.
  4. . נפילת רוחות האופל – ארבע-עשרה הרצאות שנתן רודולף שטיינר בדורנאך מהעשרים-ותשיעי בספטמבר עד העשרים-ושמיני באוקטובר 1917, GA 177. הספר יצא לאור בעברית בהוצאת שוני תובל.
  5. . הרצאת רודולף שטיינר ‘האתריזציה של הדם – כניסתו של עמנואל האתרי לתוך האבולוציה של האדמה’, באזל, בראשון באוקטובר 1911, 130GA. ההרצאה יצאה לאור בעברית בספר ‘עיונים אזוטריים – כרך 5‘, תורגמה מגרמנית על-ידי אלישע אבשלום. 
  6. . החלק השני של הרצאת רודולף שטיינר ‘ישויות רוחניות אינדיבידואליות’, ההרצאה האחת-עשרה מתוך אוסף ההרצאות אשר ניתנו במקומות שונים באירופה: ‘התגלותו מחדש של עמנואל באתרי’.
  7. . הרצאת רודולף שטיינר ‘אל תוך העתיד’, דורנאך, בעשרים ושמיני באוקטובר 1917; ההרצאה השתיים עשרה מתוך המחזור ‘נפילת רוחות האופל‘, אשר יצא לאור בעברית בתרגום והוצאת שוני תובל, 177GA.
  8. . הרצאת רודולף שטיינר אודות לוציפר ואהרימן, בעשרים ושלישי באוקטובר 1921.
  9. . הרצאת רודולף שטיינר ‘הישות האנושית וההירארכיות’, דורנאך, בשבע עשרה ביולי 1921.
  10. . הרצאת רודולף שטיינר ‘פעולת המלאכים בגופו האסטרלי של האדם’, ציריך, בתשיעי באוקטובר 1918, GA182, תרגם מאנגלית עלי אלון.
  11. . הרצאה שנתן רודולף שטיינר באוסלו בעשרים ושביעי בנובמבר 1921.
  12. . שם.
  13. . הספר ‘קארמה – חלק ג’ מאת רודולף שטיינר, יצא לאור בעברית בהוצאת מיקרוקוסמוס, תרגם מאנגלית עלי אלון, 237GA, ההרצאה התשיעית, דורנאך, בשלישי באוגוסט 1924.
  14. . הרצאת רודולף שטיינר ‘פעולת המלאכים בגופו האסטרלי של האדם’, ציריך, בתשיעי באוקטובר 1918, GA182, תרגם מאנגלית עלי אלון.
  15. . הרצאת רודולף שטיינר, דורנאך, בעשרים ושמיני באוקטובר 1917; ההרצאה הארבע עשרה מתוך המחזור ‘נפילת רוחות האופל’, אשר יצא לאור בעברית בתרגום והוצאת שוני תובל, 177GA.
  16. . ההרצאה האחת עשרה שנתן רודולף שטיינר זמן קצר לפני פטירתו, במחזור ההרצאות ‘ספר ההתגלות ועבודת הכומר’, דורנאך, חמש עשרה בספטמבר 1924, 346GA.
  17. . הרצאת רודולף שטיינר השביעית במחזור ‘השפעת ישויות רוחניות על האדם’ שניתן בברלין, בעשרים באפריל 1908, 102GA.
  18. . הרצאת רודולף שטיינר האחת עשרה במחזור ‘האפוקליפסה של יוחנן הקדוש’ שניתן בנורמברג, בעשרים ותשיעי ביוני 1908, 104GA.
  19. . ההרצאה האחת עשרה שנתן רודולף שטיינר זמן קצר לפני פטירתו, במחזור ההרצאות ‘ספר ההתגלות ועבודת הכומר’, דורנאך, החמש עשרה בספטמבר 1924, 346GA; המחזור נמצא בתהליך תרגום לעברית (2016).
  20. . שם.
  21. . הרצאת רודולף שטיינר ‘ההתגברות על הרוע’, דורנאך, ברביעי בנובמבר 1917, 273GA.
  22. . הרצאת רודולף שטיינר ‘הקשר של הישות האנושית למלאך שלה ולהיררכיות הגבוהות’, אוסלו, בעשרים ושביעי בנובמבר 1921, 277GA.
  23. . הרצאת רודולף שטיינר, דורנאך, בשישי באוקטובר 1917; ההרצאה הרביעית מתוך המחזור ‘נפילת רוחות האופל’, אשר יצא לאור בעברית בתרגום והוצאת שוני תובל, 177GA.
  24. . הרצאת רודולף שטיינר ‘יופיטר העתידי וישויותיו’, ההרצאה השביעית בסדרה אומנות כפי שהיא נראית לאור חוכמת המסתורין‘, דורנאך, השלישי בינואר 1915, 275GA. יצא לאור בעברית בהוצאת חירות.
  25. . מחזור ההרצאות שנתן רודולף שטיינר זמן קצר לפני פטירתו, ‘ספר ההתגלות ועבודת הכומר’, דורנאך, ספטמבר 1924, 346GA;
  26. . הרצאת רודולף שטיינר ‘ההתגברות על הרוע’, דורנאך, ברביעי בנובמבר 1917, 273GA.
  27. . הרצאתו השביעית של רודולף שטיינר במחזור ‘האפוקליפסה של יוחנן הקדוש’ שניתן בנורמברג, בעשרים ורביעי ביוני 1908, 104GA. המחזור יצא לאור בעברית בשם ‘האפוקליפסה‘ בהוצאת תלתן, תרגום עלי אלון, עריכה אלישע אבשלום.
  28. . הרצאתו העשירית של רודולף שטיינר במחזור ‘השפעות ישויות רוחניות על האדם’, ברלין, ברביעי ביוני 1908, 102GA.
  29. . הרצאת רודולף שטיינר ‘האתריזציה של הדם – כניסתו של עמנואל האתרי לתוך האבולוציה של האדמה’, בזל, הראשון באוקטובר 1911, 130GA. ההרצאה יצאה לאור בעברית בספר ‘עיונים אזוטריים כרך 5’, תורגמה מגרמנית על-ידי אלישע אבשלום. 
  30. . הרצאת רודולף שטיינר התשיעית במחזור ‘יסודות האזוטריזם’, ברלין, הרביעי באוקטובר 1905, a93.GA יצא לאור בעברית בהוצאת חירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *