שיעורים אזוטריים – כרך 2 – שיעור 106

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – שיעור 106

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

חלק 2

פרק 106

מתכני השיעורים האזוטריים

פרנקפורט 10.3.1912

החלק החשוב ביותר בחיים האזוטריים הם התרגילים שדרכם אנו מתקדמים בהדרגה אל עולם הרוח. הדרך בה אנו מתרגלים אותם והגישה הנלווית חשובה כאשר אנו פועלים עם ישויות ועולמות עליונים.

לא אמורה להיות לנו חמדנות לידע הרוח, אך על הלך נפש להתפשט בנו כפי שאנו חשים חמלה בפעולות המוסריות. אחרת תלמיד תורת הנסתר נמצא בסכנה גדולה להיות בחיים האקזוטריים במצב חמור יותר מבחינה מוסרית ממה שהיה קודם לכן. לכן, בנוסף למדיטציות בפועל, נדרשים תמיד התרגילים המשניים לחיזוק התכונות האינטלקטואליות והמוסריות.

סכנה אחרת טמונה בהיחבא, והיא שבקשר לקרמה שלו תלמיד תורת הנסתר ינסה לשלוט בה ולהיטיב אותה. כמעט תמיד מגלים כאן שמי שפועל באופן אינטנסיבי על חייו הפנימיים הופך לחסר זהירות ביחס לתופעות ולתנאים הקרמתיים החיצוניים. טעויות קרמתיות קודמות שמעיקות על תלמיד תורת הנסתר, ושבין מוות ללידה מחדש נתנו לו דחף עז להפוך אותם לטובים, מציבים אותו בנסיבות ומביאים אותו במגע עם אנשים כדי שיוכל למלא את חובותיו הקרמתיות כלפיהם. בהתפתחות אקזוטרית רגילה, הקרמה תותר לאיטה או שתתמצה חלקית.

אם התלמיד מגזים בהתפתחותו האזוטרית ולא שם לב למצבים החיצוניים המרכיבים את גורלו, אז הקרמה ניצבת בפניו ומה שאחרת מתרחש בשנים או במספר התגשמויות חייב כעת להיפתר בדרך מרוכזת עם תהפוכות קשות. כאן עלולים ליפול למצב נואש וגם עלולים לזרוע הרס על הסובבים ולגרור אותם להתפרצות הקרמתית. אך גם בתרגילים הראשוניים הפשוטים ביותר, התלמיד מתנחם שיש גם כוחות שמחזיקים אותו ותומכים בו. אנו יכולים וצריכים לחשוב על כך תמיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *