שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 34

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 34

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 34

מתכני השיעורים האזוטריים

שטוטגרט, 13.8.1908

אף על פי שהאדם לא יכול להגיע לעולם הרוח באמצעות אכילה, אכילה של דברי מזון לא נכונים יכולה לגרום להתפתחות הרוחית להיות קשה או בלתי אפשרית.

אלכוהול עלה רק לאחר התקופה האטלנטית כדי לעזור לבני האדם להפוך לאינדיבידואלים. האלכוהול סוגר את האדם מיכולותיו הגבוהות ומגדר אותו בתוך עצמו. לכן השתמשו באלכוהול במיסטריות הדיוניסיות. אך כעת כל האנשים המתורבתים הגיעו לשלב זה, כך שכיום אלכוהול הוא רוע מיותר. באמצעות השימוש בו מאבדים את היכולת להסתדר עם אחרים ולהבין אותם. אלכוהול מזיק במיוחד לעוסקים בתורת הנסתר, שכן השימוש בו משנה את כל הכוחות הגבוהים המפותחים, לכוחות של ה’אני’ האישי, שננעל שוב ושוב לתוך עצמו, ומפרק את הגוף האסטרלי דרך הזרמים המנוגדים של כוחות ה’אני’ העליון והתחתון. העיקרון, שבאמצעותו כל אחד יכול להשיג באופן מודע את האינדיבידואליזציה שלו, הובא דרך ביאת הכריסטוס לאדמה. לכן ישוע כריסטוס אמר: אני הגפן האמיתית.

על ידי צריכת אלכוהול מכינים קרקע פורייה לאירוח שלל ישויות רוחניות, בדיוק כפי שחדר מלוכלך מתמלא בזבובים.

הבשר (אך לא חלב וביצים) שאנו אוכלים, חדור על ידי הגוף האסטרלי של החיה, ולכן גופנו האסטרלי צריך לעבוד כדי לעכל אותו. זה מרחיק אותו ממשימתו האמיתית ליצור תמונות. גם בלילה מוחזק הגוף האסטרלי באופן חזק על ידי הגוף האתרי, כך שהוא לא יכול לעזוב אותו כראוי. זה מפריע לו במשימתו הלילית להחזיר כוחות חיוניים. אוכל צמחוני, אשר מרכיביו הם פיזיים ואתרים, תומך ביצירת תמונות גדולות ומקיפות, ולכן נותן תובנות גדולות יותר המאפשרות לפקח על הדברים בצורה טובה יותר בלי הרבה התלבטויות. הכוח הגדול יותר לא מתיש אותנו, אלא מזמן כוחות רוחיים.

אוכל צמחוני מצוין עבור רופאים ועורכי דין כדי שיהיה להם קל יותר להתבונן דרך המטופלים שלהם, או את ענייני הלקוחות שלהם; אך זה לא הדבר הנכון עבור בנקאים, תעשיינים, אנשי מכירות ואחרים שיש להם הרבה חישובים, שכן הם מאבדים את היכולת לעשות שילובים פיזיים. אנשים שקיבלו בירושה גוף שאינו יכול לסבול צמחונות, אל להם ליטול על עצמם הכשרה אזוטרית.

הריצה, הפעילות הגופנית והטבילה במים, שמומלצים לעיתים קרובות, הם שגויים לתלמיד תורת הנסתר; הם מושכים אותו מטה לתוך הגוף הפיזי שלו. עליו לנסות להזיז את איבריו כמה שפחות.

תלמיד מתחיל של תורת הנסתר לא צריך אמונה, אלא רק אמון במורה שלו, כפי שנכון לכל סוג של הוראה, והוא צריך את האינטלקט האנושי הבריא שלו. זה ישכנע אותו שחייבים להתקיים מאסטרים של חוכמה, מכיוון שזה יהיה לא הגיוני להניח שהאבולוציה נעצרה בנו, למרות שזה כשלעצמו לא יגיד לו מי, או מה הם המאסטרים האלה. אך המורה שלו יודע מי הם. על בסיס ניסויי יכול התלמיד להניח שאמיתות בסיסיות כמו קארמה והתגשמות חוזרת, נכונות. אז הוא יכול לגלות בעצמו אם הן נכונות. כשמשהו יקרה לו הוא יגיד לעצמו שהוא בוודאי גרם לזה, ויפעל בהתאם. זוהי הסיבה שישוע אמר שאם מישהו מכה אותך בלחי האחת עליך להציע לו גם את השנייה, כי אם הוא מכה אותך גם שם, הוא הופך קארמה רעה לטובה.

על המודט לתרגל שישה תרגילי משנה: [להרחבה בנושא ראו את ספרו של פלורין לאודנס: החייאת הצ’אקרה של הלב. וכן את ספרו של יופ ואן דאם: השביל המשושה]

  1. חישבו על חפץ פשוט למשך חמש דקות לפחות. החזיקו זאת חזק במחשבות מבלי לעבור לדברים אחרים. אפשר להתכונן לכך על ידי היכרות מוקדמת עם האובייקט. לאחר מספר ימים אפשר לבחור חפץ אחר. תרגיל זה מעורר בתלמיד תחושת יציבות, כשהוא מפעיל את הצ’אקרה בין גבותיו. יש לשלוח תחושה זו דרך המוח ולאורך עמוד השדרה.
  2. בכל יום עשה דבר לא חשוב בשעה מסוימת. גם תרגיל זה נותן יציבות.
  3. לפתח איזון, כלומר, אין לנוע בין שמחה עד לשמיים לבין ייאוש עד מוות. אפשר ליהנות מבדיחה באותה מידה אם לא צוחקים עליה בקול רם; אדם יכול לשאת כאב טוב יותר אם הוא לא מתפלש בו יותר מדי. זה נותן לאדם תחושה של שקט רגוע, שעל האדם להזרים מהלב אל הזרועות, והחוצה דרך הידיים.
  4. ראה את האלמנטים היפים והאמיתיים בכל הדברים. ישוע כריסטוס העריץ את השיניים היפות של כלב נרקב, היכן שתלמידיו ראו רק כיעור. אפשר לגלות לפחות גרעין קטן של אמת ומשהו יפה בכל דבר. אם עושים את התרגיל הזה במשך זמן מה, הוא נותן תחושה של שמחה גדולה.
  5. תמיד תהיה פתוח לדברים חדשים. אל לך אף פעם להגיד: מעולם לא שמעתי על זה, זה לא יכול להיות, או שאני לא מאמין בזה. יש תמיד להשאיר את האפשרות פתוחה שניתן ללמוד משהו מכל מה שאנשים אומרים. כך אפשר ללמוד מילדים, מבעלי חיים וכל השאר. זה נותן לאדם את התחושה שניתן לתפוס דברים גם בזמן שהוא בחלקו מחוץ לגופו.
  6. התרגיל הזה הוא שילוב של הקודמים, כך שאפשר לשלב שניים ושניים או בכל דרך שרוצים. על ידי כך, מקבלים את התחושה שאתם מתפשטים מעבר לגבולות הגוף הפיזי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *