שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 18

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 18

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 18

מתכני השיעורים האזוטריים

ברלין, 1.11.1907

במחשבות טהורות אתה מוצא את העצמי שיכול לקיים את עצמו.

מחשבות טהורות הן כאלה שאינן מתייחסות לדברים ברי-תפיסה, אלא ללימוד התיאוסופי הבסיסי אודות מבנה האדם, הקיום בין מוות לחיים, התפתחות כדור הארץ וכו’. מחשבות טהורות נותנות לאדם תמיכה פנימית בטוחה, בעוד שחשיבה חומרית בלבד מובילה לחוסר יציבות ועצבנות. מדיטציה מובילה להתרופפות הגוף האסטרלי מהגוף האתרי ושל הגוף האתרי מהגוף הפיזי. התרופפות זו עלולה להיות מסוכנת, אלא אם מתרגלים חשיבה לוגית טהורה. אופן ההסתכלות על הדברים, במישור האסטרלי והדוואכני, שונה בתכלית מזו שבמישור הפיזי, כך שאפשר בקלות להתבלבל שם; רק חשיבה הגיונית נשארת אותו הדבר; יש לטפח זאת. על ידי כך מתבססת ודאות בחיים החיצוניים והפנימיים. אנשים חזקים יקשיבו רק לקול הפנימי שלהם, בעוד שאנשים חלשים תמיד יקשיבו לעצות של אחרים.

אם תתמירו את המחשבות לתמונה תתנסו ביצירת חוכמה. (יָכִין ובֹּועַז)

המחשבה הטהורה צריכה להשתנות לתמונה, ליצור תמונה. למשל, אפשר לדמיין איך הצמח מפנה את הפרח שלו לשמש ושהאדם הוא צמח הפוך. תארו לעצמכם כיצד החומר העדין של הצמח הופך בהדרגה לבשר ובכך קולט תאוות ותשוקות. אל לו לאדם לנסות לחזור להיות דמוי-צמח ושוב רוחני, ולשחרר את עצמו מכל הסיגים של הגוף האסטרלי, לפני שהוא מגיע לנקודה שבה הוא הופך ליצירתי באמצעות המילה שהוא משמיע.

תרגיל נוסף שהופך רעיונות מופשטים לתמונות תנועתיות ומלאות חיים הוא לדמיין את הירח הקדום כמעין כָּבוּל של תרד חי המכיל קליפות עץ התואמות לשרשראות ההרים הנוכחיות שלנו. באופן דומה, דמיינו את השמש הקדומה כמלאת חיים והתפתחות רוחנית. לאחר מכן, יותר קרוב לזמננו, עזבה השמש את הירח-כדור הארץ כדי שבני אדם לא יהיו רוחניים מהר מדי, ואז הירח עזב כדי שלא יתקשו ויתאבנו [טרשת]. בכך הושג שיווי משקל. כל מה שנוצר על ידי האלוהות היה שם תחילה כתמונה, כמו שלצייר יש תמונה רוחנית בעיני רוחו לפני שהוא מעלה אותה על הקנבס.

אם תעבה את הרגש לאור תגלה את הכוח המעצב.

למשל, אם מרגישים שהשמש היא רוח וחדווה יצירתית, והירח הוא משהו קר, נוקשה, מתכווץ וטרשתי, אזי הירח ייצור תופעת אור העוברת מכתום לאדום לתוך חוּם, ואילו בשמש הרגש מתעבה לתופעת אור העוברת מכחול דרך סגול לסגול-אדמדם. אם התופעה הזו מתחזקת יותר ויותר, הישויות, שהן נושאות האור הזה, מופיעות בצבעים ומקבלות צורות ותבניות.

אם תמחיש את הרצון לישויות, תיצור בקיום העולמי.

ברגע שהרצון של האדם – שכעת הוא לא טהור ומפותח מעט – יתחזק, הוא יוכל ליצור איתו. אם הוא יכול לחשוב על עצמו בתוך המצב העתידי של כדור הארץ בעבודתו עם מנהלי העולם, הרצון שלו יעזור להביא למצב החדש הזה ובכך להיות שותף ביצירתיות של קיום העולם. אם כל בני האדם לא היו רוצים שכדור הארץ שלנו יהפוך ליופיטר, זה לא היה יכול להתרחש – למרות שזה יהיה קסם שחור. זה מוזכר רק כדי להראות עד כמה יהפוך הרצון של האדם לאדיר ועוצמתי.

ארבע המנטרות הללו מתאימות לחשיבה טהורה, אימגינציה, אינספירציה ולאינטואיציה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *