רישום צללים בשחור ולבן

רישום צללים בשחור ולבן

רישום צללים בשחור ולבן

קורס להכרת השיטה

מאת: דניאל זהבי

האימפולס הראשון לרישום האלכסוני (רישום בהצללה בשחור ולבן) ניתן בתחילת המאה הקודמת על ידי רודולף שטיינר שהעניק השראה ליצירות אלה במישורים רבים.

הכיוון החדש של הרישום עלה מתוך פנייתה של האמנית ברישום וגילוף – אסיה טורגנייב, אל רודולף שטיינר. היא הפנתה אליו שאלות ועוררה את התעניינותו באשר לצורך לחפש צורה חדשה של רישום הנובע מהאיכויות של אור וחושך. מתוך הפנייה הזו התפתחה שיטה של הצללה, תוך שימוש במשיכות אלכסוניות, ריתמיות. וכך, מתוך משחק הדדי של משטחים הנוצרים על ידי המשיכות האלכסוניות, האמן מובל לצורה שעולה ביצירה. שיטת הרישום הרגילה בקווים, הביאה לעולם יופי ושלמות גדולים. השיטה החדשה מובילה אותנו לתקופה חדשה שתניב פירות בעתיד. ביוצרנו כך שהקו – שיש בו אמירה אינטלקטואלית – לא משחק תפקיד ביצירה ולא מפריע לאמן לחדור בחופשיות לאיכויות החיות של אור וחושך בדרך טבעית. כך, כמו שאנו נושמים, אנו מותירים מקום לביטוי מלא השראה העולה מתוך ההצללה עצמה. השיטה מציבה דרישות שונות מאלו שניתנות בהוראת הרישום הרגיל שבו מתבוננים ואז מציגים את האובייקט ברישום קווי. בהחלט אפשר לומר ששיטת הרישום האלכסוני היא אלטרנטיבה לשיטות השמרניות.

מכיל 100 עמודים         מחיר 45 ₪         הוצאת חירות

לרכישה

כמות במלאי: 13

2 Comments

  1. דניאל זהבי

    שלום חמוטל – בספר יש דוגמאות רבות של שיטת הרישום. זהו ממש קורס שלם של תרגילים שבונה את הבסיס לציור בשיטה זו. עלות הספר 45 ש”ח דמי משלוח 15 ש”ח. סה”כ לתשלום 60 ש”ח . אפשרויות תשלום תמצאי ב’רכישה’ אצלי באתר בחנות הספרים בצד ימין. לאחר התשלום אנא רשמי לי את הכתובת למשלוח בsms ל- 0544556414 וצייני את שם הספר שרצית.
    תודה
    דניאל זהבי

  2. חמוטל לוין

    מחפשת את הספר של collot dehrbois
    אור חושך וצבע בתרפיה באמנות
    האם יש אותו מתורגם לעברית?
    תודה, חמוטל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *