ההיסטוריה של העולם לאור האנתרופוסופיה

ההיסטוריה של העולם לאור האנתרופוסופיה

ההיסטוריה של העולם לאור האנתרופוסופיה

כיסוד להבנת הרוח האנושית

רודולף שטיינר

תרגמה: תומר רוזן-גרייס

תשע הרצאות שניתנו בדורנאך 24 בדצמבר 1923 עד ה-1 בינואר 1924 במהלך כנס ייסוד החברה האנתרופוסופית הכללית.

190 עמודים         מחיר: 76 ₪       הוצאת חירות

לרכישה

כמות במלאי: 37

האמונה הרווחת היא, שבכל הנוגע לחיי הנפש והרוח שלו, מהות האדם נותרה כיום כפי שהייתה במהלך כל ההיסטוריה. אולם ההיסטוריה מתגלה באורה האמיתי רק כשאנו חוקרים את ההבדלים בחיי הנפש של האדם בתקופות השונות. שכן לא ניתן להכחיש, כי ההווה ניתן להבנה רק כשאנו מנסים להבין את מקורותיו בעבר.

רודולף שטיינר פותח מחזור הרצאות זה בסקירה של התפתחות הזיכרון באבולוציה של המין האנושי. לאחר מכן הוא מתאר כיצד האדם הבין את עצמו ואת העולם במזרח הקדום, וכיצד הבנה זו באה לביטוי במיסטריות העתיקות. במחזור הרצאות זה מתוארת התפתחותן של המיסטריות מבבל ליוון וכן השפעתן על החיים הרוחניים של היום.

מהתוכן: התפתחות הזיכרון במהלך האבולוציה האנושית. חוויית העולם במזרח הקדום. גילגמש ואיבאני – המיסטריות של אפסוס. המיסטריות של היברניה ומיסטריות הלוגוס של ארטמיס באפסוס. תפיסת הטבע והרוח שבטבע כפי שהייתה במיסטריות המזרחיות ותמונת הצל של תפיסה זו בתרבות היוונית. הזמן שבין שריפתו של מקדש ארטמיס לבין מותו של יוליאנוס הכופר – השפעת תורתו של אריסטו עד להתגלויות הרוחניות בשליש האחרון של המאה התשע-עשרה. אבדן התובנה לגבי הקשר שבין האדם ליקום בתקופה המודרנית. מדיטציית אבן הייסוד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *