ההדרכה הרוחית של האינדיבידואל והאנושות

ההדרכה הרוחית של האינדיבידואל והאנושות

ההדרכה הרוחית של האינדיבידואל והאנושות

כמה תוצאות של מחקר רוחי-מדעי בהיסטוריה ובהתפתחות האנושות

קופנהגן 5-8.6.1911

רודולף שטיינר

 תרגם: יוחנן מרגלית

ציור הכריכה ותיקונים: דניאל זהבי

תיקונים: דליה דיימל

 

100 עמודים      54 ₪     הוצאת חירות

לרכישה

כמות במלאי: 66

 

מדובר על סידרת ההרצאות היחידה שרודולף שטיינר עבר עליה ועשה לה עריכה לפני שהיא יצאה לאור. הוא ראה חשיבות גדולה שדבריו בהרצאות אלו יובאו לעולם.

בהדרכה הרוחית של האינדיבידואל והאנושות ארג רודולף שטיינר יחדיו את הנושאים של הישויות המדריכות את האנושות, העבודה של אימפולס הכריסטוס לפני ואחרי המיסטריה של גולגותא, ואת חוויות הנפש השכיחות שלנו שהדרך הטובה ביותר היא לכנותן מוזיקליות. כל ביטוי חדש מביא גיוון המקנה אינפורמציה חדשה ועדיין מתייחסת למה שקדם לה.

“לתפוס ולהבין את הכוחות הפועלים בילדותנו זה להבחין בכריסטוס בתוכנו.” ילדות היא תזכורת תמידית לעצמי העליון, והיא מגלה את ההדרכה הרוחית שחיה גם בבשורות ואצל המתקדשים הגדולים. המלאכים הם הישויות הקרובות ביותר לאנושות, אשר הדריכו את ההתפתחות האנושית במשך התקופה המצרית ושוב במשך זמננו. שטיינר הראה כיצד כמה מן המלאכים התקדמו נכונה בהתפתחותם, בעוד שאחרים התפתחו לאט יותר. ברגישות, עדינות ויופי, מציין רודולף שטיינר את הצורך בישויות מעוכבות אלו באבולוציה שלנו, כי בלעדיהן, לא תהיה לנו ההזדמנות להשיג תודעה-עצמית מלאה, וחירות. הישויות המתקדמות יותר יכלו ליצור רק אחידות בטבע האנושי. “הדברים היפים ביותר יכולים להדיח ולפתות אותנו אם נחפש אותם באורח חד צדדי.”

בספר זה, נותן רודולף שטיינר גם תמונה רחבה ומרחיקת לכת של האבולוציה האנושית והקוסמית, ואת המקום המרכזי של אימפולס הכריסטוס בהתפתחות זו, וגם מקשר אבולוציה זו לחיינו הפנימיים, לחוויות ולתובנות שכל אחד בעל רצון טוב להתבונן פנימה יכול לרכוש, ושמהן אנו יכולים ללכת, בעקבות מחשבות אנתרופוסופיות אלו, למציאות של חווית הכריסטוס. כאן ניתנת לנו פרספקטיבה עמוקה של התקופה שבה אנו חיים ועדים להתפוררות המהירה של חיי התרבות שלנו; כאן אנו יכולים למצוא גם את החומר הפנימי לעבודה לקראת בנייתה של תרבות של עידן חדש. מנקודת מבט זו ההדרכה הרוחית של האינדיבידואל והאנושות הוא עבודה ‘קלאסית’ של מדע הרוח.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *