שיעורים אזוטריים – 07

שיעורים אזוטריים – 07

שיעורים אזוטריים

1904-1909

GA266

רודולף שטיינר

תרגם מאנגלית: יוחנן מרגלית

תיקונים: דניאל זהבי

הרצאה 6

מינכן, נובמבר 10 או 11, 1905

תקציר מאת אוגין ברדאו

נחוץ לאזוטריסט להבין את התוכנית שהמין האנושי עובד דרכה באופן בלתי מודע. תחת ההדרכה של הוויט לודג.

נקודת המרכז של האדמה היא המין האנושי, שהוא מה שחושב בעולם זה. בעולמות רבים אחרים ישויות אחרות נמצאות בפעולה, ובני האדם של עולמות אלו הם כמו החיות הגבוהות שלנו. בני האדם של האדמה קיבלו את כוכב הלכת שנוצר כבר על ידי האלים והם משנים אותו, עד קצה גבולו. בתחילה התפתחותו מתרחשת על המישור החומרי – במובן הרחב ביותר של המושג. לשם כך היה הכרחי לפתח את האינטליגנציה האנושית כך שהחשיבה ההגיונית תחבר את בני האדם לאנושות אחת.

האטלנטיים עדיין לא היו יכולים לחשוב. הם הודרכו על ידי האלים. האינדו-אירופאיים היו צריכים להיות אדונים לעולמם מתוך מקורותיהם שלהם. האחדות ששללה נקודות ראיה שונות כבר התקבלה באופן אינטלקטואלי. לא היו קיימות כמה נקודות ראות כיצד לבנות מנוע אדים או דברים דומים אחרים. המדע ומוצריו, הניצול של כוחות הטבע, שיטת התחבורה קישרה את הגזעים והאומות השונים לידי אחדות. לפני חמשת אלפים שנים, איזה הבדל היה, לדוגמה, בין המוצרים של הסינים והאנשים של אירופה. היום יש אפילו גשרים מסוימים בין אנשים אלה לבין המערב. בישוף מברמן כתב אודות המנהגים בשוק במאות ה-11 וה-12, כיצד חיות של פולחן דתי נטבחו ודם סוסים נשתה. זה קרה במזרח גרמניה בעוד שבמערב ערים החלו לפרוח. סתירות שכאלה אחת ליד השניה היו בלתי אפשריות כיום.

המין האנושי רק החל להשתמש בכוחות הטבע. זה יהיה במהרה מאוד שונה, ובאלף הבא אפילו יותר מכך. אנשים ימשכו את הכוחות מתוך המים הזורמים וישתמשו בהם. בעשרות מראות רבות עוצמה הם יתפסו את הכוחות רבי העוצמה שבקרני השמש וידעו כיצד להשתמש בהם. הם ילמדו כיצד לשלוט בכוחות עמוק בתוך האדמה שכעת הם משתחררים דרך התפרצויות וולקניות ונובעים מישויות רוחיות כבירות בתוך האדמה. המכונות הנפלאות ביותר יומצאו על ידי בני האדם כדי למקם את כל הכוחות המשתחררים הללו בשירות בני האדם. הם אפילו ישלטו בכוחות המגנטיים של השמש כולה, כי האדמה נמצאת על מגנט עצום, עם הקוטב הדרומי שלה נתון בתוך הקוטב הצפוני והקוטב הצפוני בתוך הדרומי. כעת הם יכולים להדריך את ספינותיהם בעזרת כוח זה. כאשר היה הכרחי שינוי באדמה בזמנים הרחוקים מאוד, הכוחות של האלים קבעו את צירי האדמה בזווית. בזמנים שיבואו המין האנושי יהיה מסוגל לשנות את הצירים. ההתפתחות של האינטליגנציה האנושית וההיגיון ימשיכו לגדול ויביאו לאיחוד של המין האנושי בתחום החושי.

ההתפתחות של ההתנהגות המוסרית נהייתה אפשרית תחילה על ידי האלים דרך הלימוד האתי של כל הדתות הגדולות. אבל צריך לבוא זמן שבו אנשים ידעו את חוקי האל כה בבירור כפי שהם יודעים את חוקי ההיגיון היום. מה שנכון ואמיתי בתחום של הרצון הרוחי זה לא עניין של נקודת ראות, כפי שזה עדיין בא לידי ביטוי היום בדתות השונות, וביצירה של פרלמנטים כדי ליישב שאלה זו או אחרת של חוק. כאשר אנשים נהיו מודעים שיש טוב ומוסרי שהוא בטוח וברור כמו עניין מתמטי, אז בני אדם יתאחדו גם בתחום זה לקראת אנושות שתישא תווי פנים שונים לחלוטין מן האנושות של היום. כדי להוביל את האנושות לידע זה של המוסר, לגלות את חוקיו כך שקבוצת אנשים תקום שעובדת במודע מתוך עצמה, הגיע המאסטר הרביעי, כריסטיאן רוזנקרויץ, שייסד את מסדר הרוזנקרויצרים. החינוך האינטלקטואלי האחר של המערב דורש לימוד שונה. במזרח הלימוד הרוחי שניתן להודים על ידי הרישים העתיקים ממשיך להשפיע על העם. כריסטיאן רוזנקרויץ ושבעת תלמידיו מיקם את המוסריות בתחילת הידע של החוק, לא כהזמנה כדי להדהד בבני האדם בחוק שניתן על ידי הדתות, אלא מוטב כך שהחוק, המוכר ככזה, יעורר בכל אדם אינדיבידואלי חיים אינדיבידואליים. האמת בתחום המוסר והטוב צריכה לבוא מתוך האנשים כמשהו מורגש ומובן.

המבחן של בית הספר האזוטרי הוא להכין אנשים לאחדות שתקשור את האנושות יחדיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *