ידע האדם כבסיס לתורת החינוך

ידע האדם כבסיס לתורת החינוך

מהדורה חדשה מתוקנת!!

רודולף שטיינר

GA 293

מגרמנית: אלישע אבשלום

14 הרצאות שניתנו בשטוטגרט אוגוסט-ספטמבר 1919

משימות החינוך כיום, החינוך כהמשך פעולתן של ישויות עילאיות. הרמוניה בנשימה, בערות ובשינה. הדימוי כהשתקפות, הרצון כנבט, סימפטיה ואנטיפטיה, רגש זיכרון ודמיון. עצבים – דם. החלוקה לשלש של האדם. האדם כמביא חיים לאדמה. הגאומטריה כהשתקפות של תנועות קוסמיות. ישותו בעלת תשעת המרכיבים של האדם. צורות חינוך סוציאליסטיות. חינוך הלך הנפש. בניית הרצון. התפתחות מוסרית. קשר הרגש לחושים, לרצון ולהכרה. חיי האני בחשיבה ,רגש ורצון. כוחות הנפש בילד ובקשיש.שכחה וזיכרון בקשר עם יקיצה והירדמות. בניית זיכרון באמצעות הרגלי חיים. שנים עשר החושים. מסקנה, שיפוט ומושג. מושגים חיים.מטמורפוזה של עצמות השדרה ועצמות צינוריות. תורת אבולוציה חומרנית. חינוך להתעוררות. חלב אם. הוראה אמנותית. קידום ובלימת גדילה. הקשר של הגדילה לדמיון וזיכרון. הראש ועולם החיות. מערכת החזה ועולם הצומח. מהות המחלות. נשימה ותזונה. העצמות והשרירים והקשר עם ממלכת המינרלים. שינה, התעמלות, עבודה אינטלקטואלית. הגרוגרת, השפה והדקדוק. על תנאי חייו של המורה.

166 עמודים       70 ₪     הוצאת תלתן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *