עצות מעשיות למורים – אמנות החינוך

עצות מעשיות למורים – אמנות החינוך

עצות מעשיות למורים - אמנות החינוך

רודולף שטיינר

תרגם מאנגלית: עלי אלון

מהדורה חדשה מתוקנת 2014

מהדורה ראשונה 1983

14 הרצאות שניתנו בעת ייסוד בית ספר ולדורף בשטוטגרט מ-21 באוגוסט עד 5 בספטמבר 1919

ההרצאות ניתנו במקביל לסדרת ההרצאות ידע האדם

203 עמודים       85 ₪         הוצאת מיקרוקוסמוס

לרכישה

כמות במלאי: 4

מהתוכן:

הערות אפוריסטיות על פעילות אמנותית, אריתמטיקה, קריאה וכתיבה. הדיבור כביטוי לסימפטייה ואנטיפתיה. אחדות האדם והקוסמוס. גווני רגש בצלילי דיבור. אמנות הפיסול והציור. מוזיקה ושירה. הוראת מה שהילדים אינם מבינים עדיין. לימוד טבע מחוץ לכיתה ובתוכה. השיעור הראשון. מיומנות ידנית- ציור ללא צבעים וציור בצבעים. אבחנה בין יפה לבין פחות יפה. תחילת הוראת שפה. כושר קדום לדיבור. כתיבה וקריאה. עיצורים ותנועות. האיות. פסיכולוגיה ניסויית וקריאה. ריתמוס החיים ושינון ריתמי בהוראה. המורה ניצב מעבר לחיים הרגילים. ההוראה בשנת החיים התשיעית. תולדות הטבע, דג – הדיו, עכבר, האדם – זרועות וכפות ידיו. ‘המכתבים האסתטיים’ לשילר. החינוך לאחר שנת החיים ה-12 – היסטוריה, פיסיקה. על המורה להיעשות דומה לילד ע”י כך שיטפח פליאה. הוראה חסכנית. הוראת שפות. עריכת שיעורים עד לגיל 14. הגשת היסטוריה וגאוגרפיה. המשך שפות זרות. ראיית החיים כהוויתם. גאומטריה כנושא לשיעורי אובייקט. הוראת הגיאוגרפיה כתשתית לכל הנושאים. כיצד לקשר בין החינוך לבין חיי יום-יום. סנטימנטליות דתית אינה מובילה לאידיאליזים. קישור נושא אחד למשנהו. סדר כללי במערכת השיעורים. התוצאה מאינטליקטואליות מרובה מידי. כיצד להתמודד בתקנות חיצוניות. עקרונות חינוכיים מוסריים ויישומם במציאות. שימוש באינסטינקטים הבריאים של הילד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *