יקום, אדמה, אדם

יקום, אדמה, אדם

יקום, אדמה, אדם

והיחס שלהם למיתוסים המצריים ולציוויליזציה המודרנית

רודולף שטיינר

GA105

תרגום מאנגלית: אורנה בן דור

הגהה: אפרת מאייט

ציור השער: ליזבט אפק

הספר מכיל 11 הרצאות שנתן שטיינר ב-1908

הספר מכיל 220 עמודים     מחירו 80 ש”ח    הוצאת כחותם

לרכישה

כמות במלאי: 3

“זמננו אינו אמור להביא חכמה עתיקה. לחילופין, עליו למצוא חכמה חדשה, כזו שאינה מצביעה רק להווה אלא פועלת באופן נבואי, אפוקליפטי, לתוך העתיד.”

במילים אלו סיכם שטיינר את הנושא של ספר זה. הוא התחיל במצרים העתיקה, הפירמידות והספינקס, ובהשוואה של התקופה ההיא עם תקופתנו – הוא מוביל אותנו דרך האבולוציה של האדם לעבר היחסים עם הקוסמוס, הפעולות של רוחות-הצורה והרבה יותר. דרך סקירה פנורמית זו, אנו מגלים כיצד המצבים המשתנים של התודעה האנושית והשביל שלה לתוך העתיד, קוראים לנו לכיוון חכמה חדשה.

מהתוכן:

הקדמה מאת מרי שטיינר (לקריאת ההקדמה ראו כאן)

התקופה המצרית והזמן הנוכחי [הרצאה ראשונה נתרמה לארכיב החינמי – ראו כאן] * חכמה קדומה והחכמה האפוקליפטית החדשה. שינת המקדש. איזיס והמדונה. שלבי עבר של אבולוציה. הענקת האני. כוחות העתיד * ממלכות הטבע. אני-קבוצתי. מרכז האדם. הממלכות של ישויות רוחניות גבוהות * הייצוג החיצוני של ישויות רוחניות באלמנטים. הקשר שלהן לאדם. מחיצות קוסמיות. המיתוס של אוזיריס * הקרבת היסוד/החומר על ידי הכרובים, רוחות-החכמה, רוחות-התנועה ורוחות-הצורה. יהווה ואלוהים ושיתוף הפעולה שלהם בשלבי ההתפתחות האנושית * רוחות-הצורה כשליטות של קיום ארצי. השתתפותן של הישויות הלוציפריות. יצירת הגזעים * צורות של חיה – הביטוי הפיזיונומי של תשוקות האדם. הדת של מצרים – זיכרון של עידן למוריה. סימלי הדג והנחש. הזיכרון של אטלנטיס באירופה. אורו של כריסטוס * הקשר של האדם עם הגופים הפלנטריים השונים. שליחות האדמה * התקדמות האדם. כיבושו של האדם את המישור הפיזי בציוויליזציות הפוסט-אטלנטיות. תחילת ‘האני’ ובנייתו. העם הנבחר * ההשתקפות בתקופה הרביעית של התנסויות האדם עם האלים העתיקים ודרך הצלב שלהם. מיסטריית-כריסטוס * ההמרה של ההיזכרות המצרית לכדי צורות מטריאליסטיות על ידי הערביות. יצירת ההרמוניה של ההיזכרות המצרית. האימפולס הכריסטיאני של כוח בקוזנקרויצריות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *