שיעורים אזוטריים – 04

שיעורים אזוטריים – 04

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

מחזור שלישי הרצאה 4

הלסנקי   1.6.1913   GA266

תרגמה מאנגלית: אורנה בן-דור

הרבה דברים צריכים לקבל פנים חדשות עבורנו האזוטרים. חייבים אנו לחוש שאנו חיים בתוך אוקיינוס גדול של ישויות נפשיות רוחניות ועלינו לדעת שבדיוק כפי שבאופן פיזי אנו אחד עם העולם הסובב איתנו דרך השאיפה והנשיפה, כך אנו רוחות בעלות נפשות, משובצים בעולם הרוח הסובב אותנו.

ביקיצה בבוקר אנו שואפים את הרוח שהינה אנו עצמנו בשאיפה עמוקה, ואנו נושפים אותה חזרה לעולמות הרוח כשאנו הולכים לישון. הכול סביבנו משתנה. כאשר אנו כאזוטריים רואים את אור השמש, אין אנו רואים זאת יותר רק באופן פיזי- אנו יודעים שללא אור השמש לא היינו יכולים לחוות את עצמנו כאני, אור השמש טומן בחובו כוח יוצר אני. כאשר אנו מתבוננים בירח על השתנות צורתו יודעים אנו שהדבר קשור לכוח המאפשר לנו להקים צאצאים.

החיים העוברים מדור לדור קשורים לירח. אנו יכולים לראות זאת בכל מקום בסמלים. אנו רואים את השמש זורחת ושוקעת ואנו רואים את ארבעת צורותיו המשתנות של הירח ופוגשים אותם בסמל בעל ארבע השושנים (או הכוכבים) שיכול להיות סמל עבור כוח האני השמשי וכוח הרבייה הירחי.

אבל עבור זאת חייבים אנו להיות מסוגלים לקרוא, כך שלא רק ננעץ מבטנו בדברים. כך אנו יכולים לראות את השליח במרקורי, ואנו יודעים שהאני שלנו מובל ליצירת קשר עם כוחות הרבייה דרך הכוח שלו, ושהשליח, מרקורי האוקולטי, הינו הקשר. כך, כשאנו חושבים על הספירה ממנה אנו מגיעים כל בוקר ובכל לידה, ביראת כבוד, יכולים אנו להרגיש

EDN

מהדהד בנו, ואז אנו יודעים שישנה שמש שלישית מעבר לפיזית ולזו היוצרת אני, כוחות הכריסטוס איתם אנו יכולים לחבר עצמנו:

ICM

ואז אנו יכולים להניח ל-

PSSR

לבוא בעקבות, כשהוא מלא בתקווה.

Diagram 1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *