שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 97

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 97

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

חלק 2

פרק 97

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

ברלין 07.01.1912

פניה לרוח יום השבת

אתמול אמרנו שהאדם קשור לכפיל, שהרוח הלוציפרית סמאל מציב אותו מחוצה לנו וגורם לנו להיות מודעים לו. דרך תאוות ותשוקות שבעבר התחמקנו מהן למרות שאינן נצמדות לכפיל שלנו, לפעמים קורה שהוא רוצה שניסחף על ידי כעסים או מסיבות אחרות. אצל האדם הממוצע זה לא כל כך משנה, אבל זה לא צריך לקרות לתלמיד תורת הנסתר; עליו להתבונן יותר בעצמו; חיי הרגשות והדחפים של תלמיד תורת הנסתר הופכים להיות שונים לגמרי.

לא צריך לחשוב שהופכים לחסרי-אהבה ואדישים. האהבה מעמיקה ומורמת לרמה גבוהה יותר; היא הופכת להיות פחות אנוכית ומוכנה להקרבה.

אימון אזוטרי המלמד את מיגור האהבה והסימפטיה נמצא לחלוטין בדרך לא נכונה. שכן על ידי שינוי חיי הרגש שלנו אנו מקבלים רגשות טובים יותר עבור האמנות ויופיו של העולם.

כמו כן, אל לנו לקונן על אובדן כוחות על-נפשיים, או לומר: אני לא יכול לעשות שום דבר בקשר לעצמי – אלא ברגעים מייאשים כאלה יש לומר שוב ושוב: סבלנות. להיות חזק.

דבר זה נכון גם כאשר אנו סבורים שלא התקדמנו משום שלא חווינו את העולמות העליונים.

מה שיש להשיג באימון אזוטרי הוא בדידות נפשית. זה חייב להישאר מצב הרוח הבסיסי של הנפש ודבר לא צריך לטלטל אותה, גם כאשר אנו פוגשים את האנשים האהובים ביותר. שערי עולם הרוח נפתחים דרך בדידות. זהו התנאי היחידי לחיי רוח טהורים. אך אין זה אומר שיש לחפש במכוון אחר הבדידות או להימנע מהחובות בעולם; עלינו לתת לרגש בדידות זה להתעורר בנפשנו, ולא להשתיק אותו באמצעות מחשבות מטופשות וכו’.

זה גם מועיל מאוד אם לא רוצים לשנות את התרגילים לעיתים קרובות. עדיף לתרגל תרגיל אחד בכל החיים, אך לעשות אותו נכון, כלומר באופן שאימפולסים חדשים מתעוררים בנו כשאנו שוקעים יותר ויותר בתרגיל. לדוגמה:

בקרני האור הטהורות

קורנת אלוהות העולם…

כאן אל לנו לדמיין סתם קרני אור קורנות המסמלות את האלוהי – יש לדמיין את הכוחות האלוהיים המשתלטים על פנימנו, ואז להרגיש הכרת-תודה גדולה שיש להפנות לקוסמוס – לשחות ברגש התודה ולהרגיש מאוחד עם האלוהות. לעיתים קרובות אפשר להיתלות ברגש זה רק לשניות ספורות, אך לאחר שממשיכים באימון אפשר להאריך אותו הרבה יותר.

לעיתים קרובות חוזרים למציאות על ידי צליל מצלצל, אך תרגיל זה מותיר רגש של אחדות עם האלוהים והאנושות – שונה לחלוטין מרגש הבדידות.

פטפוט הוא חטא נפוץ. חשיפת תוצאות תרגילים על ידי התלמיד גורם שהוא יאבדם. יש להבהיר זאת לעצמנו. זה תמיד מסמל היחלשות של הגוף האתרי; אנשים עם גוף אתרי חלש תמיד מדברים. לכן מועיל לנו להצפין את חיינו הפנימיים. אפשר לכל היותר להעשיר את חיינו האזוטריים על ידי שיחה בעניינים ובאמיתות אזוטריים עם חברים באותה רמה רוחנית, אך חשוב שיהיה נוכח מצב הרוח הנכון. הכוחות והעוצמה המאפשרים לנו להתקדם צומחים באמצעות שתיקה.

ברוח היה מונח הנבט של גופי.

והרוח שילב בתוך גופי

את העיניים החושיות,

כדי שדרכן אוכל לראות

את אור הגופים.

והרוח הטביעה בגופי

תחושה וחשיבה

ורגש ורצון,

כדי שדרכם אוכל

לקלוט גופים

ולפעול עליהם.

ברוח היה מונח הנבט של גופי.

בגופי מונח נבט הרוח.

ואשלב בתוך רוחי

את העיניים העל-חושיות

כדי שדרכן אוכל לראות את אור הישויות הרוחיות.

ואטביע בתוך רוחי

חכמה וכוח ואהבה,

כדי שדרכי הישויות הרוחיות תוכלנה לפעול

ואהפוך לאיבר מודע לעצמו

של מעשיהן.

בגופי מונח נבט הרוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *