שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 90

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 90

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

כרך 2

פרק 90

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

ברלין 24.10.1911

בחיים האזוטריים אמורה לשלוט רצינות רבה. על  השיעור האזוטרי להיות משהו קדוש, משהו שהופקד בידינו בנאמנות, ולעולם אין לקחת אותו כמשהו רגיל. קרוב לוודאי שאיש מאיתנו לא היה מודע לרצינות ההכרחית כשביקשנו להתקבל למעגל אזוטרי זה. עלינו כעת יותר מכל להציב רצינות זו לפני נפשנו ולנסות בכל כוחנו ליצור קשר עם עולם הרוח, שאנו יכולים ליצור באמצעות הכשרה אזוטרית, כדי שלא ניפול בחזרה לחיי היומיום. עלינו להסתכל על כל התרגילים שניתנים לנו ככאלו שמקורם במאסטרים של החוכמה וההרמוניה של הרגשות. בחיים אזוטריים יש לשים לב במיוחד לאגואיזם. לעיתים קרובות אנו אומרים לעצמנו שאנחנו עושים משהו נטול-אנוכיות, או שאיננו מודעים לכך שאנחנו שונאים או מקנאים במישהו, וכאזוטריים אנו חושבים שעלינו לומר לו את האמת או שנמנע מלקיים איתו קשרי תן וקח. כשמתעוררים רגשות כאלה עלינו להבין שאנו חיים באשליות גדולות שנגרמות תמיד על ידי אגואיזם. תחושות כאלה מתבטאות תמיד עם תחושת חום העוברת דרך החלק של אתר החום של גוף החיים שלנו ופועלת גם על הגוף הפיזי דרך הדם.

עלינו להבין שלרגשות כאלה יש השפעה מזיקה על האבולוציה העולמית. ההיררכיות שמטרתן לווסת קשרים קרמתיים גורמות לישויות לוציפריות להשמיד את ההשפעות הללו על ידי עבודה מזיקה מטה עד לתוך הגוף הפיזי.

רגש קר כקרח עובר דרכנו כשאנחנו רואים את רשעותנו, בעוד שאנו מקבלים תחושה חמה מתשוקות מסופקות כשאין לנו ידע עצמי. הרואה הרוחי יכול לראות אותם ברוב הצורות האנושיות.

בני האדם חיים בעולמות שקריים הרבה יותר ממה שהם מסוגלים להודות. רבים אומרים: ממש אין בי חוסר יושר, נטשתי זאת לגמרי. אך חוסר יושר זה לרוב כה קלוש עד שלרוב איננו מודעים לו. יכול להיות שקראנו שתהיה הרצאה תיאוסופית בעיר כלשהי ואנחנו מחליטים ללכת לשם ולא עוצרים לחשוב שבעיר זאת חי חבר יקר שאותו היינו רוצים לראות שוב, או שתהיה שם מסיבה שאנו רוצים ללכת אליה. אנו חושבים שאנחנו רוצים להגיע לשם רק בגלל ההרצאה, בעוד שישנן סיבות אחרות.

ייתכן שהשכלתנו הביאה אותנו למצב שאנחנו לא אומרים עוד שקרים גדולים, אך ייתכן שעדיין יש לנו את הרצון להופיע טוב יותר ממה שאנו, או להסתיר את האמת אם היא תגרום לנו להראות רע. לכל זה יש השפעה מזיקה על כל אירועי העולם. חוסר יושר כזה פועל על גופנו האסטרלי, אחר כך על אתר האור של גוף החיים ואז על עצבינו הפיזיים.

[Azazel] עזאזל גורם לנו להיות מודעים לכל חוסר כנות שכזה. לרוב יש לו ולישויות שהוא מוביל ראשים אנושיים עם כנפי עורב. אנשים עם נטייה לאגואיזם, קנאה ושנאה כשהם מתעוררים תהיה להם תחושת סלידה שיש לייחס לפעולה של הכפיל שלהם, ואילו מי שיושרתו נמוכה מתעורר עם תחושת חנק וגירוד בגרונו. הוא ירגיש כאילו הוא נצבט על ידי מצבטים ומעונה על ידי אלף זרועות. עזאזל וצבאותיו עושים זאת. אם אנו חשים את פעולתו באופן המצוין, הדבר אמור לגרום לנו להבין עד כמה אנו עדיין מסובכים עמוק בשקרים ובהעמדת-פנים.

דבר שלישי הוא אדישות ושטחיות ביחס לעולמות הרוח. תלמידים רבים מאזינים לשיעור אזוטרי, אך מה שניתן אינו מהדהד בנפשם. הם לא יכולים להתרחק מחיי היומיום הרגילים. הם לא יכולים להעלות את עצמם רוחנית או להעסיק את עצמם במחשבות רוחניות. אחרים סקרנים והיו רוצים לראות או לחוות משהו בעולם הרוח, והם מתפשרים בלי ללמוד באופן קבוע כי הם עצלנים מכדי לעשות זאת. זה פועל ישירות על האני, משם על הגוף האסטרלי, אחר כך על האתר הכימי של גוף החיים ואז על בלוטות הגוף והנוזלים. כאן פועל עזאל [Azael]. עזאל וצבאותיו רוצים להשפיע רק  השפעות טובות על אנשים שאינם עוסקים באזוטריקה על ידי עבודה עליהם באופן משלים, ולא כדי לגרום להם לחלות. אצל האזוטרי ההשפעות מעמיקות עוד יותר, והוא אמור תמיד להיות מודע לתחושת האחריות המלאה שלו כלפי עצמו וכלפי העולם.

כאשר תלמיד שטחי של תורת הנסתר מתעורר הוא ירגיש כטובע בשיטפון, תחושה שתתחזק ככל שהוא מתמסר לחיי החישה היומיומיים.

תלמיד תורת הנסתר צריך תמיד להתבונן בעצמו. זה לא יזיק אם מדי פעם יתעמק בעצמו. זוהי הדרך היחידה שהוא יבין מה מוצע לנו בסוף כל שיעור אזוטרי על ידי המאסטרים של החוכמה והרמוניה של הרגשות:

ברוח היה מונח הנבט של גופי.

והרוח שילב בתוך גופי

את העיניים החושיות,

כדי שדרכן אוכל לראות

את אור הגופים.

והרוח הטביעה בגופי

תחושה וחשיבה

ורגש ורצון,

כדי שדרכם אוכל

לקלוט גופים

ולפעול עליהם.

ברוח היה מונח הנבט של גופי.

בגופי מונח נבט הרוח.

ואשלב בתוך רוחי

את העיניים העל-חושיות

כדי שדרכן אוכל לראות את אור הישויות הרוחיות.

ואטביע בתוך רוחי

חכמה וכוח ואהבה,

כדי שדרכי הישויות הרוחיות תוכלנה לפעול

ואהפוך לאיבר מודע לעצמו

של מעשיהן.

בגופי מונח נבט הרוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *