שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 80

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 80

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

כרך 2

פרק 80

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

שטרסבורג 19.2.1911

אפשר לשאול מדוע כיום אנשים מעוניינים להקדיש את עצמם ברצון לחיים אזוטריים, והאם לא יהיה עדיף לאדם לומר לעצמו שאם רצון רוחני אלוהי יחפוץ לתת לי להיכנס לעולמות עליונים הוא יעשה זאת מעצמו, ולכן עליו להמתין לכך. אבל אם תשאלו אודות זאת את המנהיגים האזוטריים הנוכחיים של הזרם הרוזנקרויצרי, יהיה עליהם להשיב: אתה שוכח שאתה כאדם ממוקם בשדה קרב על האדמה, כלומר בקרב בין כוחות הרוח הטובים כנגד לוציפר ואהרימן. שניהם מנסים לגייס נפשות של בני אדם לצבאותיהם.

מה לוציפר רוצה לעשות מבני האדם? במבט חד צדדי, יש לו מטרה נשגבת. אנו יודעים שהירח הקדום, ההתגשמות הקודמת של אדמתנו, היה קוסמוס החוכמה, ושהוא היה חדור לחלוטין בחוכמה. אך ללוציפר חסר כוח האהבה המשולב כעת באדמה. ולכן הוא חדור בחוכמה אבל הוא לא יודע כלום על אהבה. הוא הקדיש את עצמו לחלוטין לחוכמה, הוא מלא בה, והוא רוצה למלא את כל ילדי האדמה בחוכמה.

וזהו שוב ושוב פיתוי גדול לבני האדם. כוחותיו של לוציפר חיים בתוכנו, והוא למעשה אומר לנו: אם תיקחו אותי לחלוטין לתוך עצמכם תראו את כל הקשרים, תדעו הכל, והכל יהיה ברור לכם.

הוא רוצה לתת לבני האדם חוכמה ללא אהבה, מה שמוביל לידע אנוכי. לוציפר עדיין חושב שהוא ישיג חיילים אנושיים לצבאו, והוא עובד קשה מאוד להשיג זאת.

לוציפר נמצא בכל הידע והתפיסה. יש רק מקום אחד בו הוא לא יכול להגיע אלינו, וזה כאשר אנו משתקעים במסירות במדיטציה שלנו בחוכמה ללא השפעות חיצוניות – אז אנו בורחים מלוציפר.

ומה אהרימן רוצה? הוא רוצה לתת לבני אדם כוח. אהרימן הוא רוח שנפלה עוד לפני כן. מלאכי-עליון היו בשלב אנוש בשמש הקדומה, אך שונים לגמרי מאתנו. באותה תקופה, החשיבה תורגמה מיד למעשים. בני האדם היו אז ישויות אדירות. המחשבה הפכה במיידיות למציאות. החוכמה לא הייתה עדיין כמו בירח הקדום – זה היה כוח; אבל כוח ללא חוכמה מוביל למאגיה שחורה, לחשיכה.

אנו מכניעים את אהרימן דרך גישה בה אנו רוצים להקדיש את עצמנו לרוח העולמית, כך שאנו רק רוצים להיות הכלי שלה, רק לתת לה לפעול בתוכנו. אם נמדוט בגישה שכזו אזי נוכל לכבוש את אהרימן.

אנו מכניעים את לוציפר על ידי מילוי האני שלנו באופן מלא בתוכן המדיטציה. לוציפר לא יכול להיכנס לאני, רק לגוף האסטרלי.

אימפולס כריסטוס הוא אהבה. אבל אהבה ללא חוכמה תהיה גרועה מאוד. למשל אומרים לנו שהייתה אֵם שאהבה את בתה כמו אליל ולא סירבה לה לכלום. באמצעות הכשרה שגויה זו הפכה הבת למערבבת רעלים מפורסמת בתחילת המאה ה-19. האינדיבידואליות של הבת התגשמה כעת שוב כקוסמת שחורה. היא התגשמה כל כך מהר כי למעשה עולם הרוח משליך ישויות כאלה מתוכו.

לוציפר נגאל על ידי הכריסטוס. אנשים שלוקחים את לוציפר לתוכם, יהיו ביופיטר [צדק] ישויות אדירות; אבל זה יהיה כמו שריפת ‘אניים’ אלה בחוכמה ללא אהבה.

ואז ב-ונוס [נוגה] יעסקו במאגיה שחורה; המצב יהיה כמו טביעה רוחנית. כבר כעת חייבים בני האדם לרצות דברים רוחניים כדי שאהבה טהורה תוכל לזרוח על ונוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *