שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 73

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 73

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: דפני ליטמן, עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

כרך 2

פרק 73

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

שטוטגרט  24.12.1910

תחושת האחריות האזוטרית שלנו חייבת להיות חדה יותר; עלינו לרכוש מצפוניות תיאוסופית. לעיתים רחוקות מוצאים אותה בעולם החיצוני. דוגמאות: 1. איש מכובד שרוצה לכתוב ספר גדול ורוצה לשלב בו משהו על התיאוסופיה, מבקש מרודולף שטיינר שיגיד לו במה מדובר מכיוון שאין לו זמן ללמוד אותה. 2. אדם אמריקאי מגיע להרצאות של רודולף שטיינר כאן, מסכם אותן – עד למידה שהוא מבין אותן – ומדפיס אותן כפרסומים שלו באמריקה.

עלינו לרכוש חוש הבחנה תיאוסופי ולדבר על בית הספר [האזוטרי] ועל הדברים האזוטריים רק במקום הנכון, ולעולם לא במהלך הארוחות.

הגוף הפיזי שלנו מתמזג בעוצמה עם הגוף האתרי. ישנן שתי דרכים להחליש זאת: 1. באופן אקזוטרי באמצעות תרגול גופני ודיאטה צמחונית. 2. באופן אזוטרי באמצעות אימון, מדיטציה וכו’. אופן זה, פועל על הגוף האסטרלי וזה פועל על הגוף האתרי, כך שהגוף האתרי מתרופף. אפשר לומר כי על ידי מדיטציה, ריכוז וכו’, נבנה חוט קדמי עם פרחי הלוטוס המקביל לחוט השדרה הפיזי בחלק האחורי ולמוח. זוהי הדרך הנכונה שלא מאפשרת פגיעה בגוף הפיזי. במידה והתרופפות הגוף האתרי מתרחשת, אבל הגוף האתרי לא חוזק על ידי מדיטציה או שפיעה של אמיתות תיאוסופיות, אזי, כאשר המוח האתרי מתרופף מהמוח הפיזי, התוצאה היא מחלות בגוף הפיזי או בלבול וכו’.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *