שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 72

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 72

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: דפני ליטמן, עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

כרך 2

פרק 72

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

ברלין 20.12.1910

אצל אדם רגיל הגופים הפיזי והאתרי קשורים בקשר הדוק. בין אם הוא מרים יד ובין אם הוא חושב, כאשר הוא משתמש בגופו הפיזי הוא גם מניע את החלק המקביל בגוף האתרי. הקשר הזה אמור להתרופף אצל תלמיד תורת הנסתר.

לאדם יש עמוד שדרה המחובר למוח ולאיברי החישה. כשהוא מודט, הוא יוצר מעין “עמוד שדרה קדמי” בגופו האתרי; זוהי שורת פרחי הלוטוס שנמצאת מאחורי עצם החזה.

ההתרופפות בין הגופים הפיזי והאתרי מאפשרת לאדם לרפא פצעים מהר יותר. מחלות של הגוף הפיזי שנותרו מוסתרות בזמן שהקשר ההדוק היה שם, יכולות אז להופיע. אין צורך לתת תשומת לב רבה לכאבים ולתחלואים קטנים, כי כולם חולפים. אך אפשר להרגיש מאוד לא בנוח כשהתרופפות זו מתחילה. הלימוד התיאוסופי כבר מביא להתרופפות זו, ואילו הכשרה מדעית גורמת לקשר בין הגופים הפיזי והאתרי להתהדק יותר.

כך שבאמצעות מדיטציה הגוף האתרי מקבל את הנטייה להיפרד מהגוף הפיזי. האדם יכול להעצים זאת באמצעות דיאטה מתאימה. דיאטות נותנות לגוף הפיזי את הנטייה לדחוק את הגוף האתרי החוצה. זהו כלי עזר שמביא את הדבר הלא נכון אם לא מוסיפים תרגילים אזוטריים. אז פולט הגוף הפיזי את הגוף האתרי ללא איברי חישה מפותחים. זה כמו אדם עיוור הרואה רק חלומותיו בהקיץ.

בעוד שעטיפות האדם עוברות שינוי בצורה כזו, גם הקשר שלו עם המקרוקוסמוס משתנה. יש לטפח קשר זה בצורה נכונה, אחרת אסונות מתרחשים בעולם כולו, ולא רק באנושות. למשל, מישהו שיבטא את השם המקודש שלא ניתן לאומרו, בקבוצה לא מתאימה, יחולל כמעשה כישוף משהו גרוע יותר מרעידות אדמה והתפרצויות געשיות במרחב האזורי. לכן, זה משנה מאוד כיצד מבטאים את הפסוק הרוזנקרויצרי, כלומר עם או בלי השם שהוא רק כינוי לישות הרוחנית הגבוהה ביותר. רק הדרך האחרונה של ביטוי האמירה [ללא ביטוי השם] היא אזוטרית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *