שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 67

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 67

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: דפני ליטמן

תיקונים: דליה דיימל, עציון בקר

כרך 2

פרק 67

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

מינכן    26.8.1910

אנו נתייחס תחילה לרוח של היום. אפשר לראות זאת כמזל טוב במיוחד אם ניתן לקיים שיעור אזוטרי ביום שישי.

 

רוח כבירה חובקת,

בחייך אני חי עם חיי האדמה.

בתוכך אני.

אַתְּ הווה.

אני בך.

המנהיג שלנו הביא אותי אליך.

אני חי בך.

הרוח שלך היא דימוי של ישותי.

אַתְּ הווה.

הרוח מצאה את הרוח החובקת.

אושר אלוהי פוסע הלאה לבריאת עולם חדשה.

אַתְּ הווה. אני הווה. אַתְּ הווה.

 

רוח כבירה חובקת,

מי ייתן והאני שלי יישא את עצמו מלמטה כלפי מעלה,

מי ייתן ויקבל סימן ממך בחיבוק-כל.

מי ייתן ורוח ישותי תואר

על ידי אור מבשרייך.

מי ייתן ונפש ישותי תוצת בלהבות האש של משרתייך.

מי ייתן והרצון של האני שלי יאחז

בעוצמת המילה הבוראת שלך.

אַתְּ הווה.

מי ייתן וישותך תחדור לרצוני

כדי שהאני שלי יהיה אחוז על ידי הבנת האור הקורן שלך,

בחום-האהבה של חייך

למילת הבריאה של ישותך.

אַתְּ הווה.

 

אנו נמצאים בלילה עם גופנו האסטרלי והאני בספירות האתריות האלוהיות שמהן אנו מורידים כוח עבור החיים הגופניים שלנו. שם אנו מחוברים עם ישויות אלוהיות רוחניות. אל לנו לעולם לחשוב מיד עם ההתעוררות שלנו בבוקר מחשבות בנאליות, יומיומיות אגואיסטיות. מכיוון שאם נעשה כך ננתק את עצמנו מישויות רוחניות וכוחות בהם היינו שקועים במהלך השינה. לפני שנחזור לאיזושהי פעולה בחיי היומיום, לאיזושהי מחשבה לגבי הקיום הגופני, עלינו להתמסר למדיטציה שלנו כאשר אנו שוכחים את עצמנו ושוקעים במרחבים אלה. על כל מודט להפוך זאת לחובתו הקדושה למדוט מיד לאחר ההתעוררות, או שלפחות מחשבתו הראשונה צריכה להיות מחשבה מלאת הודיה לישויות הנשגבות.

חובה קדושה אף יותר, אם יכולה להיות כזו, לכל תלמיד אזוטרי היא להבהיר לעצמו שהוא עושה עוול גדול לכל בני האדם ולישויות הרוחניות הגבוהות יותר אם הוא ניגש למדיטציה במחשבות ורגשות לא טהורים. שכן זה מזהם את הספירות הרוחניות. הכוחות שמוכרחים להשתמש בהם כדי לסלק זיהום זה שוב נסוגים מהתקדמות האנושות.

אפשר לעשות את התרגילים בריכוז ניכר ובכל זאת להיות בלתי טהורים בתוך עצמנו. ביצוע מדיטציה כזו זהו עניין של רצון בלבד. כמובן, יש לגבש ולפתח את הרצון. אך על כל החיים הפנימיים בכללותם להיות מקודשים, כך שרק דברים קדושים ונשגבים יחיו בנפשנו. בדיוק כפי שאל לאדם להיכנס למדיטציה עם מחשבות ורגשות בלתי טהורים, כך אל לו לאדם ללכת לישון בערב עם כאלה דברים. אנו מזהמים עולמות אלוהיים אם ניקח איתנו מחשבות על גאווה, שחצנות ויהירות. עלינו להירדם עם מחשבות של יראת כבוד והודיה כלפי ישויות אלוהיות מכיוון שלא יכולנו לחיות דקה אחת בעוד שהאני והגוף האסטרלי שלנו נמצאים בחוץ, אם במהלך זמן זה ישויות כאלה לא ישמרו על גופינו הפיזי והאתרי. עלינו להירדם עם יראת כבוד כלפי ישויות אלוהיות כבירות.

האדם האזוטרי שונה מהאדם האקזוטרי בכך שאלוהים חי בו באופן מודע, בכך שהוא באמת נותן לכוחו של אלוהים להיעשות פעיל בתוכו. אין זה קורה דרך הרעיונות שהוא חושב לגבי אלוהים. רעיונות כאלה יכולים להזיק לאדם כאשר מאוחר יותר הוא נכנס לעולמות העליונים. למשל, הוא רוצה למצוא את הכריסטוס שם בהתאם לרעיונות שהוא גיבש לגביו, ובכך לא מזהה את הכריסטוס האמיתי, מכיוון שהוא שונה מהרעיונות הגבוהים ביותר שאפשר ליצור לגביו.

תכונות שעל התלמיד האזוטרי להיפטר מהן הן במיוחד יהירות, גאווה ושחצנות. תלמיד אזוטרי שחושב שכבר נפטר משחצנות, גאווה וכולי, חייב לדעת שהתכונות הללו עדיין קיימות בו בצורה עדינה. ישנה יהירות מסוימת במחשבה שתכונות אלה הונחו בצד ושנעשתה התקדמות רבה מאוד בהתפתחות, דבר שהוא גרוע בהרבה מהשחצנות בחיים החיצוניים, משום שהיא מועצמת ומיושמת ביחס לדברים רוחניים גבוהים יותר. עם זאת, אנו יכולים להיות גאים בחשיבה בהירה, הגיונית ונכונה – אם היא אינה סובייקטיבית.

אנחנו חיים בתקופה מאוד מיוחדת וחשובה. זהו זמן הכנה לכריסטוס שיהפוך למוחש באתרי. עלינו להכין את עצמנו כדי שנראה אותו שם. אנשים שאין להם את המזל להגיע כעת לתיאוסופיה לא יוכלו לחוות אירוע זה.

כפי ששמענו בימים האחרונים, צמחנו מכוחות רוחניים גבוהים יותר. ירדנו מחיק האלים. בידיעה זו נוכל להניח את האמרה הרוזנקרויצרית לפני נפשותינו: Ex Deo nascimur – נולדנו מאלוהים. ישנו משפט שצריך לעמוד ממש לידו שגורם לנו להרגיש קטנים מאוד; עלינו לוותר על נוכל לקבל את Ex Deo nascimur ולידו: In Christo morimur – בכריסטוס אנו מתים. והמשפט השלישי של האמירה הרוזנקרויצרית הזו נותן לנו מבט רחב על האופן בו אנו יכולים לפתח בתוכנו באופן מודע את הרוח – את רוח הקודש: Per Spiritum Sanctum reviviscimus – נחיה שוב ושוב ברוח הקודש. ואם נהפוך את האמרה הרוזנקרויצרית הזו להלך הנפש הבסיסי של המדיטציה שלנו, ניקח אז פנימה, עם הבנה מלאה ורגשות קדושים, את האמרה הבאה:

 ברוח היה מונח הנבט של גופי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *