שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 59

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 59

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל, דפני ליטמן

תיקונים למנטרה: מרים פטרי

כרך 2

פרק 59

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

מינכן    15.3.1910

נתחיל בשיעור האזוטרי של היום בקריאת התפילה לרוח של היום. [מיום שני ליום שלישי] הכנסייה האקזוטרית מכוונת את תפילותיה לאלים באופן כללי, אך התיאוסוף, שיודע שלכל פרק זמן יש את המושל בפועל שלו, פונה בצניעות אל הישות הרוחית המושלת ביום הנוכחי ששמה הוא מאדים.

 

רוח כבירה חובקת,

כשעוד לא ניתן לי ידע, חי ידע בתחושותייך.

אַתְּ היית.

אני מנשא את נפשי אליך.

עברתי לתוך גופי.

בתחושותיי חייתי לי עצמי.

את היית בתוך שמש החיים.

הישות שלך חיתה בתחושותיי כישותי.

חיי נפשי היו מחוץ לחייך.

אַתְּ היית.

נפשי הרגישה את ישותה בתוך עצמה.

געגוע התעורר בה,

כמיהה אלייך

שממך מוצאה.

אַתְּ היית.

 

רוח כבירה חובקת,

מי ייתן והאני שלי יישא את עצמו מלמטה כלפי מעלה,

מי ייתן ויקבל סימן ממך בחיבוק-כל.

מי ייתן ורוח ישותי תואר

על ידי אור מבשרייך.

מי ייתן ונפש ישותי תוצת בלהבות האש של משרתייך.

מי ייתן והרצון של האני שלי יאחז

בעוצמת המילה הבוראת שלך.

אַתְּ הווה.

מי ייתן וישותך תחדור לרצוני

כדי שהאני שלי יהיה אחוז על ידי הבנת האור הקורן שלך,

בחום-האהבה של חייך

למילת הבריאה של ישותך.

אַתְּ הווה.

 

כל מי שהתחיל אימון אזוטרי צריך להבהיר לעצמו שהוא התחיל במשהו שהוא מאוד רציני, שעליו לעבוד על עצמו ברצינות רבה כדי שבסופו של דבר הוא יוכל להשתתף בעבודה אזוטרית. אם כן, כיצד על תלמיד תורת הנסתר לעבוד על עצמו? אנו יודעים שגופו האתרי של האדם נולד בגיל שבע, ועד אז הוא מקיף את הגוף הפיזי כמו מעטפת אימהית. לאחר מכן יש להכין את הגוף האתרי באופן הנכון להתפתחותו עד לגיל 14, כאשר נולד הגוף האסטרלי. אך כל מיני חלקים לא משוכללים נקשרים אליו, בחלקם מההתגשמויות הקודמות ובחלקם מהנוכחית. כל ההרגלים החיים בנו מתגלים בגופנו האתרי מגיל 7 עד לגיל 14, ובהתאם לאופן בו אנו מגבשים את השקפותינו לדעות קדומות – כאן למחנכים יכולה להיות השפעה רבה –אנו, למשל, נעשים בהמשך יותר או פחות פתוחים לתיאוסופיה. מי שיוצר לעצמו השקפות נוקשות יתקשה לקבל את הלימודים מאשר מישהו ששמר על ראש פתוח לכל הדברים החדשים. הגוף האתרי מתפתח לחלוטין בגילאים 7 עד 14. אם הילד לא מפנים תמונות מופתיות, אם הוא לא נושא את עיניו ביראת כבוד כלפי סמכות, הרי שגופו האתרי לא יהיה רך וגמיש בגיל זה. לאנשים כאלה קשה למצוא את דרכם בענייני החיים. גופם האתרי התקשה ונדרש מאמץ רב כדי להמיס התקשות זו. כוחות ירח לוציפריים מנצלים זאת וזורמים לתוכם. לא בכדי כריסטוס אמר: רְאֵה והתפלל.

הגוף האסטרלי מתפתח מגיל 14, 15, עד גיל 21, 22. הדברים הקשורים לכך כמעט אינם מהווים מכשולים לקבלת תורות תיאוסופיות כמו המכשולים האתריים, שכן הגוף האתרי הוא מסה צפופה בהרבה יותר מאשר הגוף האסטרלי.

האני מתפתח מגיל 28-21. המאסטרים של החוכמה וההרמוניה של הרגשות התאימו את הוראתם התיאוסופית לתנאים הנוכחיים כך שהם פועלים בעיקר על האני ונתפסים על ידי האני. זה לא היה המצב קודם לכן. פעם המורה האוקולטי היה צריך לפעול גם על הגוף האסטרלי וגם על האני. כיום זה לא יתאפשר כי לבני האדם יש נטיות הרבה יותר אינדיבידואליסטיות. אם מורה ירצה להתערב בגוף האסטרלי וינסה לכוון את התשוקות, היצרים והמאוויים הוא היה מחולל מיד סערה בגוף אסטרלי זה, שכן על האדם המודרני להתפתח באופן חופשי ורק דרך האני. עליו להשתמש בידע שרכש באני באמצעות תורות תיאוסופיות כדי להאציל את גופו המבוגר יותר אך הנמוך יותר.

מדוע יכול אדם להבין את כל תורת התיאוסופיה באמצעות חשיבה, באמצעות האני שלו? קיבלנו גוף פיזי על שבתאי. הגוף האתרי התווסף בשמש. שם היה הגוף הפיזי במצב השמש ואילו הגוף האתרי היה במצב שבתאי. בירח הקדום, הגוף האסטרלי החדש שהתווסף היה במצב שבתאי, הגוף האתרי במצב השמש, ורק הגוף הפיזי במצב הירח. על האדמה הגוף הפיזי נמצא במצב אדמה ואילו החלק החדש והצעיר ביותר, האני, נמצא במצב שבתאי. האני הוא שבתאי שבנו, ולכן הוא מבין את כל מה שקרה מאז זמן שבתאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *