שיעורים אזוטריים – כרך 2 – שיעור 105

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – שיעור 105

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

כרך 2

פרק 105

מתכני השיעורים האזוטריים

מינכן 10.3.1912

אחת התוצאות של מדיטציה היא שאנו מקבלים תחושה שאנחנו יוצרים קשר עם ישויות בהיררכיות הגבוהות; ההתרוממות לעולמות הרוח נחווית כתחושה חמה וחיונית, כהגעה למקורנו. תחושת ההתקבלות לעולם הרוח חייבת להיות חמה וחיונית.

באזוטריקה כל המושגים, התחושות והידע חייבים להיות שונים.

זיכרון ניתן לנו על ידי ישויות לוציפריות.

אנשים חסכנים בחיים הפיזיים לרוב בזבזניים בחייהם הנפשיים. עלינו להיות חסכוניים עם הכוחות הללו ולהפוך אותם לכוחות ראייה. רק ידע-העצמיות יכול להוביל אותנו לכך. אנו מפזרים את רגשותינו ותחושותינו באופן אנוכי מִדַי מבוקר עד ערב.

ראשית עלינו לעבור דרך האגואיזם בתחום הנפשי-רוחי. קיימת סכנה שבניסיון להיכנס לעולם הרוח נהפוך גם לאגואיסטים בעולם הפיזי. לכן טיהור מוסרי ואינטלקטואלי הולכים יד ביד באימון נכון.

עלינו להבין שכתלמידי תורת הנסתר נדרש מאיתנו הבלתי-אפשרי וכי אנו שואפים לבלתי אפשרי. כל חתירה כזו היא בלתי אפשרית, וזה גם בלתי אפשרי להיות לא-אגואיסטי.

חמדנות לידע ולהתקדמות אינה הדבר הנכון עבור תלמיד תורת הנסתר. הדבר הנכון הוא רגש רציני שחובתנו להתפתח, שכן הרוח האלוהית טמנה בנו כוחות שהיא מפתחת ללא עזרתנו; אלה כוחות פסיביים. אך האלוהות הניחה בנו גם כוחות אקטיביים כך שעלינו לפתח את עצמנו באופן פעיל. אי פיתוח הכוחות שהאלוהות הניחה בנו לטובת התפתחות והתקדמות האנושות זהו החטא הגדול ביותר נגד הרוח האלוהית. כוחות אלה בנו כל כך חזקים שהם מובילים אותנו לעולם הרוח – אם כי זה עלול לארוך שנים ולכן אל לנו להיות חסרי סבלנות, אלא עלינו לומר לעצמנו: אנו נמתין, כי אנו יודעים שכוחות אלה עושים זאת – אם פשוט נתמסר לעולם הרוח באופן הנכון.

התרגילים המשניים[1] מפתחים איכויות הנחוצות למישור הפיזי, כגון שליטה במחשבה, יציבות נפשית וכו’.

בסופו של דבר יהיה לנו מקום בלב או בנפש שבו אנו משמרים את דברינו הקדושים ביותר, בהם אנו אזוטריים, ואילו בחיים החיצוניים אנו עומדים על המישור הפיזי. כמובן שזה לא קורה בלי קרב. כתלמידי תורת הנסתר עלינו להיות לוחמים.

מחשבות שמסתערות עלינו הן ישויות עולם הרוח שמתנפנפות סביבנו, וככל שננסה להרחיקן, כך הן יסתערו עלינו יותר. אל לנו להתלונן על כך. אפשר לומר לתלמיד שעליו לשמוח שזה כך, כי זוהי התוצאה של מדיטציה המראה שמחשבות הן כוח רוחני. תלמיד תורת הנסתר זקוק לאומץ, לחוסר פחד ולביטחון.

——————————————————————-

[1] התרגילים המשניים, או תרגילי ההכנה. רודולף שטיינר מציין אותם במספר ספרים: כיצד קונים דעת העולמות העליונים? למשל, שיצא לאור בעברית בהוצאת מיכאל. וגם ניתן למצוא ספר מקיף מאוד ופרקטי בנושא של תרגילים אלה בשם: החייאת הצ’אקרה של הלב, מאת פלורין לאודנס – יצא לאור בעברית בהוצאת חירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *