שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 09

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 09

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

תיקונים: דליה דיימל, עציון בקר

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 9

מתכני השיעורים האזוטריים

שטוטגרט, 20.1.1907

בשחזור לאחור הבה נמקם את עצמנו במה שנחווה בצורה כזו שנרגיש בצדק את ההבדל בין חווית הנפש לחוויה האמיתית בעולם החיצוני. היחס בין זיכרון של תמונת-נוף לתפיסה ישירה בעיניים פקוחות של נוף זה, הוא אותו יחס כמו בין הזיכרון לבין השחזור לאחור.

הזיכרון נעלם בהדרגה אצל תלמיד תורת הנסתר ומוחלף בתפיסה ישירה של מה שרוצים לזכור. על התלמיד להציב לפניו באופן מדויק וברור את התמונה של חוויות היום, את כל הפרטים: חולצה, פנים וכו’, וכך להסתכל על ההתרחשויות בתמונה, איך אנשים דיברו, מה נעשה וכו’. זה מאוד חשוב להיזכר בחוויות הקטנות שלא כל כך עניינו את התלמיד, שקשה לזכור אותם, כי זה מייצר כוחות פנימיים. כוח אימגינטיבי נוצר באמצעות היכולת לדמיין תמונות. בהירות התמונות היא הדבר החשוב ולא השלמות של החוויות. אסור למתוח שריר בכל העבודה הזו. כשם שהאור יצר לראשונה את העיניים החיצוניות, והגוף הומרץ מבחוץ כדי ליצור איברים אחרים, כך נוצרים איברי הגוף האסטרלי באמצעות הדמיית תמונות.

בתרגילים המשניים[1] עלינו להתחיל עם החשיבה, ולהתמיד עד שהרגש הנכון נכנס; לאחר מכן עלינו למזוג זאת לתוך גופנו ולעשות תרגיל זה במשך חודש או יותר לפני שנעבור לתרגיל השני וכו’. הזרימה פנימה מעניקה לגוף האסטרלי עקביות, צורה מוצקה, עמוד שדרה. ככל שהאובייקט פחות מעניין כך הוא טוב יותר לתרגיל, כי אז קשה להישאר מרוכזים בו במשך חמש דקות. השני הוא יוזמה בפעולות. זו חייבת להיות פעולה שאדם חייב להכריח את עצמו לעשות. שלישית, ההתגברות על ההנאה וחוסר-הנאה, כלומר, אדם צריך להרגיש שמחה או צער, אך לא לתת לעצמו להישלט על ידם. רביעית, יש לחפש חיוביות בכל דבר. חמישית, פתיחות ביחס לכל החוויות. שישית, יש לחזור על כל חמשת התרגילים באופן ריתמי. יש לבצע כל אחד מהתרגילים המשניים עד שניתן למזוג את הרגש העולה ממנו לתוך הגוף ולחוות אותו. רק אז ממשיכים לחודש הבא.

המדיטציה שניתנה לכם כעבודת הבוקר הראשונה שלכם, נועדה להיות כמעוררת כוחות.

שושן הוא הביטוי הנראה לעין של מילה שנאמרה פעם על ידי הבורא. הרבה תלוי באילו מילים ותנועות אנו מדברים, אילו מחשבות ורגשות אנו מקרינים, כי הם יהפכו לגלויים במהלך מצבי כדור הארץ כיופיטר ונוס וכו’. ממלכות המינרלים, הצמחים ובעלי-החיים כאן על פני כדור הארץ הם גם הביטוי למה שפעם אמרו וחשבו תושבי הירח. זוהי הסיבה שלמנטרות ולמילים של מדיטציות יש את רצף האותיות ואת צלילי המילים שהם יוצרים, כי הם משפיעים רק ברצף המסוים הזה. מה שאנו עושים ויוצרים יהיה גלוי על יופיטר, למשל קתדרלת קלן תיראה כמבנה גדול יותר, ציוריו של רפאל יקיפו את יופיטר כמו עננים או חזון-תעתועים. המוזיקה שלנו תהדהד כמו המוזיקה של הספירות שם על יופיטר.

בתרגילים שלנו עלינו לחשוב שלאלים יש בעבורנו משהו כזה במחשבתם; זוהי מטרת התרגילים, והנוסחה “ברוח היה מונח הנבט של גופי…” מסבירה לנו זאת. המומחים הקדומים ביטאו זאת בקצרה במילה הקדושה AUM. העבר הנשמע חזק וברור הוא A. התנועה העמומה המייצגת את ההווה היא U. יש בה משהו מהבהירות של העבר ומחופש הפעולה של ההווה. M הוא האינסופיות של העתיד, שאליו כל התנועות או פעולה זו או אחרת עדיין יכולה להוסיף משהו. שחזור לאחור נכון של היום מעורר כוח גדול בנפש, שאדם צריך אותו ברגע שהוא יכול לעלות למישור האסטרלי. שליטה במחשבות אמורה להוביל לאֲדוֹנוּת במחשבות. יוזמה בפעולות אמורה להוליד דחף לפעילות ועבודה שאחרת אותו אדם לא היה מרגיש. מדיטציה צריכה להיות הפעולה הראשונה של היום בבוקר.

——————————————————————————————

  1. ראו את הספרים הבאים: החייאת הצ’אקרה של הלב, מאת פלורין לאודנס – הוצאת חירות. השביל המשושה, מאת יופ ואן דאם – הוצאת הרדוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *