שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 08

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 08

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 8

מתכני השיעורים האזוטריים

ברלין, 18.12.1906

היום ננסה להתקרב קצת יותר לאופי של שלושת הלוגוס. תיאוסופים רבים מדברים על הדברים האלה לפני שהם יודעים הרבה אודות התיאוסופיה. זה יכול לגרום רק לבלבול ולנזק. אם התודעה הגבוהה לא מתעוררת באדם, הוא לא באמת יכול לגבש דעה לגבי שלושת הלוגוס. ובכל זאת האדם יכול להכין את הנפש לראייה נכונה בעתיד על ידי יצירת הדימויים הנכונים. כל הדברים הרוחניים מטביעים חותם גם בעולם הפיזי. כך שנסתכל על הדברים בעולם הפיזי המתאימים לכוחות גבוהים אלו.

אנשים בדרך כלל אומרים שלאדם יש חמישה חושים. האוקולטיזם מציין רק שלושה, כלומר: חוש הריח, חוש הראייה וחוש השמיעה. חוש הטעם וחוש החום טמונים בין אלה. כשאני מריח משהו אני מכניס חלקיקים עדינים מאוד של החומר המסוים לתוך האף שלי. לכן בריח אני קולט את החומר עצמו. אך כשאני רואה בעיניים אני קולט רק תמונה של האובייקט שנוצר בתהליך כימי בעין. טעם הוא חוש הקיים בין חוש הריח לחוש הראייה. למרות שאני מכניס לעצמי חלקים מהאובייקט כשאני טועם אותו, אני לא תופס את החלקים האלה ישירות כמו בחוש הריח, כי אני צריך קודם כל להכפיף אותם לתהליך כימי כדי לטעום אותם. בשמיעה אני קולט תנודות אוויר ולא אובייקטים. אני גם קולט תנודות מסוימות כשאני מרגיש חום, אבל אז כל הגוף שלי קולט, בעוד שבשמיעה מתרחשת התפיסה של תנודות באיבר שהתפתח במיוחד בשביל זה.

שלושת הלוגוס קשורים לשלושת החושים הללו. הלוגוס השלישי הוא כל כך חסר אנוכיות שהוא נותן לישותו להדהד דרך העולם. הלוגוס השני מזרים את עצמו החוצה בתמונות. הלוגוס הראשון נותן לגופו שלו לזרום החוצה. זוהי הדרגה הגבוהה ביותר של חוסר אנוכיות, כאשר אדם יכול לתת למהותו לזרום החוצה.

בתחילת היווצרות העולם הלוגוס הראשון החל לתת לישותו לזרום החוצה; חלל עולם מלא ניחוח. תנו לניחוח העולם להיות הלוגוס הראשון. כל הדברים החומריים מקורם מגופו. הוא הניחוח של העולם. ואז הלוגוס השני החל לזרום החוצה והוא שזר תמונות וצורות לתוך הניחוח העולמי. העולם החל לקבל צורה; אור וצבעים האירו. אז נשמע הלוגוס השלישי בעולם המתפתח. ארומה עולמית זרמה בחלל, צורות נפלאות הוארו, וצלילי הלוגוס השלישי זרמו דרך העולם המנצנץ והריחני הזה.

כך שאנו יכולים להסתכל על כל העולם סביבנו כעל שפיעה של שלושת הלוגוס ובכך להתקדם אל טבעם האמיתי. כעת, לוגוס אינו פועל לבדו – השלושה חיים ושוזרים לחלוטין זה בזה, כך שכל אחד מהשלושה מתבטא גם בשני האחרים. אך אנו לא יכולים לתפוס כראוי את ההשפעות של השלושה באופן שווה, מכיוון שהם זורמים החוצה בזמנים שונים.

כאשר שרשרת כוכבי הלכת שלנו ראתה את האור לראשונה, החלה הזרימה החוצה מהלוגוס השלישי. הצליל שלו יתפוגג רק כששרשרת הפלנטה שלנו תגיע לסוף התפתחותה. אך הגלים של שני הלוגוס האחרים לא זרמו לראשונה בתחילת השרשרת העולמית שלנו, הם הגיעו אלינו מאבולוציות עולמיות קודמות. לגלי הזרימה של שני אלה יש משך ארוך יותר מאלה של הלוגוס השלישי. אך לפני שהשרשרת הפלנטרית שלנו הגיעה ליעדה על השמש, הזרמת הלוגוס השני הסתיימה, והחלה זרימה חדשה החוצה. הזרימה החדשה הזו היא מה שבאמת שייך למערכת הפלנטרית שלנו שבה גם אנו פועלים. הרבה לפני שהקרינה החדשה של הלוגוס השני זרמה החוצה במלואה, היא הכינה את עצמה. זרמי הכנה כאלה הם שהביאו לעולם את בודהה, זורואסטר, הרמס ומייסדי דת אחרים. כאשר האור של הלוגוס השני זרח כהכנה בפעם האחרונה, הוא זהר בצורה הבהירה ביותר, וזה היה בישוע-כריסטוס. כאשר הוא כעת שוב זוהר, זה הלוגוס השני עצמו שמקרין מחדש את ישותו.

גל הזרימה של הלוגוס הראשון היה ארוך אפילו מזה של השני. כאשר הלוגוס השני כבר זרם לאורך זמן מה, הקרינה של הראשון פשוט התפוגגה והחלה ההתפרצות החדשה שלו, שבאמת רק אז שייכת לשרשרת הפלנטרית שלנו. כך שהלוגוס השלישי הופך להיות המורגש ביותר עבורנו. הוא נשמע חזק וברור, ואם אנחנו רוצים לאפיין את האופי שלו אנחנו אומרים שיש לו צליל קולי ברור: אה. A.

הלוגוס הראשון והשני נשמעים גם בלוגוס השלישי, הראשון והשלישי קורנים כתמונות בלוגוס השני, והלוגוס השני והשלישי מזרימים את הניחוח שלהם בלוגוס הראשון. אך בעבורנו ניתן בהתחלה להבחין רק בפעילות ההדדית של הראשון והשני בלוגוס השלישי. כעת אם אנו יכולים לשמוע את ה-A הצלול והחזק של הלוגוס השלישי, הצליל של הלוגוס השני יכול גם להישמע שם.

מכיוון שהלוגוס השני שלנו עדיין מתפתח, הטון שלו עדיין נשמע עמום ועם זאת מלא מבחינה ווקאלית, כמו U [אוּ]. הלוגוס הראשון שלנו, שיתעורר רק בעתיד, נשמע כמו טון שקט ומזמזם כ-M עיצורי עמום [כעיצור מם]. כך שיש לנו את הצליל של הכוחות הנשגבים ביותר המתבטאים באום. [AUM]. זוהי המטרה שאליה כולנו שואפים: להשתתף במהותם של כוחות העולם הקדושים מאוד הללו. לנפש אנושית יש ערך לאבולוציה העולמית רק במידה שהיא משתתפת בכוחות האלה: אום AUM]]

לוגוס ראשוןלוגוס שנילוגוס שלישי
ניחוחראייהשמיעה
חומרתמונהתנועה
ירח קדוםשמש קדומהשבתאי קדום

הלוגוס השלישי, הצליל, נמצא כולו במישור הפיזי. אנו יכולים להפיק צלילים ולקחת אותם פנימה. מאוחר יותר יוכל האדם למקם שוב את תמונות העולם החיצוני, שאותן הוא מקבל בחוץ דרך עיניו כצורות דרך בלוטת האצטרובל שלו והדם שאחר כך יהיה תחת שליטתו. הוא יפיק חמצן בעצמו וימיר את הדם הכחול המגיע ללב, לדם אדום ללא שימוש באוויר חיצוני. והוא יעניק אותו ליצירת תמונות וצורות. כאשר האדם הופך להיות עוד יותר חסר אנוכיות, הוא יוכל למסור את מהותו וליצור מתוכה ישויות, באמצעות בלוטת יותרת המוח, ולהציב אותם מחוצה לו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *