שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 39

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 39

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א'

פרק מספר 39

מתכני השיעורים האזוטריים

קאסל, 26.2.1909

ברגע שתלמיד נכנס לנתיב אוקולטי, מתקרבים אליו כוחות המנסים לעכב את התפתחותו. כאשר אנו מודטים עלינו לשכוח את עצמנו על ידי כיבוי כל מה שמחבר אותנו לחיים הרגילים, עלינו להטביל את עצמנו לחלוטין בתוכן המילים הנתונות, כדי שלא נרגיש את גופנו, או יהיו לנו מחשבות או רגשות יומיומיים רגילים. הכוחות המנוגדים מנסים למשוך אותנו חזרה לחיים הרגילים ולמנוע מאיתנו להתרכז. ברגע שנבחין בכך, כמו למשל במילים:

בקרני האור הטהורות

שבהם עלינו רק לחשוב ולהרגיש שהאור הוא בגדיהם של האלים; כדי שנחיה לגמרי בדימוי הזה, נוכל להשתמש במטה מרקורי כסמל יעיל, כלומר מטה צהוב בוהק וזוהר, בתחילה עם נחש כהה ואחר כך כרוך סביבו גם נחש לבן בוהק.

לכל דבר חי יש עור כסימן לכך שהוא סגור בעולם הפיזי. לגופים אתרים ואסטרליים יש גם עורות. כאשר אדם קולט רשמים דרך חושיו, עור הגוף האסטרלי נסדק ומתכלה; זה מתבטא בתור עייפות. עור זה נושר ומוחלף במהלך השינה. עלינו לנסות להיות מודעים לתהליך זה לפני שהולכים לישון. חישבו שהאדם נכנס לתוך עולמות הרוח, שבהם הגוף האסטרלי מתחדש על ידי ישויות רוחניות בממלכות של הרמוניות וצלילי הספירות. עלינו ללכת לישון עם רגשות של הכרת תודה כלפי הישויות והכוחות האלוהיים הללו; כאן עלינו להרגיש אהבה לחוכמה. אז רגשות רעים לא יוכלו להשפיע עלינו.

כשם שאדם מנצל את עור גוף נפשו מידי יום ומחדש אותו, כך גם נחש, מידי פעם, משיל את עורו ומחדש אותו. לכן התבוננות במטה מרקורי היא דרך יעילה להיכנס, במהלך המדיטציה, לעולמות הרוח באופן כזה שמתגבר על השפעות מעכבות.

דרך נוספת היא דרך הרעיון שאנו נמצאים בתוך הילה כחולה, מנותקים מכל רגשות ומחשבות רעות הרוצות להגיע אלינו. רק הכוחות הטובים יכולים לקבל גישה לנפשנו. זה יכול להיות קשור ביעילות עם המדיטציה הבאה:

מי ייתן והמעטפת החיצונית של ההילה שלי תהפוך צפופה יותר.

מי ייתן שהיא תקיף אותי בעור האטום לכל המחשבות והרגשות הטמאים והלא טהורים.

מי ייתן שהיא תיפתח רק לחוכמת האל.

תלמיד מתחיל ירגיש רק את נוכחותם של כוחות אפלים במחשבות מסיחות דעת, אך תלמיד מתקדם רואה בכוחות האסטרליים האלה חולדות, עכברים וחיות טפילות. אולם אף אחד לא צריך לשמוח לראות חיות כאלה, אחרת הוא ייפול טרף להן. התלמיד חייב לחזק את עצמו כדי להתנגד להשפעות של כוחות אפלים אלו.

חוויה אופיינית נוספת שחש התלמיד המתחיל ושהוא רואה אותה, היא שגופו הפיזי מבותר ומפוזר, ונראה שהוא לא שייך לו יותר. אפילו האיברים כמו הלב, הכבד וכיס המרה מתרחבים. בכך אנו זוכרים שגופנו הפיזי הופיע על שבתאי דרך הזרימה פנימה של מהות הכתרים, גופנו האתרי על השמש הקדומה דרך רוחות החוכמה, גופנו האסטרלי על הירח הקדום דרך רוחות התנועה, בעוד שעל פני כדור הארץ ה'אני' ניתן לנו על ידי רוחות הצורה. אנו חוזרים לרוחות אלו במהלך המדיטציה. כעת, אל לנו לדמיין שכל אחד מאיברינו חוזר לכוח שהשתיל אותם בנו, אך אנו משתלבים בהלך נפשם; למרות שכאשר אנו מרגישים שאנו שייכים לכוחות אלו עלינו להישאר מודעים ל'אני' שלנו.

חוויה אופיינית נוספת במהלך מדיטציה, היא שנראה שהתודעה נחלשת או מתעמעמת. זה כך מבחינה מסוימת, אבל אנחנו חייבים לנסות לשמור את התודעה עירנית. הצלב השחור עם שבעת הוורדים האדומים הוא דרך לעשות זאת. צלב הוורדים הוא הסמל הגדול של ישוע כריסטוס – חיים מתכלים, גוססים שיש להם את הכוח לייצר חיים חדשים. כשאנו מדמיינים סמל זה, יש לכך תמיד השפעה מחזקת על ההתפתחות הרוחנית; זה מחזק את חיי היומיום שלנו בכל המצבים.

במהלך התרגילים האוקולטים שלנו, המפתה מתקרב אלינו בצורה החזקה ביותר. תלמיד מתקדם רואה אותו בדיוק כפי שהוא מתואר בתנ"ך.

לבסוף מתעוררת במהלך המדיטציה, תחושה של שלוות נפש עמוקה ביותר – אין תחושה חיצונית של שקט, אלא הרגשה פנימית עמוקה של שלווה שאי אפשר להפריע לה על ידי דבר, לא משנה איזו סערה משתוללת סביב המודט. כאן מטה מרקורי עוזר לנו לחדור לתוך עולמות הרוח וצלב הוורדים עושה אותנו מוצקים בהם.

יש להימנע לחלוטין משני דברים במהלך אימון אוקולטי: לעולם אל לנו לפגוע באף אחד באמצעות מעשים, מחשבות או מילים בכוונה או שלא בכוונה. שנית, תחושת השנאה חייבת להיעלם בנו, אחרת היא מופיעה שוב כתחושת פחד; כי פחד הוא שנאה מודחקת. עלינו להפוך את השנאה לתחושת אהבה, לאהבת החוכמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *