שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 36

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 36

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 36

מתכני השיעורים האזוטריים

ברלין, 11.11.1908

השאפתנות והיהירות הופכים להיות מורגשים בגוף האסטרלי כקוצים או זרמים מחודדים הזורמים פנימה, ולאחר מכן מסתובבים ומאבדים את עצמם בחוץ. כאשר ניצבים פיתויים כאלה בפני האדם, יש לכוון מיד את המחשבות לדברים גדולים ויפים שנעשו על ידי גאונים יוצאי דופן. בצרות עין יש התקפה על הגוף האתרי שיכולה גם לעכב את זרימת הדם. מעין ערפל עולה בגוף האסטרלי, כך שלא ניתן לראות בבירור אנשים ונסיבות. כאשר תלמיד תורת הנסתר חש צרות עין, עליו לחשוב על יצירות אמנות יפות או על ישויות ראויות להערכה. ניתן גם להילחם ביהירות ובצרוּת העין על ידי רוגע פנימי כשמהרהרים שוב ושוב באידיאות של התפתחות כדור הארץ ואודות שִבְעת איברי האדם. עבור עולם הרוח התוכן של הגוף האסטרלי הוא אפס, ועלינו לשנות את השום-דבר הזה למשהו. זעם, כעס ועוגמת נפש מייצרים התקשות נודולרית[1] ושורשים עדינים בגוף האסטרלי. עליית דם חדה ונפיחות בעורקים הם אמצעי הגנה שממיסים אותם. בחטטנות עולים קפלים בגוף האסטרלי שהופכים אותו לרָפוי ופסיבי. רפיון זה יכול להמשיך לתוך הגוף הפיזי. ברכילות מגיעים מתחים ויחסי לחץ לגוף האסטרלי.

הדרך להתעמת עם התופעות הללו, ולהתגבר עליהן בהדרגה, היא לרכוש רוגע פנימי. התלמיד חייב ללמוד כיצד להסתגר לחלוטין מהעולם החיצוני בזמנים מסוימים. אם הוא מתקשה לעשות זאת, עליו לדמיין את ‘מטה הרמס’.[2] ואז הוא יוכל בהדרגה להפוך את עצמו ללא מודע לחוסר השקט שמביאות עימן ערים גדולות. זה לא יעזור למגר את רעש העולם, כי ההשפעות הפנימיות המזיקות תשארנה.

דאגה רבה גורמת לקמילה וייבוש של המוח הפיזי. מחשבות מלאות דאגה חורשות במוח תלמים ועל ידי כך גורמות לאדם לחשוב מחשבות כאלה שוב ושוב. כאן הגוף הפיזי הופך למכשול להתקדמותו של האדם. קמטים בפנים משקפים את החריצים האלה. דאגות חיות בחומר אסטרלי מסוים; סוטרים[3] [soters] הם אינדיבידואלים מפותחים ביותר שלוקחים על עצמם את חומר הצער הזה. איש הצער הגדול ביותר היה הכריסטוס.

—————————————————————-

  1. Nodular – קִשְׁרִית, גוש קטן של רקמה.
  2. מטהו של הרמס הוא סמלו המסורתי של האל הרמס מן המיתולוגיה היוונית: מטה מכונף, שעליו כרוכים שני נחשים, זה לעומת זה, כדוגמת הספרה 8. ביוונית קרוי המטה: κηρύκειο. בלטינית שמו: Caduceus והוא סמלו של האל מרקוריוס, מקבילו הרומי של אל החכמה ופטרון המסחר – הרמס.
  3. soters- sōtēr  כלומר מושיע, גואל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *