שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 35

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 35

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 35

מתכני השיעורים האזוטריים

מינכן, 8.11.1908

הרצאות אזוטריות ואקזוטריות אינן חייבות להיות שונות מאוד מבחינת התוכן, אך יש לזכור שבשיעור אזוטרי מדברים אלינו המאסטרים של החוכמה וההרמוניה של הרגשות. הדבר החשוב הוא כיצד ניתן שיעור אזוטרי, ושעלינו לתת להשפעותיו לחיות בנפשנו. השיעורים ניתנים לנו כדי שבחיים נרצה להיזכר בהם, ולתת להם להוות גרעין מרכזי בנפשנו. הם משלימים את התרגילים שעל תלמיד תורת הנסתר לתרגל.

אנו יודעים שתרגילים אלו מביאים לשינויים עצומים בגוף האסטרלי, שהיה קודם לכן לא מסודר וחסר מבנה, למרות שהוא היה שלמות הרמונית, כך שנוצרים איים וכיסים דרכם אנו מתחילים ליצור איברים. האיברים האסטרליים הללו הם התעלות שדרכן המאסטרים נותנים לתקשורת מעולמות עליונים לזרום לאבולוציה כדי לקדם אותה. אנו מתערבים בסדר עולמם של האלים באמצעות היווצרות עצמאית זו של איברים אסטרליים; אנו מאתגרים אותו באמצעות כוחות שהם השתמשו בהם בעבר לדברים אחרים, כלומר להגן על הגוף האסטרלי מהשפעות של תכונות שליליות.

תלמיד תורת הנסתר חייב לנסות להיות אובייקטיבי לגבי תכונותיו של שכנו, ולהיות מסוגל להבחין בתכונותיו השליליות של האחר ולסבול אותן מבלי לשפוט אותן. למשל, עליו לומר: אני רואה שהאיש הזה הוא שחצן ושאפתן, אך בשלב הנוכחי של התפתחותו התכונות הללו נחוצות לא פחות משאר התכונות החיוביות. אנו יכולים ליצור כאן השוואה עם עץ. למרות שהקליפה היא החלק הגוסס של אורגניזם העץ, יש צורך להגן על הפנים, שבו מסתובבים מיצים וכוחות חיוניים. יש להשתמש בחלק מהכוחות להיווצרות קליפת העץ, אך לא בכולם, אחרת העץ יתעצה, יקמול וימות. אולם הטבע דואג לכך שכוחות החיים הפנימיים של העץ יתנגדו לכך ויסדירו את התהליך. כך מתנהלים הדברים ביחס לתכונות השליליות של האדם, כמו שאפתנות ויהירות והשפעתם על הגוף האסטרלי, הגורמות לו להיראות כאילו יש לו קרני אור בצורת מחטים, היוצאות מתוכו, ונעשות חלשות ככל שמתרחקים כלפי חוץ.

סדר העולם האלוהי דואג לכך שהמחטים הללו לא יכנסו עמוק יותר, לתוך הגוף האסטרלי של אדם רגיל, על ידי שליחת כוחות החוצה מבפנים אל עור הגוף האסטרלי, כמו עץ לעבר קליפתו, ובכך הופך את המחטים הללו לקיר מגן חיצוני. אף על פי שתלמיד תורת הנסתר חייב להיות אובייקטיבי וסובלן לגבי תכונות אלו אצל אנשים אחרים, עליו להיות קפדן עם עצמו ולהיפטר משאפתנות ורברבנות. שכן הוא משתמש בכוחות ההגנה שלו לדברים אחרים, כדי שגופו האסטרלי לא יוכל למנוע מהמחטים לחדור פנימה ובסופו של דבר להביא מחלה לגוף הפיזי.

תכונה שלילית נוספת, שיש לעיתים קרובות לעצלנים, היא צרות עין. היא מתעוררת בנפש כי אדם משווה את הישגיו לאלו של אנשים אחרים ומרגיש בכאב את עליונותם. צרות העין הופכת את המהות של הגוף האסטרלי לעכור ואטום. כוחות אלוהיים מנטרלים זאת באדם רגיל. כעס הוא תכונה שלילית נוספת. הוא מתבטא בגוף האסטרלי כהתעבות עם קוצים. מכיוון שלתלמיד תורת הנסתר אין עוד את כוחות ההגנה שיש לאנשים אחרים, עליו לפתח כוחות הגנה אחרים. יש אנשים האומרים שצריך להילחם ברברבנות, קנאה וכו’, על ידי מאבק ישיר בהם. זה בהחלט לא יהיה הדבר הנכון לתלמיד תורת הנסתר. מאבק בשאפתנות ויהירות יגרמו לו להיות מעורב יותר מדי עם עצמו, וזה רק יחמיר את הטעויות הללו. במקום זאת, עליו לחשוב באופן אינטנסיבי על טבעו של האדם המחולק-לשבעה, ועל גופיו השונים. אם הוא יעשה זאת בכל פעם שהוא ירגיש במיוחד את התכונות הללו, הוא ישים לב שהן בסופו של דבר נעלמות; התרופה לקנאה היא מדיטציה על יופי באמנות ובטבע, בצורה מסוימת שלא אמורה להיות קשורה לאדם שבו מקנאים. אם נתעסק במשהו יפה בכל פעם שנרגיש צרות עין, היא תיעלם בהדרגה. יש אנשים הכועסים על רעש העיר, אך הדבר המזיק באמת שם, הוא השדים שבאים בעקבות הרעש. אדם חייב להיות מסוגל לחיות ברעש מבלי לכעוס. תלמיד תורת הנסתר משיג זאת על ידי מדיטציה אינטנסיבית על ארבעת המשפטים ב-‘אור על השביל’ או על פסוקים אחרים שניתנו לנו. אז הוא יבחין שהרעש והכעס נעלמים בהדרגה. לכעס יש גם השפעה רעה מאוד על הגוף הפיזי של תלמיד תורת הנסתר. כאשר אנו משנים את השגיאות שלנו בדרך מדיטטיבית זו, אנו בונים בתוכנו מקדש שאליו נוכל לסגת מהרעש, בו אנו אוספים כוחות, שממנו נוכל לקבל כוח, רוגע והתלהבות. בכך נרגיש ביתר שאת שאנחנו משפחה גדולה שנאספה יחדיו סביב הנקודה המרכזית הזוהרת של המאסטרים של החוכמה ושל ההרמוניה של הרגשות, שממנה זורמים אלינו האור והחיים. אז יותר ויותר, תרחף מטרתנו לפנינו ככוכב זוהר ששום דבר לא יכול להחשיך יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *