שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 11

שיעורים אזוטריים – כרך 1 – פרק 11

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

כרך א’

פרק מספר 11

מתכני השיעורים האזוטריים

המבורג, 11.2.1907

רוב האנשים לא יודעים הרבה יותר על המילה לוגוס מאשר שהיא מורכבת מחמש אותיות. מה שהם אומרים על הישויות הגבוהות האלה, שלושת הלוגוס, הם לעיתים קרובות רק דיבורים חסרי הבנה. יש צורך בהבנה מקיפה והכנה כדי להתבונן בעולמם של שלושת הלוגוס. אך אנשים חושבים לעיתים קרובות שהם יכולים להבין מיד את הדברים הגבוהים ביותר. “בְּרֵאשִׁית הָיָה הַדָּבָר [הלוגוס] וְהַדָּבָר הָיָה אֵת הָאֱלֹהִים וֵאלֹהִים הָיָה הַדָּבָר׃ הוּא הָיָה בְרֵאשִׁית אֵצל הָאֱלֹהִים׃ הַכֹּל נִהְיָה עַל־יָדוֹ וּמִבַּלְעָדָיו לֹא נִהְיָה כָּל־אֲשֶׁר נִהְיָה׃”[1] אם אנו נותנים לפתיחה זו של בשורת יוחנן להדהד בנפשנו, נקבל מושג לגבי כך שמתייחסים למשהו גבוה מאוד.

כיצד השמש הנוכחית קשורה למצב השמש הקדומה שקדם למצב הירח הקדום? חלה התקדמות. השמש הנוכחית, בעלת הכוכבים הקבועים, הייתה בעבר כוכב הלכת שמש. הכוחות והישויות הטובות ביותר נפרדו מכוכב הלכת שמש, ואלה שהיו פחות מפותחים המשיכו עם הירח הקדום ולאחר מכן עם כדור הארץ שלנו. כל כוכב לכת הופך בסופו של דבר לכוכב קבוע.

כדור הארץ שלנו הוא ישות בעלת נפש שעליו יש ישויות נמוכות וגבוהות יותר. כאשר כוכב לכת מתפתח לכוכב קבוע גם הישויות שהוא מכיל עולות גבוה יותר. הכוחות והישויות הטובות ביותר של השמש הקדומה הפכו לשמש בעלת הכוכבים הקבועים. כאשר כדור הארץ שלנו יעבור דרך מצב יופיטר, וכפי שוונוס היא כמעט שמש, האדם יהיה דומה לישויות הנשגבות שחיות כעת על השמש. ואז למה תהפוך השמש? כאשר השמש תגיע לבגרות ייווצר גלגל מזלות. גם גלגלי המזלות נוצרים ומתכלים. ישויות אדירות ונשגבות יותר פועלות מגלגל המזלות מאשר אלו הפועלות מהשמש. השמש שזורחת עלינו עכשיו תזרח בבוא הזמן ככוכבי גלגל המזלות החדש. ישויות הרוח של גלגל המזלות החדש הזה יהיו נפשות יצירתיות, ישויות יצירתיות בשלב ההתפתחות הגבוה ביותר. אם נתבונן בהתפתחות האנושית נראה גם איברים שנמצאים בסוף התפתחותם וקמלים, ואחרים, כמו הלב שיהיה בעתיד שריר רצוני, והגרון ידבר באופן יצירתי את צאצאי האדם עם המילה [הדבר]. זה יתחיל כאשר כדור הארץ יהפוך לכוכב קבוע ולאחר מכן לגלגל המזלות. ישויות שעברו דרך עולמות לפני שכדור הארץ היה במצב שבתאי, השמיעו את המילה היצירתית כאשר כדור הארץ היה בתחילת התפתחותו. יש לקחת את “בְּרֵאשִׁית הָיָה הַדָּבָר” ממש באופן מילולי. בסוף האבולוציה האדם יהיה ישות היוצרת דרך המילה. הוא צַמח מלוגוס יצירתי ומאוחר יותר הוא יהיה לוגוס יצירתי בעצמו.

המילה הבוראת היא הלוגוס השלישי של השילוש. היא קול העולם המהדהד דרך העולם. כוח גבוה יותר, נשגב יותר, הוא האור הבורא. מאוחר יותר גם האדם יהיה אור זוהר. חום שהתעלה לרמה גבוהה יותר הופך לאור. בעתיד האדם לא יהיה רק קול – הוא יהפוך לישות קורנת וזוהרת שהיא אור. האור היצירתי הוא יצירתי עבור העולם שלנו כמו הלוגוס השני. הארומה העולמית עוברת את הקוסמוס כהתגלות הגבוהה ביותר; זהו עיקרון גבוה יותר של יצירה מאשר קול העולם ואור העולם. קול העולם הוא הלוגוס השלישי, אור העולם הוא הלוגוס השני והארומה של הקוסמוס הוא הלוגוס הראשון, היצירתי ביותר והגבוה ביותר מבין הלוגוס. באגדות עממיות נמצא ניחוח פגום ורע של השטן, המצביע על כך שהוא הישות ההרסנית של העולם. באוקולטיזם מכנים את החלק הנצחי של האדם, שעובר את כל ההתפתחויות האישיות שלו, רוח ארומה.

—————————————————————–

  1. הבשורה על פי יוחנן, פרק א’ פסוקים 1-3.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *