שאלת המדע

שאלת המדע

שאלת המדע

הוראת המדעים בחינוך ולדורף

ניר אליאב

הספר בפורמט גדול (21 על 24) מכיל 111 דפי צבע          מחירו: 88 ש”ח       הוצאת הרדוף

לרכישה

כמות במלאי: 5

 

הספר שאלת המדע מציג גישה רחבה ומרעננת להוראת המדעים ואת החשיבות הגדולה של המקצוע לפיתוח חיי רגש וכוחות רצון ולחיזוק חשיבה פתוחה ויצירתית. הספר פותח בשאלת המדע והתפתחותו בעידן החדש, תוך אפיון החשיבה המדעית על יתרונותיה ומגבלותיה. בהמשך מוצגת תפיסה חינוכית המתארת הן את השיטות והן את התכנים בהם נעשה שימוש בחינוך ולדורף, תוך התבוננות ביופיין של תופעות הטבע וביטוי אמנותי שלהן.

המטרה כמורים וכמחנכים היא לרתק את תשומת ליבם של הלומדים אל תופעות הטבע, לעזור להם להתבונן בתשומת לב בבעלי החיים ובצמחים שמסביבם, ולהכיר את עולם החומרים ואת חוקי הפיזיקה מתוך התנסות ישירה.

הוראה בדרכים מלאות חיים, בגובה העיניים ועם קשר חזק למציאות ולאדם, תגרום לתלמידים בריאים לבוא בשמחה לבית הספר כדי להתחנך מתוך רצון ואהבה לבגרות אמיתית של חופש ויכולת הבנה והתמודדות ביקורתית בעולם של המחר.

הספר, כולו דפי צבע איכותיים מלווה בציורים יפהפיים מתוך מחברות הלימוד של תלמידים רבים, ובקישורים ישירים (ברקוד לסריקה) לאתרי אינטרנט. הספר נכתב ויוצא לאור על ידי ניר אליאב, מורה למדעים בעל ניסיון של 15 שנים בתיכון הרדוף, מבוסס על הניסיון והידע של מורי ולדורף בתיכונים (ז’-יב’) בארץ ובעולם.

הספר מיועד ל:

מורי ולדורף ביסודי ובתיכון

הורים שכבר בחרו או רוצים לבחור חינוך אחר

אנשי מדע ומתעניינים בתחום שהוא כה משמעותי וחשוב בחיינו.

מתוכן הספר:

מה מאפיין את המדע? מדידה ואובייקטיביות. מדע וטכנולוגיה. אקולוגיה וטכנולוגיה. סובייקטיביות. היפותיזה או. איסוף נתונים ותצפיות. הסמכותיות (אוטוריטה) של המדע. מדע גתאני. כיצד ומתי מתחיל החינוך למדעים?. מדעי הטבע בתקופת הילדות והגן. מדעים בבית הספר היסודי. הוראת המדעים בתיכון. גיל המעבר – כיתות הביניים. פיתוח החשיבה באמצעות לימודי המדעים. התבוננות מול תיאוריה. פיתוח חיי רגש. פיתוח כוחות הרצון. תפקידו של המורה. מקום התיאוריה המדעית בלימוד המדעים. רשמי החושים וארגונם במסקנות. שיפוט – השוואה בין מסקנות. בנית מושגים. מבנה השיעור במדעים. הסיפור והשיר. פעילויות. החקירה. שימוש בספרי לימוד. מה עושים עם תלמידים מתקשים?

ניר אליאב הוא מחנך ומורה למדעים, בעל תואר ראשון בחקלאות, תואר שני בחינוך ותואר שלישי בהיסטוריה ופילוסופיה של המדעים. עבר הכשרת מורים למדעים לחינוך ולדור, באנגליה, ב-1997. תרגם את “קווי יסוד לתיאוריה ההכרה עפ”י השקפתו של גתה“, “מדע גתאני” של רודולף שטיינר, ואת “סודות תנועת המים” של תיאודור שוונק. כתב את הספר “כימיה במטבח וביער, הכרות עם חומרים ותהליכים מתוך תופעות הטבע” מורה דרך מוסמך, וחובב נגינה ושירה. כיום משמש מנהל חווה חקלאית מעלות-תרשיחא.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *