שאלות ותשובות לגבי הממד הרביעי – 01

שאלות ותשובות לגבי הממד הרביעי – 01

שאלות ותשובות לגבי הממד הרביעי

רודולף שטיינר

GA324a

שטוטגרט, 2 בספטמבר, 1906

תרגום מרומנית: מ. ברכה

עריכת תרגום: דניאל זהבי

תיקונים: דליה דיימל

לספר ראו כאן

מספר 1

שאלה: אודות עבודת האני

[מתוך סדרת ההרצאות: בשערי עולם הרוח – יצא לאור בעברית בהוצאה פרטית]

האני פועל על הגוף האסטרלי, על הגוף האתרי ועל הגוף הפיזי. כל אדם עובד על גופו האסטרלי באמצעות חינוך מוסרי עצמי. אך גם אם אדם מתחיל בתהליך החניכה או החינוך האזוטרי, נותרה עוד עבודה רבה על הגוף האסטרלי. חניכה מסמלת את תחילתה של עבודה אינטנסיבית יותר על הגוף האתרי על ידי טיפוח חוש אסתטי ודתי. מתקדש פועל באופן מודע על גופו האתרי.

במידה מסוימת, התודעה האסטרלית היא בעלת ארבעה ממדים. כדי לתת לכם מושג כלשהו לגבי זה, הרשו לי לומר שכל מה שמת נוטה להישאר בשלושת הממדים הרגילים, בעוד שכל מה שחי חורג מהם ללא הרף. באמצעות התנועה שלו, כל דבר שצומח משלב את הממד הרביעי בתוך שלושת ממדיו. אם משהו נע במעגל ההולך וגדל יותר ויותר בסופו של דבר נגיע, כתוצאה מכך, לקו ישר.

C:\Users\דניאל\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\תמונה חדשה.png

אם נמשיך לנוע לאורך קו זה לא נוכל לחזור לנקודת ההתחלה מכיוון שהמרחב שלנו הוא תלת מימדי. בחלל האסטרלי הסגור מכל צדדיו, היינו חוזרים לנקודת המוצא. במרחב האסטרלי אין אפשרות להגיע לאינסוף. המרחב הפיזי פתוח לממד הרביעי. גובה ורוחב הם שני ממדים, והשלישי הוא היציאה והכניסה אל הממד הרביעי.[1] במישור האסטרלי שולטת גיאומטריה נוספת.

C:\Users\דניאל\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\תמונה חדשה (1).png

———————————————————

  1. קשה לשחזר בדיוק את משמעותו משפט זה. בהתבסס על הציור שנשמר, [העיגול עם הנקודה בתוכו] האמירה יכולה להיות בערך בעלת התוכן הבא: בממד השני אובייקט דו-ממדי בתוך מעגל אינו יכול לעזוב את המעגל מבלי לחתוך את היקפו. עם זאת, ניתן להזיז את האובייקט בקלות מהמעגל באמצעות הממד השלישי. באופן דומה, לא ניתן להסיר אובייקט בתוך כדור במרחב התלת-ממדי מבלי לחורר את הכדור, למעט מעבר בממד הרביעי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *