רודולף שטיינר וייסוד המיסטריות החדשות

רודולף שטיינר וייסוד המיסטריות החדשות

רודולף שטיינר וייסוד המיסטריות החדשות

מסתרי נתיב חייו של רודולף שטיינר

סרגיי פרוקופייב

תרגמו מאנגלית: יוחנן מרגלית / עלי אלון

עריכה וציור הכריכה: דניאל זהבי

תיקונים: דליה דיימל

מהדורה חדשה 2019!!!

314 עמודים (הספר בגודל של 19-26 ס”מ !)           128 ₪       הוצאת חירות

לרכישה

כמות במלאי: 22

“בתקופתנו קיימת מודעות בחברה האנתרופוסופית ואצל כל אנתרופוסוף בנפרד, ביחס לעבודה הדחופה שיש לבצע, ודבר זה הוא אשר הניע את המחבר לכתוב ספר זה. המימוש המעשי של משימות אלה, שיש לבצען קשורים במישרין, והמחבר משוכנע לחלוטין בכך, להכרה באימפולס הרוחי שבא לעולם עם כנס חג המולד של השנים 1923-1924. צעד משמעותי למטרה זו הוא הידע לכל אנתרופוסוף שכנס חג המולד הוא מאורע-מיסטריה. זוהי ראשית המיסטריות החדשות, מיסטריות מיכאל של הכריסטיאניות האזוטרית, שהתפתחותה קובעת את גורל כל התרבות הרוחית בעתיד.

בכתיבת ספר זה נעשה הניסיון להתבונן בייסוד המיסטריות החדשות בזיקתן לנתיב חייו של רודולף שטיינר, שהגיעו לשיאם בכנס חג המולד 1923-24, וכן כמאורע החשוב ביותר המתרחש במאה ה-20 על המישור הפיזי, ולראותם באור כזה שיעמיק יותר את הבנתנו ביחס לאותו כנס. הספר מיועד לכל מי שהתבסס באנתרופוסופיה וברצונו לחדור לעומק רב יותר למהותה ולהווייתה האזוטרית. ההדגשה בתיאור נתיב חייו של רודולף שטיינר איננה על מאורעות חיצוניים, כי הללו ידועים די הצורך לקורא ממקורות אחרים, אלא על אופיים של המאורעות הפנימיים האוקולטים שמאחריהם.

בתקווה שהספר הנוכחי יהווה סיוע נאות לכל אנתרופוסוף המבקש זיקה אישית וחיה לכנס חג המולד כמוקד המהותי לתנועה האנתרופוסופית בעולם ולמייסדה – רודולף שטיינר. במובן זה קיימת אי הבנה עמוקה של כנס חג המולד, וכתוצאה מכך של התמצית של האנתרופוסופיה כולה. הכוונה לעוסקים באנתרופוסופיה אבל מעדיפים לא להצטרף לחברה האנתרופוסופית. ללא ספק קארמת החברה האנתרופוסופית היא קשה, אבל אנתרופוסוף המבין את המהות הפנימית של כנס חג המולד יודע שמאז הזמן ההוא זהו קודם כל רודולף שטיינר הנושא קארמה זו בעולם הרוח. ואם איננו רוצים לחלוק בה עימו, בקושי אנו יכולים לכנות עצמנו תלמידיו האמיתיים או משרתיהם של כוחות רוחיים אלו שדרכו הביאו את אנתרופוסופיה לחיים.”

סרגיי א. פרוקופייב נולד בשנת 1954 במוסקבה, שם למד אמנויות יפות וציור בבית הספר לאמנות של מוסקבה. בגיל צעיר הוא פגש בעבודתו של הפילוסוף והרואה הרוחי רודולף שטיינר, והבין במהרה כי על חייו להיות מוקדשים לשביל הידע האזוטרי הכריסטיאני.  עבד כסופר ומרצה בינלאומי, והיה מעורב בפיתוח העבודה האנתרופוסופית ברוסיה. הצטרף כחבר בחבר-יושבי הראש של החברה האנתרופוסופית בדורנאך, שוויץ. נפטר בשנת 2014.

מהתוכן:

מסתרי נתיב חייו של רודולף שטיינר

  • פרק ראשון: שנות החניכות.
  • פרק שני: תקופת השמש הגדולה.
  • פרק שלישי: הנתיב של מורה האנושות.

הולדת המיסטריות החדשות

  • פרק רביעי: הגיתהאנום הארצי והעל-חושי.
  • פרק חמישי : כנס חג המולד של 1923-24.
  • פרק שישי : מדיטציית אבן היסוד.

אנתרופוסופיה – ההכרזה על חג שבועות עולמי

  • פרק שביעי: עידן מיכאל ומאורע הגראל החדש.
  • נספח 1: מדיטציית אבן היסוד.
  • נספח 2: מדיטציית אבן היסוד בגרמנית.

מבצע: 3 עותקים חדשים של מהדורה ישנה במקום 128 ש”ח רק 55 ש”ח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *