עולמה של ילדות

עולמה של ילדות

עולמה של הילדות

ילדות, חינוך וליווי הילד מנקודת המבט של חינוך ולדורף

גלעד גולדשמידט

עריכה: נועה ברקת

255 עמודים          94 ₪           (פורמט גדול מ-A5)              הוצאת הרדוף

לרכישה

כמות במלאי: 16

מהי ילדות? מהם מאפייניה וכוחותיה הייחודיים? אילו זרעים טמונים בה להמשך חיינו הבוגרים? כיצד מתפתחים זרעים אלה, ומה משמעות התפתחות זו עבור חינוך וליווי הילד? כיצ נוצרה התפיסה התרבותית של הילד והילדות? מתי? באילו תרבויות? ומה עוברת תפיסה זאת בימינו? האם חשוב לשמר ולטפח את כוחות ואיכויות הילדות? או שמא עלינו להקשיב לרוח הזמן ולבגר, לזרז ולהאיץ ככל האפשר את התפתחותם של ילדינו? מה מתרחש במגע בין ילדים לטכנולוגיה? וכיצד קשור מגע זה לכוחות הילדות? לאור שאלות אלו, כיצד עלינו ללוות את ילדינו? מה עלינו לעשות עם שאלות היום-יום של תזונה, משחק, פעילות, קשרים חברתיים, סיפורים, שינה וערות, בריאות ומחלה, אמנות ועוד ועוד?

בעולמה של הילדות עושה גלעד גולדשמידט את הניסיון להעמיק בשאלות אלו מנקודת הראות של תפיסת העולם האנתרופוסופית וחינוך ולדורף. הוא פורש לפנינו חזון חינוכי רחב, עמוק ומלא השראה של ליווי, טיפוח והכוונת התפתחות הילד. לראשונה בארץ, בעברית ובשפה קולחת ומובנת לכל, מובאת בעולמה של הילדות התפיסה התרבותית-חברתית של חינוך ולדורף. זהו ספר יסוד להבנת דרך חינוכית זו, כפי שהיא באה לידי ביטוי במציאות הישראלית. המעשה החינוכי הייחודי של גנים, בתי ספר והכשרות המורים שעובדים ברוח חינוך ולדורף מקבל בעולמה של הילדות את הרקעע הרעיוני ואת מושגי היסוד עבור כל הורה, מחנך, תלמיד וכל אדם שחינוך איכותי ומשמעותי קרוב לליבו.

גלעד גולדשמידט הינו ממייסדי זרם חינוך ולדורף בישראל, ממקימי בית ספר ולדורף הרדוף, מנהלו במשך שנות הקמתו, מחנך ומורה, מרצה בהכשרות מורים, תושב הרדוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *