נפש אדם, התפתחות עולם

נפש אדם, התפתחות עולם

נפש אדם, התפתחות עולם

רודולף שטיינר

5 הרצאות שניתנו בדורנאך 29 באפריל – 7 במאי 1922

GA212

תרגם מגרמנית: אלישע אבשלום

 

הספר מכיל 122 עמודים         מחירו: 65 ש”ח         הוצאת תלתן

לרכישה

כמות במלאי: 4

מהתוכן

הרצאה ראשונה, 29 באפריל 1922

הקשר של האדם אל העולם כשאלת-נפש. דימויים כתודעה תמונתית ערה, הרצון כמציאות שאינה ניתנת לחדירה. שני הצדדים של הרגש. עצמאותם של איברי החושים. השפעת האור (העין) על חיי הנפש.

הרצאה שניה, 30 באפריל 1922

התמרתם של איברים ויטאליים לאיברי חושים. היעלמות הפיסי למבט והתגלות התנועות. גורלה של החוויה העל-חושית בנפש. ההבדל בין חיי נפש גבוהים לרגילים. היוונים והדרמה המודרנית. הדימוי כתמונה בלבד ותוכן הנפש החי. הנפש החיה וההתפתחות.

הרצאה שלישית, 5 במאי 1922

יכולות הנפש והתודעה. ההקשר הפיסי (נשימה) של כניסת הגוף האסטרלי אל הגוף הפיסי. חלומות בלהה קשורים לנשימה. הגוף האתרי והגוף האסטרלי כתהליכים מימיים ואוויריים. אורגניזם החום. אגירת המלח כראי לתודעה של הנפשי. בדידות נפשית ומחלה. האורגניזם כתמונה של הנפשי.

הרצאה רביעית, 6 במאי 1922

החוויה של עולם רוח חיצוני באימגינציה. הכרת הלב באינספירציה. האדישות של המחשבות כלפי הישות הפרסונלית. הלב כאיבר תחושה. המוח כגוויה של הנפשי. על חוויית השמש והיציאה אל מעבר לשמש בחיים בין מוות ללידה מחדש. ישותה של ההילה הזוהרת בציורים.

הרצאה חמישית, 7 במאי 1922

בניית מושגים מודרנית והחסך בעניין בעולם הפנימי. על הקולנוע. ההתבוננות המדויקת כיום כתופעתיות. האידיאה של החטא הקדמון. הצלת העולם באמצעות האמנות בהשקפתם של היוונים. עולם המכונות ועולם הפולחן. “הפילוסופיה של החירות”. החירות והאהרימניות, הדת והלוציפריות. גילוי סוד המוות באמצעות כריסטוס לתלמידיו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *