מקומם/תפקידם של ההורים בחינוך ולדורף
קטעים מהרצאות ושיחות של רודולף שטיינר
תורגם ונערך ע"י סטפני וגלעד אלון
מתוך GA298 – ספר המרכז מפגשים של שטיינר עם הורים ומורים (טרם תורגם לעברית)
ערב הורים 13.01.1921
אם אנו רוצים להתקדם (בבית הספר),[1] אנו זקוקים לשיתוף ואמון עם ההורים. המורים שלנו בהחלט תלויים בכך שימצאו את השיתוף והעשייה המחברת, מלאת האמון, עם הורי הילדים.
עבודה בבית הספר כמעיין מרענן לכל החיים.
אם ההורים יבינו, שאנו פועלים כדי שהילדים יהיו אנשים הנכנסים לחיים מבוגרים עם כוחות, אז הם יהיו בקשר נכון עם בית הספר.
עלינו לבנות על ההבנה הזאת של ההורים.
נוכל לבנות את החוזק שלנו, כקהילת חינוך, רק על הורים המבינים זאת.
אם אנו מודעים לכך שאנו משתדלים לתת לילדים את מה שהם שזקוקים לו (מתוך הבנת האדם והעולם) בזמן המתאים – אזי אנו זקוקים לכך שבית הספר יהיה מוקף "חומות הבנה" הנבנות על ידי ההורים. רק כך נוכל לעבוד באופן המיטבי.
אנו אוהבים את ילדינו, אנחנו מלמדים מתוך הבנת האדם ומתוך אהבה לילדים.
מסביבנו נבנית אהבה נוספת – האהבה של ההורים לישות בית הספר שלנו.
רק בקהילה כזו נוכל לעבוד לקראת עתיד טוב יותר לבני האדם.
*******
מתוך הכרח/לחץ/כפייה אי אפשר ליצור משהו טוב והגיוני בחיים האנושיים. כדי לפעול מתוך חופש אנו זקוקים להבנת ההורים עבור העשייה החינוכית/חברתית שלנו.
פעולה למען עתיד טוב יותר לאנושות תוכל להיווצר רק על ידי עבודה משותפת של הורים ומחנכים למען חינוך (מתוך ידע ואהבת האדם) לדורות הבאים.
*******
זה מה שרציתי להגיד לכם, חברים יקרים, אנו זקוקים להורים שלנו כחברים הלבביים של בית ספרנו. ככל שההורים יהיו יותר חברינו, נוכל לעבוד טוב יותר ולקיים עבודה משמעותית ומשפיעה.
———————————————————————————————–
- בכל מקום שכתוב בית ספר, יש לקרוא גם גנים. ↑