כימיה במטבח וביער

כימיה במטבח וביער

כימיה במטבח וביער

הכרות עם חומרים ותהליכים מתוך תופעות הטבע

מאת: ניר אליאב

איורים: נעם גנילוין

ספר זה נכתב אחרי עשרים שנה של עבודה בהוראת המדעים בתיכון ולדורף הרדוף, הדרכות והשתלמויות למורים. הוא בא בעקבות הספר “שאלת המדע“, כחלק מסדרת ספרים בהוראת המדעים בחינוך ולדורף. הספר מכיל עשרות הדגמות והמלצות לניסויים, בכיתה, במטבח ובכל מקום, באמצעים פשוטים וזולים, ובעיקר – בעזרת הסברים מפורטים וטובים לכל נפש. 47 איורים מאירי עיניים מלווים את ההסברים.

הספר מיועד למורים, אך מתאים לכל אדם החפץ להרחיב את היכרותו עם חומרים ותהליכים בסיסיים בכימיה. זהו מבוא בסיסי ביותר להכרות עם היסודות, מתכות ואלמתכות, תרכובות כמו סוכר ופחמן דו חמצני ותהליכים כימיים בסיסיים כמו תסיסת בירה ופוטוסינתיזה. אין כאן מתמטיקה גבוהה או תיאוריות מסובכות, והמפגש עם אטומים, מולקולות ואלקטרונים נעשה בסוף, בפרק על הטבלה המחזורית.

ניר אליאב הוא מחנך ומורה למדעים, בעל תואר ראשון בחקלאות, תואר שני בחינוך ותואר שלישי בהיסטוריה ופילוסופיה של המדעים. עבר הכשרת מורים למדעים לחינוך ולדור, באנגליה, ב-1997. תרגם את “קווי יסוד לתיאוריה ההכרה עפ”י השקפתו של גתה“, “מדע גתאני” של רודולף שטיינר, ואת “סודות תנועת המים” של תיאודור שוונק. מורה דרך מוסמך, וחובב נגינה ושירה. כיום משמש מנהל חווה חקלאית מעלות-תרשיחא.

הספר מכיל 114 עמודים (גודל 23 על 23 ס”מ!)  הוצאה פרטית    עלות: 80 ש”ח

לרכישה

כמות במלאי: 4

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *