חינוך מרפא

חינוך מרפא

חינוך מרפא

עקרונות וחידושים בטיפול בילדים מיוחדים לאור האנתרופוסופיה

מאת: ראובן שליב

ציור הכריכה: דניאל זהבי

202 עמודים         92        (גדול מ-A5)     הוצאת חירות

לרכישה

כמות במלאי: 25

ספר זה מתאר את עקרונות החינוך המרפא וממחיש את תרומותיו המעשיות באבחון ובטיפול במגוון של לקויות ופגיעות, כולל כאלה הנעשות שכיחות ביותר בעשרות השנים האחרונות, כמו: ליקויי קשב וריכוז, טראומות בילדות והפרעות התנהגות והסתגלות. לקורא מוצגת כאן גישה ששורשיה נטועים בקרקע הרוחנית העמוקה של האנתרופוסופיה, ופירותיה המעשיים עשויים להיטיב את גורלם של אנשים רבים. ביסודו של החינוך המרפא עומדת התפיסה, כי האדם החריג אינו שונה במהותו מכל אחד מאיתנו, וכי גם במי שהתפתחותו פגועה, נשמרת המהות האנושית, השואפת לגלות עצמה בעולם, ליצור קשר עם אחרים, להתפתח ולהיות מוכרת. משימת המחנך והמטפל היא ליצור מפגש אנושי אמיתי כבסיס לכל הליך מקצועי. הספר מכיל גם פרטים על מוסדות מתאימים בארץ ובחו’ל. וכן מסלולי הכשרה.

על המחבר: ראובן שליב הוא פסיכולוג ואיש חינוך מרפא. עבד עם ילדים, בני נוער, הורים, מדריכים ומורים כשלושים שנה. נמנה עם מקימי הקהילה המרפאת ‘טוביה’ בהרדוף, בה הוא חי ועובד עד היום. הקים את ההכשרה לחינוך מרפא, בה הוא מלמד ושותף בצוות המוביל. כמו כן עוסק בטיפול ובייעוץ ליחידים, זוגות ומשפחות. נשוי ואב לשלושה ילדים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *