הכוחות הנפשיים-רוחיים הבסיסיים של אמנות החינוך

הכוחות הנפשיים-רוחיים הבסיסיים של אמנות החינוך

הכוחות הנפשיים-רוחיים הבסיסיים של אמנות החינוך

רודולף שטיינר

9 הרצאות שניתנו באוקספורד 16-25.8.1922 GA305

תרגום מאנגלית: שוני תובל

מהתוכן: חינוך ולדורף מתבסס על ידע רוחי. תקופות החיים של הילד: הילד כאיבר חישה, חיקוי, התחלפות השיניים. משבר השנה התשיעית. סמכות, הבשלה מינית, התעוררות לשיפוט עצמי. התמונתי כתנאי יסוד להוראה עד לגיל של יכולת השיפוט.

רוח ונפש לעומת אינטלקט. רוח כעיקרון אקטיבי שניכר בילד הגדל. ביטויים של הנפש. האופי המשקפ, הפסיבי של האינטלקט. דרך עתיקה לחוויה רוחית – היוגה. החוויה של הרוח בנשימה. קשר אינטימי בין נשימה לחשיבה. הדרך המודרנית של התבוננות החוצה אל הטבע כדי לחוות את הרוח.

הסגפנות, חשיבה ומערכת העצבים. רגש והמערכת הריתמית. רצון מערכת התנועה והמערכת המטבולית. תפקיד המורה. חינוך מוסרי על ידי דוגמאות. גישה של יראת כבוד כלפי הילד ואהבה לפעילות החינוכית. כתיבה וקריאה. חירות המורה. תכנון חסכוני של זמן השיעור. עקרונות לימוד החשבון והקשר למוסריות. ארבעת הטמפרמנטים. כוחות ריפוי פנימיים. שיעורי ציור והתעמלות. האופי והתפקיד של הקולגיום. שיעורי מלאכה. ציור דרך חווית הצבע. בריאות הגוף הפיזי. תעודות סוף שנה. שיעורי האוריתמיה וחשיבותם. הבדלים בין בנים ובנות. אנטיפטיה כלפי צווים מוסריים מוכתבים לעומת עיצוב רגשות מוסריים ישירות מן החיים.

מכיל 178 עמודים         מחירו: 80 ש”ח           הוצאה פרטית

לרכישה

כמות במלאי: 10

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *