הטבע של הצבע

הטבע של הצבע

הטבע של הצבע

רודולף שטיינר

תרגום מאנגלית: דניאל זהבי

תיקונים: דליה דיימל

מהדורה חדשה מורחבת! [תוספת של 4 הרצאות]

מכיל 175 עמודים      מחיר 75 ₪      הוצאת חירות

לרכישה

כמות במלאי: 28

 

מבצע 12 עותקים של מהדורה קודמת [המכילה רק 7 הרצאות] רק 35 ש”ח

11 הרצאות שניתנו במקומות שונים: 6-8/5/1921 18,20/5/1923 26/7/1914 15/2/1918  29.7.1923  4.1.1924   5,10/12/1920 

“ייתכן שאנו יכולים לחגוג את האיחוד האינטימי יותר של נפשנו עם מדע-הרוח בכך שנשקיע את עצמנו בבעיות כגון בעיית הצבע, כי בכך שנתנסה ביסוד החי בזרימת הצבעים נצליח לחרוג מהצורה שלנו ולקחת חלק בחיים הקוסמיים. הצבעים הם נפש הטבע והקוסמוס כולו, ובהתנסות בחיי הצבעים אנו נוטלים חלק בנפש זו… התגלית של תחושה אמנותית מופיעה כאשר מתרחשת פגישה בין החוויה החושית לחוויה העל-חושית בנגלה.”

בהרצאות בספר זה נפרשת לפני הקורא תפיסת עולם השונה במהותה מתפיסת העולם הפיזיקלית הרגילה. עולם הצבעים מתגלה כמשהו החודר לתוכנו ולתוך הממלכות סביבנו. רודולף שטיינר בונה למעננו מעגל צבעים ייחודי המופרד לצבעי דימוי וצבעי זוהר, ומראה את הקשר שלהם לחסר-חיים, חיים, נפש ורוח. האדם, ובייחוד האמן, ימצא בידע זה משהו חי שהוא יכול ליצור איתו ולא להרגיש את הקור העולה מתוך המחקר המדעי הרגיל כשהוא מנסה לדלות משם משהו שיפרה את יצירתו האמנותית. דבר נוסף המופיע בספר זה הוא מקורות ההשראה של האמנויות השונות מתוך התייחסות עמוקה ורוחנית לאדריכלות, אמנות התלבושות, פיסול, ציור, מוזיקה, שירה, קריאה ודקלום ולבסוף לאוריתמיה.

מהתוכן: התנסות בצבעים, צבעי הדימוי. דימוי וזוהר – מעגל הצבעים של רודולף שטיינר. צבע בחומר. ציור מתוך הצבע. האמנויות ושליחותן, עולמו היצירתי של הצבע. החושי והעל חושי והתממשותם דרך האמנות. מחשבה ורצון כאור וחושך. הקשר של הטבעי עם המוסרי-נפשי. חיים באור ובמשקל. ממד, מספר ומשקל. ההיררכיות והטבע של הקשת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *