האינקרנציה העתידה לבוא  של אהרימן

האינקרנציה העתידה לבוא של אהרימן

האינקרנציה העתידה לבוא של אהרימן

 

לקט התייחסויות לדבריו של רודולף שטיינר

מאת: פטר טרדובסקי Peter Tradowsky D:\Pictures\L120xH138_arton819-72eeb.jpg

 

פטר נולד בברלין בשנת 1934.למד חינוך ולדורף בגרמניה ולימד בבית הספר רודולף שטיינר בברלין בשנים 1962-1972. היה ממייסדי הסמינר הפדגוגי האנתרופוסופי בברלין, שם הוא לימד עד לפרישתו כמרצה. היה אחראי על מרכז החברה האנתרופוסופית בגרמניה. כתב ספרים רבים ביניהם ספר על קאספר האוזר.

תרגום מגרמנית: חוה לוי ז”ל 1998 ירושלים

עריכה: דניאל זהבי

רודולף שטיינר: “בדיוק כמו שהיתה אינקרנציה של לוציפר, כמו שהיתה אינקרנציה של כריסטוס, תתרחש גם אינקרנציה של אהרימן במערב. לפני שעוד יעבור חלק של האלף השלישי, יתבשר אהרימן.”

פטר טרדובסקי: בקשר עם מפנה המאה, או נכון יותר מפנה האלף, צריך לראות את האינקרנציה של אהרימן. על מנת לעמוד בהווה במבחן, אין מנוס מלראות ולדעת את ההבדל בין אהרימן וסורת. סורת לא נכנס לאינקרנציה, אבל הוא מקדם היכן שהוא יכול, את ההכנות לאינקרנציה של אהרימן. סולובייב (Solovjeff) מתאר זאת בצורה מוחשית בסיפורו: האנטיכריסט. אהרימן דורש לפני האינקרנציה שלו את כוחות ההכרה של האדם. האדם צריך להכיר אותו ואז להחליט מה הוא רוצה לקבל ממנו, מה הוא יכול ללמוד ממנו. תהליך הכרתי זה מפתח את כוח השיפוט ועוזר לו להתגבר על הרבה טעויות. אם הוא לא מכיר את אהרימן, הוא נופל לו קורבן גם אם הוא חושב שהוא צריך לשלול אותו מכל וכל. המצב הוא אחר ביחס לסורת. האדם אומנם חייב להכיר אותו אבל הוא איננו יכול ללמוד ממנו. האדם נקרא להחלטת רצון לדרך הלבנה או השחורה.

Hans Peter van Manen מתייחס בספרו לנקודות מספר בהן אפשר לזהות את בואו של אהרימן ואת ההכנות לקראתו: הנציונאליזם המתגבר. פילוג למפלגות. ישוע רק בתור אדם. אמונה במספרים וסטטיסטיקות. לימודים אוניברסיטאיים.

המבנה של המדינות, לא חשוב אם דמוקרטיות, רפובליקות או מלוכה – כל אחת, אם אינה מבוססת על השילוש החברתי של רודולף שטיינר, היא דרך לאינקרנציה של אהרימן. השגת מטרת האדמה תלויה אם בני אדם רבים ככל האפשר יעמדו במבחן באינקרנציה של אהרימן.

רודולף שטיינר: “עוצמה אהרימנית זאת מכינה מעולם הרוח את האינקרנציה שלו על האדמה. העוצמה מנסה להכין את האינקרנציה כך, שהיא תוכל לפתות ולנסות את בני האדם במידה הגדולה ביותר. עבור בני האדם בעתיד, בהתפתחות הציביליזציה הבאה, יהיה זה התפקיד לחיות במלוא המודעות לקראת האינקרנציה הזאת של אהרימן. צריך יהיה להכיר בזה שדווקא אינקרנציה זאת של אהרימן משרתת את קידום ההתפתחות הרוחית ספיריטואלית, ולראות ולהכיר מה יכול בן אדם להשיג באמצעות החיים הפיזיים בלבד, או אינו יכול להשיג. אבל בני אדם חייבים ללכת לקראת אינקרנציה זאת במודעות יותר ויותר בכל השטחים ולראות את כל הזרמים. מתוך מדע הרוח צריכים האנשים ללמוד לפרש את החיים, על מנת להיות מסוגלים לפרש את כל הזרמים. הם צריכים לדעת שאהרימן יהיה חי בין בני-אדם, שהם יפגשו אותו ויקבעו בעצמם מה הם רוצים ללמוד ממנו. אבל הם לא יהיו מסוגלים לזה אם לא יתכוננו כבר עכשיו למודעות זאת. אהרימן רצה לפתות את בני האדם על מנת שהאדמה לא תגיע למטרת ההתפתחות שלה.”

“כמו אותם בני אדם שהיו בני זמנה של המיסטריה של גולגותא והגיעו להבנתה רק כמה מאות שנים אחר כך, כך אנחנו חווים מין תמונת-ראי לפני שאנו נולדים, כמה מאות שנים לפני שאנו נולדים. אבל זה נכון רק לבני אדם עכשוויים. בני אדם עכשוויים נושאים כולם משהו לתוך העולם הפיזי שהוא כמו השתקפות של המיסטריה של גולגותא, כמו תמונת-ראי של מה שחווים בעולם הרוח כמה מאות שנים אחרי המיסטריה של גולגותא עצמה.

את האימפולס הזה לא יכולים לראות. רואים רק אלה שיש להם ראיה רוחית. אבל את התוצאות של האימפולס הזה יכולים כולם לחוות.”

“היום אפשר ללמוד את מדע-הרוח, הוא ישנו. באמת לא צריך לעשות שום דבר אחר מאשר ללמוד את מדע-הרוח. אם עושים חוץ מזה עוד כל מיני מדיטציות, אם מתחשבים במה שכתובת כעצות מעשיות בספר: כיצד קונים דעת העולמות העליונים, תומכים בדבר. אבל הדבר הנחוץ כבר קורה כשרק לומדים את מדע-הרוח ומבינים אותו במודעות ובצורה אמיתית. היום אפשר ללמוד את מדע-הרוח מבלי לרכוש כושרות של ראיה-רוחית. כל אדם יכול לעשות זאת אם הוא איננו עם דעות קדומות בדרך. בני אדם לא ישנו, אלא יתעוררו במודעות שלהם לגבי מאורעות מסוימים, כאשר הם ירכשו יותר ויותר מושגים ואידיאות ולימוד של מדע-הרוח. צריך להתחשב בזה שלימוד מדע-הרוח הוא השלב הראשון של הכרה עליונה, של התקדשות.” (9.10.1918).

פטר טרדובסקי: ללמוד את מדע-הרוח פירושו שהאדם מניע בלי הרף מושגים רוחניים בתוך עצמו, עומד בפני ספקות והתנגדויות המופיעות בו, ובוחן את התוצאות בחיים עצמם. צריך גם לשאול, בלי הרף, את השאלות ביחס לאמיתות. להבנה הדרגתית מגיעים אם מודים בחוסר הבנה ומגיעים על ידי זה למודעות. הלימוד קשור להתפתחות הביוגרפית, כי היא תופסת את האדם כולו וסומך על כך שהעבודה אשר נעשתה על ידי האדם, נכנסת שוב ושוב למצב של שכחה, למצב של שינה – דרכו קשור האדם כל לילה לעומקי המציאות הקוסמית. על יסוד הלימוד של מדע-הרוח, מופיע במשך הביוגרפיה, מתוך מעמקים בלתי מודעים, מה שהאני המודע רכש לעצמו. אבל עכשיו בצורה שהאני נותן את הביטחון באמיתות. האני יודע את עצמו בדרך הנכונה, כי צעד ראשון של התעוררות נעשה.

משמעות גדולה ביותר עבור התפתחות האני היא לקלוט את התיאורים השונים של מדע-הרוח ולהתמודד עם הכאילו ניגודים. זה מביא את האני לתנועה. הלימוד של מדע-הרוח מביא לאמון מוצדק בהתפתחות החשיבה ומעמיד את האדם בעולם הרוח בלי ראיה רוחית.

לימוד מדע-הרוח מטבעו הוא לא רק התפתחות החשיבה, אלא קודם כל פיתוח רגישה ורציה. ברגישה, הדרך מובילה לחוויה של תהליכים וישויות העולם. ולדברים אשר מתרחשים בין הדברים. אפשר להתגבר על עצלות הלב רק בדרך של הדלקת הרחמים.

בדרך ההכרתית מתרחש המאבק האינטנסיבי של הרצון. דובר כבר על זה שסורת רוצה לתלוש את האני האינדיבידואלי בתור נושא הקרמה, מתוך הרצון. ברצון, האני הוא שנמצא באופן אמיתי, לא כמו בחשיבה, בה הוא נמצא בדימוי (Vorstellung). כוחות סורת פועלים כך על הרצון שהם גורמים לשיתוק, וזאת היא התחלת התהליך של התקפה ישירה על האני. אדם בעל רצון משותק, מתבונן אך ורק בעולם, נותן לתמונות לעבור על ידו בצורה לא רצינית, מבלי שירצה להתערב בהם. הוא איבד את המוטיבציה שמובילה באני את המעשים.

באמצעות התאמנות בסבלנות, הרצון מתחזק ויכול להיפגש עם הסכנות של סורת.

(אפשר להתאמן עם מדיטציית אבן היסוד! )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *