בריאות וחולי  שאלות ותשובות לעובדי הגיתהאנום – 14

בריאות וחולי שאלות ותשובות לעובדי הגיתהאנום – 14

בריאות וחולי שאלות ותשובות לעובדי הגיתהאנום

 

רודולף שטיינר

דורנאך שוויץ, 1922-1923 GA348

תרגם מאנגלית: יוחנן מרגלית

הקלדה ועריכה: דניאל זהבי

תיקונים: דליה דמייל

לספר המלא הכולל הקדמה של מריה שטיינר: ראו כאן

 

הרצאה 14 14.1.1923

ההשפעה של הניקוטין. דיאטה צמחונית ודיאטה בשרית. על אבסינת, לידת תאומים

נשאלה שאלה על דיאטה צמחונית ובשרית ועל ניקוטין. ובעניין התעברות, כיצד זה אפשרי שאישה יולדת בנים אם לאף אחד מאבותיה לא היו בנים? איך אפשר להסביר לידה של תאומים זהים? איזה השפעה יש לאבסינט[1] על הזרע האנושי? מה ההבדל בין הגילים של הצרעות ושל הדבורים?

ד”ר שטיינר: הדברים שדנתי בהם אודות הדבורים מתייחסים מטבעם רק לדבורים ולא לצרעות. דבורים שונות מצרעות, והדברים שאמרתי מתייחסים לדבורים, לא לצרעות.

כעת ננסה להיכנס לתוך השאלות הללו. הראשונה שואלת אודות ההשפעה של ניקוטין ומכאן על הרעל שנכנס לגוף האנושי דרך עישון ודרך טבק באופן כללי. תחילה, צריך להבהיר כיצד ההשפעה של ניקוטין נראית. ההשפעה של ניקוטין מראה עצמה מעל לכל בפעילות של הלב. באמצעות הניקוטין, נגרמת פעילות חזקה יותר של הלב. הלב אינו משאבה אלא רק משקף את מה שקורה בגוף: הלב פועם מהר יותר כאשר הדם זורם מהר יותר. הניקוטין למעשה משפיע על זרימת הדם, מחייה אותה. צריך להיות ברור, אם כן, שעל ידי החדרת ניקוטין לגוף האנושי מחזור הדם מעוּרר. וזה בתורו גורם לפעילות חזקה יותר של הלב.

עכשיו, צריך לעקוב אחר כל התהליך הזה באורגניזם האנושי. צריך להיות ברור לכם שכל דבר שמתרחש באורגניזם האנושי למעשה מווסת בזהירות ובהקפדה. אחת מהנקודות החשובות ביותר ביחס לאורגניזם האנושי, לדוגמא, הוא העובדה שיחס פעימות הלב אצל אדם מבוגר הוא 72 פעימות לדקה, וזה נכון אפילו בגיל מבוגר.

בהשוואה לכך, כפי שציינתי בפניכם קודם לכן, אדם נושם 18 נשימות בדקה. אם מכפילים 18 ב-4 מקבלים 72. זה אומר שבממוצע הדם פועם פי 4 מהר יותר מהנשימה. כמובן, זה רק ממוצע. יש הבדלים קלים אצל כל אדם. העובדה שיחס זה שונה אצל אנשים מקורה בהבדלים שביניהם, אבל בממוצע זה אחד לארבעה. כלומר, מחזור הדם מהיר פי ארבעה מקצב הנשימה.

אם אני מכניס עכשיו ניקוטין לתוך האורגניזם האנושי, אני יכול לעשות זאת משתי סיבות – הראשונה, בגלל חיבה יתרה לטבק, והשניה, כתרופה. כל חומר רעיל הוא גם תרופה. אפשר לומר שכל דבר הוא גם רעל וגם תרופה. אם, לדוגמא, אתם שותים כמה בקבוקי מים, תהיה לכך באופן טבעי השפעה מרעילה, בעוד ששתיית כמות מתאימה היא אספקת חומר לגוף, וכאשר שותים כמות קטנה מאוד, הם יכולים אפילו לשמש כתרופה. למעשה, מים הם תרופה פוטנציאלית כשמשתמשים בהם בשיטות מסוימות. אפשר לומר, אם כן, שאפילו החומרים המצויים ביותר יכולים להוות רעל או תרופה. לכן ההשפעה של חומר מסוים שניתן לאורגניזם האנושי צריכה להיות ידועה.

אם אני מכניס טבק לתוך האורגניזם האנושי, הוא מעורר תחילה את מחזור הדם. הדם נהייה יותר פעיל, זורם יותר במרץ. הנשימה אינה מעוררת באותה מידה על ידי הטבק. קצב הנשימה נשאר כשהיה. אם כן, זרימת הדם אינה מתואמת יותר עם הנשימה. כאשר אנשים מכניסים ניקוטין לתוך גופם, הם באמת צריכים זרימת דם שונה מזו שיש להם בדרך כלל.

בואו ונדמיין לדוגמא, מישהו שהמערכת שלו מכוונת בדיוק לממוצע של 18 נשימות ו-72 פעימות לב (אין אנשים כאלה, אבל הבה ונניח זאת). עכשיו, ניקוטין גורם ליחס פעימות הלב שלו להתגבר, הבה נאמר, ל-76 פעימות לדקה. היחס המדויק בין הפעימות והנשימה משתנה. כתוצאה מכך הדם אינו מקבל מספיק חמצן, משום שכמות חמצן מסוימת צריכה להיספג בדם בכל פעימה. התוצאה של הרעלת ניקוטין, אם כן, הוא שהדם דורש יותר מדי חמצן. תהליך הנשימה אינו מספק די חמצן, ונגרם קוצר נשימה קל. קוצר נשימה זה, כמובן, כה זניח שאין משגיחים בו. אחר הכל, כפי שאמרתי לכם, הגוף האנושי יכול לשאת התעללות רבה. אף על פי כן, השימוש בניקוטין תמיד גורם קוצר נשימה קל. קוצר נשימה קל זה גורם בכל נשימה לתחושת חרדה. כל קוצר נשימה גורם לתחושת חרדה. יותר קל לשלוט בתחושה נורמלית של חרדה מאשר בחרדה זעירה זו, שהמעשן לחלוטין אינו מודע לה. כאשר משהו כמו אי נחת, פחד, או הלם נשאר בלתי מודע, זהו מקור ישיר של מחלה.

גורם ישיר כזה של מחלה נוכח תמיד אצל המעשן הכבד משום, שמבלי שיבחין בזה, הוא תמיד מלא בחרדה מסוימת. עכשיו, אתם יודעים שאם אתם סובלים מחרדה, לבכם פועם מהר יותר. זה מוביל אותכם להבנה שלבו של אדם שמרעיל עצמו בקביעות בניקוטין, במידת מה, פועם כל הזמן מהר מדי. כאשר הלב פועם מהר מדי הוא מתעבה, בדיוק כפי שהשריר של החלק העליון של הזרוע, הקיבורת, מתעבה כאשר הוא נמצא במאמץ מתמיד. תחת תנאים מסוימים, זה לא כל כך גרוע, כל עוד הרקמה הפנימית לא נקרעת. אם שריר הלב – הלב הוא גם שריר – נהיה עבה מדי ממאמץ יתר הוא מפעיל לחץ על כל האיברים האחרים וכתוצאה מכך, בדרך כלל, מתחילה מהלב הפרעה במחזור הדם. זרימת הדם אינה מתחילה מהלב אבל היא יכולה להיות מופרעת כאשר הלב מתעבה.

התוצאה הבאה מהתעבות הלב היא שהכליות נהיות חולות, משום שבזכות הפעילות ההרמונית של הלב והכליות כל הגוף האנושי מתפקד כהלכה. הלב והריאות צריכים תמיד לפעול בהרמוניה. באופן טבעי כל דבר באדם צריך להיות בהרמוניה, אבל הלב והכליות קשורים ישירות. זה נהיה ברור במהרה שכאשר משהו לא כשורה בלב, הכליות כבר לא מתפקדות כמו שצריך. הרחקת השתן כבר אינה מתבצעת בדרך הנכונה וכתוצאה מכך האדם מפתח קצב מהיר מדי של חיים והוא שוחק עצמו מהר מדי. אדם הלוקח לגופו יותר מדי ניקוטין ביחס לפרופורציות של גופו ידרדר לאט אבל בטוח. למעשה, הוא ימות בהדרגה ממגוון של תנאים פנימיים של חרדה שמשפיעה על הלב.

בהשפעות של מצבי חרדה על פעילויות הנפש אפשר להבחין בקלות. אצל אנשים אשר הכניסו יותר מדי ניקוטין לגופם, אפשר להבחין בהדרגה שכוח החשיבה שלהם נחלש גם כן. כוח החשיבה נחלש, משום שאדם כבר לא יכול לחשוב כראוי כשהוא חי בחרדה. הרעלת ניקוטין, אם כן, ניתנת להבחנה על ידי העובדה שהחשיבה של אנשים כאלה כבר לא לגמרי בסדר. הם בדרך כלל קופצים למסקנות מהר מדי. הם לפעמים מעצימים שיפוט מהיר מדי זה למחשבות פרנואידיות. אנו יכולים, אם כן, לומר ששימוש בניקוטין להנאה חותר למעשה תחת הבריאות האנושית.

בכל העניינים האלו אתם צריכים להתחשב גם בצד השני. עישון הוא משהו שנכנס לאנושות רק באבולוציה הנוכחית. במקור, בני אדם לא עישנו, ורק לאחרונה השימוש בטבק הפך לאופנה. הבה ונתבונן כעת בצד השני של המטבע.

בואו ונניח שדופק הלב אצל אדם מסוים הוא רק 68 במקום 72 לדקה. אדם שכזה, שזרימת הדם שלו אינה חיונית דיה, מתחיל לעשן. ואז זרימת הדם שלו מעוּררת בכיוון הנכון, מ-68 ל-72, כך שזרימת הדם שלו ונשימתו מצויות בהרמוניה. לכן, אם הרופא מבחין שמחלה נגרמת על ידי זרימת דם חלשה, הוא יכול אפילו להציע לחולה לעשן.

כפי שנאמר קודם לכן, כאשר זרימת הדם מהירה מדי ביחס לנשימה, מדובר במצבים נוראים של חרדה, אשר אינה מגיעה לתודעה. אם מסיבה מסוימת זרימת הדם חלשה מדי, זה מורגש על ידי העובדה שהאדם הולך סביב ורוצה לעשות משהו אבל אינו יודע מה. זוהי גם כן תופעה אופיינית של מחלה. יש אנשים שהולכים סביב ורוצים משהו, אבל אינם יודעים מה הם רוצים. רק חישבו כמה אנשים מתהלכים סביב מבלי שידעו מה הם רוצים! מקובל לומר שהם אינם מסופקים מהחיים. אלו הם האנשים, אשר, לדוגמא, נסחפים איך שהוא למקצוע מסוים, שאינו מתאים להם, וכן הלאה. זה באמת בגלל זרימת דם חלשה מדי. אצל אדם כזה אפשר למעשה לומר שטוב לתת לו ניקוטין כדי לרפא אותו. אם הוא מסכים לעשן, לא צריך לרשום לו תרופה עם ניקוטין, אפשר להציע לו לעשן, אם אינו מעשן כבר מקודם.

זה למעשה נכון שבזמן הנוכחי אנשים שבאמת אינם יודעים מה הם רוצים מתרבים יותר ויותר. זה באמת קל בתקופתנו המודרנית לאנשים לא לדעת מה הם רוצים משום שבשלוש או ארבע המאות האחרונות, הם ברובם לא רגילים להעסיק עצמם בדבר רוחי כל שהוא. הם הולכים למשרדים שלהם ומעסיקים עצמם במשהו שאינם אוהבים למעשה אבל מביא להם כסף. הם יושבים במשך שעות המשרד, הם אפילו חרוצים למדי, אבל אין להם עניין אמיתי מלבד הליכה לתיאטרון או קריאת עיתונים. בהדרגה, הדברים מצטמצמים לידי כך. אפילו קריאת ספרים, לדוגמא, נהייתה נדירה היום.

כל זה קורה בגלל העובדה שאנשים אינם יודעים מה הם רוצים. צריך לומר להם מה הם רוצים. קריאת עיתונים או הליכה לתיאטרון מעוררת את החושים והאינטלקט אבל לא את הדם. כשיושבים וקוראים ספר קשה, הדם מעוּרר. ברגע שנעשה מאמץ להבין משהו, הדם מעוּרר, אבל אנשים אינם רוצים בזה יותר. הם לא אוהבים להתאמץ להבין משהו. זה מעורר סלידה אצל אנשים. הם אינם רוצים להבין דבר! אי נכונות זו להבין גורמת לדם שלהם להיות סמיך. דם סמיך שכזה זורם יותר לאט. כתוצאה מכך, דרושה תמיד תרופה לגרום לדם יותר ויותר סמיך זה לזרום. הוא זורם כאשר הם נועצים סיגריה בפה. הדם לא נהיה דליל יותר, אבל זרימת הדם נהיית קשה מתמיד. זה יכול לגרום לאנשים להתייסר מסימנים שונים של גיל מבוגר בגיל שזה עדיין לא צריך לקרות.

זה מראה כמה עדינה ורגישה פעילות הגוף האנושי. תוצאות של אבחנה מתקבלות לא רק כשהדם נבדק אלא גם כשהאופן שבו אדם מתנהג – אם הוא חושב לאט או מהר – נלמד. אתם יכולים, אם כן, לראות, רבותי, שאם ברצונכם לדעת משהו על ההשפעה של ניקוטין, אתם צריכים להכיר היטב את תהליכי מחזור הדם והנשימה.

כעת, זכרו מה שאמרתי לכם לאחרונה על הדרך שבה נוצר הדם במח העצמות. ביסודו של דבר זה בא משם, אם הדם נוצר במח העצמות והוא זורם מהר מדי, אזי מח העצמות צריך גם כן לעבוד מהר יותר מהצורך. כתוצאה מכך קשה לעצמות לעמוד בקצב עבודתן, ואז מתפתחים יצורים אלה בתוך העצמות. יצורים קטנים אלה שטורפים אותנו. רופאים כמו מצ’ניקוף מאמינים ששוברי עצמות[2] אלו, כפי שנקראים החברה הקטנים הללו, הם הגורמים למוות האנושי. מצ’ניקוף אמר שאם לא היו אוסטאוקלסטים, היינו חיים לתמיד. הוא אומר שהם למעשה טורפים אותנו. עובדה היא שככל שאנו מתבגרים, יותר אוסטאוקלסטים נוכחים בעצמותינו. זה נכון שהעצמות שלנו נאכלות בהדרגה על ידי האוסטאוקלסטים, אבל מהזווית ההפוכה זה כמו שדה שזובל היטב – יצמח בו יותר משדה שזובל רע. עבור אדם, להכנסת ניקוטין לגוף יש השפעה מכרעת על העצמות, אבל עבור טורפי עצמות קניבלים אלה, האוסטאוקלסטים, זה יוצר את הסביבה הטובה ביותר האפשרית.

ככה זה בעולם. חושב עצלן מניח שהעולם עוצב על ידי האל הטוב ולכן הכל צריך להיות טוב. ואז אפשר לשאול מדוע האל מרשה לאוסטאוקלסטים לגדול לצד העצמות? אם הוא לא היה מרשה לאוסטאוקלסטים לצמוח לא היינו נטרפים לאט לאט במשך החיים. במקום זה יכולנו להתעלל בעצמות שלנו באופן כה נורא שמשהו אחר היה גורם להם לבסוף להידרדר. בכל מקרה, הן היו יכולות לשרוד במשך מאות בשנים אם חיות טרף קטנות אלו לא נכללו בתוכן.

זה לא משרת שום מטרה לחשוב בדרך כה עצלנית. הדבר המועיל היחיד הוא לבחון את העובדות לאמיתן, לדעת שלכוחות העדינים המשמשים לבניית העצמות יש כוחות שכנגד. אוסטאוקלסטים אלה, גם כן, הם חלק מהבריאה, ויש מיליונים מהם בתוכנו. ככל שאתם מתבגרים, יש בכם יותר מאוסטאוקלסטים אלה. יש קניבלים, גם אם זעירים, תמיד בתוככם. קניבלים של ממש אינם חכמים ביותר. הקניבלים החכמים ביותר הם אלה שאנו נושאים בתוכנו באופן זה, והם מוצאים קרקע פורייה כאשר ניקוטין חודר לגוף.

אתם יכולים להכיר בחשיבות היוצאת מהכלל של הבנה לפני ולפנים של האדם כולו כדי לקבוע כיצד חומר נתון פועל בגוף האנושי.

האדם אוכל בקביעות. הוא אוכל חומרים מהחי וחומרים מהצומח. כבר אמרתי לכם שאין לי כוונה לעודד דיאטה זו או אחרת. אני רק מצביע על השפעות. צמחונים באים אלי לעיתים קרובות ואומרים שהם נוטים להתעלף קלות מדי פעם, וכיו”ב. אני אומר להם שזה בגלל שאינם אוכלים בשר. דברים כאלה צריך לראות באופן אובייקטיבי. לא צריך לכפות משהו. מהי ‘ההשקפה האובייקטיבית’ ביחס לאכילת צמחים ואכילת בשר? קחו את הצמח. הצמח מפתח את הזרע שנטמן באדמה כל הדרך אל עלים ירוקים וכותרות פרחים צבעוניות. עכשיו, או שתקבלו את התזונה שלכם ישירות מגרעיני התבואה, או שתקטפו כרוב ותעשו ממנו מרק או משהו אחר. השוו את מה שאתם מקבלים מהצמח עם מה שיש בבשר, בדרך כלל שרירי חיה. בשר הוא חומר שונה לחלוטין מהצמח. מהו הקשר בין שני חומרים אלה?

אתם יודעים שיש כמה חיות שהן בפשטות ישויות צמחוניות עדינות וטובות. יש חיות שלא אוכלות בשר. פרות, לדוגמא, לא אוכלות בשר. גם סוסים לא להוטים אחר בשר. גם הם אוכלים רק צמחים. עכשיו, צריך להיות ברור לכם שחיה לא רק סופגת מזון אלא גם משירה בקביעות את מה שנמצא בתוך גופה. אתם יודעים שבקרב הציפורים יש משהו שנקרא השרת נוצות. הציפורים מאבדות את הנוצות שלהן וצריכות להחליף אותן בחדשות. אתם יודעים שהאייל משיר את קרניו. אתם גוזרים את ציפורניכם, והן צומחות שוב. מה שמופיע כה גלוי לעין כאן הוא חלק מתהליך מתמשך. אנו משירים בקביעות את עורנו. כבר הסברתי זאת לכם קודם לכן. במשך תקופה של שבע או שמונה שנים בערך, כל גופנו נושר ומתחלף באחד חדש. ככה זה גם עם החיות.

קחו פרה או שור. אחרי כמה שנים הבשר שבהם מתחלף כולו. אצל השוורים השינוי מתרחש אפילו מהר יותר מאשר אצל האדם. אם כן, בשר חדש נוצר. מניין נובע בשר זה? אתם צריכים לשאול את עצמכם שאלה זו. השור עצמו יצר את הבשר בגופו מחומרים צמחיים. זוהי הנקודה החשובה ביותר שצריך לקחת בחשבון. גוף חיה זה יכול, אם כן, לייצר בשר מצמחים. עכשיו, תוכלו לבשל כרוב ככל שתרצו, אבל לא תהפכו אותו לבשר! אתם לא תייצרו בשר במחבת הטיגון או בסיר הבישול, ואיש עדיין לא אפה עוגה שנהייתה לבשר. זה לא ניתן להיעשות עם מיומנות חיצונית, אבל גוף החיה יכול להגשים בפנימיותו את מה שאין לעשות באופן חיצוני. בשר נוצר בגוף החיה, והכוח לעשות זאת צריך להימצא תחילה בגוף. עם כל כוחות הטכנולוגיה שלנו, איננו יכולים לייצר בשר מצמחים. אין לנו את זה, אבל בגופנו ובגוף החיות יש כוחות שיכולים לייצר את חומר הבשר מחומרים צמחיים.

עכשיו, זהו צמח [ציור 24] הנמצא עדיין באחו או בשדה. הכוחות שהיו פעילים עד לנקודה זו הצמיחו בו עלים ירוקים, פירות, וכן הלאה. דמיינו פרה האוכלת צמח זה. כאשר הפרה אוכלת צמח זה, הוא נהיה בה לבשר. זה אומר שלפרה יש כוחות שיכולים להפוך צמח זה לבשר.

ציור 24

כעת דמיינו ששור מחליט לפתע שזה מעייף מדי ללחך ולכרסם צמחים, ומוטב לתת לחיה אחרת לאכול אותם ולעשות עבורו את העבודה, ואז הוא יאכל את החיה. במילים אחרות, השור יתחיל לאכול בשר, גם אם הוא יכול לייצר את הבשר בעצמו. יש בו את הכוחות הפנימיים לעשות זאת. מה יקרה אם השור יאכל ישירות בשר במקום צמחים? הוא יותיר ללא שימוש את כל הכוחות שיכולים לייצר בשר בתוכו. חישבו על הכמות העצומה של אנרגיה שהולכת לאיבוד כשמכונות בבית חרושת שבו מיוצר דבר זה או אחר, פועלות מבלי לייצר דבר. יש איבוד עצום של אנרגיה. אבל האנרגיה שאינה מנוצלת בגוף השור אינה יכולה בפשטות ללכת לאיבוד, כך שלבסוף השור מלא בא, וכוח כבוש זה עושה בתוכו משהו אחר מלייצר בשר מחומרים צמחיים. הוא עושה משהו אחר בתוכו. אחרי הכל, האנרגיה נשארת. היא קיימת בחיה והיא מייצרת פסולת. במקום בשר נוצרים חומרים מזיקים. ומכאן, אם השור יהפוך לפתע לאוכל בשר, הוא ימלא עצמו בכל מיני חומרים מזיקים כמו חומצת שתן ומלחי חומצת שתן.

למלחי חומצת שתן יש השפעות מסוימות. הן מתבטאות בזיקה מיוחדת למערכת העצבים ולמוח. כתוצאה מכך שהשור אוכל בשר ישירות, כמויות גדולות של מלחי חומצת שתן יופרשו. הם יכנסו אל המוח, והשור ישתגע. אם ייערך ניסוי שבו עדר שוורים יוזן לפתע ביונים, ייווצר עדר שוורים מטורף לחלוטין. זה מה שיקרה. למרות העדינות של היונים, השוורים ישתגעו.[3]

אתם רואים, עניינים שכאלה מעידים מטבעם כנגד המטריאליזם, משום שאם השוורים אוכלים רק יונים ואם רק היסוד החומרי היה משפיע, הם היו צריכים להיות עדינים כמו היונים. אבל זה לא מה שיקרה כלל. במקום זה השוורים יהפכו לפראיים מאוד, יצורים זועמים ואלימים. זה מוכח על ידי העובדה שסוסים נהיים אלימים באופן קיצוני כשהם מוזנים בקצת בשר. הם מתחילים להתפרע, משום שאינם רגילים לאכול זאת.

זה נכון כמובן, גם ביחס לבני אדם. זה מאוד מעניין שבאופן היסטורי אנשים בחלק של אסיה הם צמחונים קפדנים. אלו אנשים עדינים שרק לעיתים נדירות יוצאים למלחמה. במזרח הקרוב, אנשים החלו לאכול בשר ובכך הביאו את שיגעון המלחמה. האנשים של העמים האסיאתיים הופכים צמחים לבשר בעשותם שימוש בכוחות שאחרת היו נותרים ללא שימוש, בלתי מודעים. כתוצאה מכך, אנשים אלה נותרו עדינים בעוד שאוכלי הבשר מעמים אחרים לא נותרו כה עדינים.

צריך להיות ברור לנו שאנשים נהיים רק בהדרגה בוגרים דיים לדיונים כאלה שאנו מציגים כאן. כאשר אנשים מתחילים לאכול בשר, אי אפשר לתאר זאת כפי שזה עתה עשינו. הכל נובע מרגשות ואינסטינקטים.

אתם רואים, האריה תמיד אוכל בשר. הוא אינו אוכל צמחים. לאריה יש גם מעיים קצרות מאוד, שלא כמו לחיות האוכלות צמחים שהמעיים שלהן ארוכות מאוד. כך זה גם אצל האדם. אם אדם נולד לגזע מסוים שבו האבות אכלו בשר, אז המעיים שלו כבר יהיו קצרים יותר. הם יהיו קצרים מדי עבור צמחונות טהורה. אם, למרות זה, הוא יאכל רק צמחים, הוא יצטרך לעשות כל מיני חישובים כדי להישאר בריא.

זה בהחלט אפשרי להיות צמחוני היום, ויש הרבה נקודות לזכות הצמחונות. אחד היתרונות העיקריים באכילת צמחים בלבד הוא שהאדם אינו מתעייף כה מהר. משום שחומצת שתן ומלחי חומצת שתן אינם מופרשים, אדם אינו מתעייף כה מהר אלא נשאר עם ראש צלול וחושב יותר בקלות – אם יש לאדם הרגל לחשוב! אדם שאינו יכול לחשוב אינו משיג דבר בכך שהוא משחרר את מוחו ממלחי חומצת שתן, משום שזה נחוץ להרמוניה של כל האורגניזם האנושי. אולם, בעזרת שליטה עצמית, אדם יכול להיות צמחוני היום. ואז הוא משתמש בכוחות הללו אשר, אצל אנשים האוכלים בשר, נותרים פשוט ללא שימוש.

כעת, אני רוצה לקרוא את תשומת לבכם לתופעה מוזרה. אם תביטו סביב בעולם, תמצאו שקיימת מחלה החותרת במהירות תחת בריאותו של האדם. היא נקראת סוכרת, מחלת הסוכר. תחילה, מגלים סוכר בשתן, ואדם נכנע במהרה להידרדרות גופנית, הנגרמת על ידי כמות גדולה מדי של סוכר. זוהי באמת מחלה קטלנית. סוכר גם שומר את האדם חזק בפנימיותו, כאשר הוא נצרך בדרך הנכונה.

את זה אפשר לאמת גם בסטטיסטיקה. ברוסיה יש צריכה הרבה יותר נמוכה של סוכר מאשר באנגליה. זה נראה בהבדלים שבין הרוסים והאנגלים. האנגלים מודעים לעצמם ואגואיסטים. הרוסים אינם אנוכיים ואינם כה חזקים מבחינה פיזית. זה קשור לצריכה הנמוכה יותר של סוכר ברוסיה מאשר באנגליה, שבה נאכלת כמות גדולה של סוכר במזון. הגוף האנושי זקוק לטמיעה של כמות סוכר. בדיוק כפי שהעצמות תומכות את האדם, כך כמות של סוכר הזורמת בגופו מקיימת אותו. אם יותר מדי סוכר מורחק בשתן, מעט מדי סוכר נלקח על ידי הגוף והבריאות מתערערת. זוהי סוכרת.

סוכרת נפוצה היום יותר בקרב היהודים. לבטח גם אצל אחרים יש סוכרת, אבל זה קורה בשכיחות גבוהה יותר אצל יהודים. לאנשים אלה יש נטיה לסוכרת. ליהודים יש יותר קושי לספוג סוכר, ומצד שני הם זקוקים לו. הדיאטה היהודית צריכה, אם כן, למעשה, להקל ככל האפשר על הגוף להשתמש בסוכר ולא להרחיק אותו.

אם תקראו את הברית הישנה, תמצאו מגוון של הוראת דיאטה שעד היום נשמרות במסעדות שמגישות אוכל כשר. בישול כשר עוקב אחר חוקי הדיאטה העתיקים של תורת משה. אם תלמדו זאת, תמצאו שהמהות מונחת בעובדה שהיהודים צריכים לאכול מזון המאפשר את הספיגה הגדולה ביותר של סוכר, משום שיש להם קושי בספיגתו. בשר חזיר מקשה מאוד על קליטת סוכר – בשר חזיר מחמיר מאוד את הסוכרת אצל האדם – והאיסור על בשר חזיר חוּשב במיוחד כדי למנוע סוכרת.

אתם רואים, אתם צריכים לקרוא את הברית הישנה אפילו מנקודת ראות רפואית. ואז היא נהיית מעניינת מאוד. זה מרתק לעקוב אחר האיסורים השונים וההכנה הכשרה של המזון. אפילו מה שנקרא שחיטה, הדרך המיוחדת להמתת פרות ועופות, לדוגמא, מתכוונת לשמר בדיוק את הכמות הנכונה של דם בבשר שהיהודי צורך כך שיוכל לספוג ממנו את הכמות הנכונה של הסוכר.

בזמן הנוכחי, היהודים מזניחים בהדרגה את חוקי הדיאטה שלהם, גם אם הם עדיין נשארים בתוך הקשרים הגזעיים שלהם. ומשום שכללי הדיאטה הם באמת כללים עבור קבוצה גזעית מסוימת, זניחה שלהם גורמת נזק, ומכאן היהודים חולים יותר בסוכרת מבני עמים אחרים. כאלו הם הדברים.

אם כן, אנו יכולים לומר שדיאטת בשר מייצרת באדם כוחות שנותרים ללא שימוש ומכאן פועלים בגוף האנושי שלא כראוי ליצירת פסולת. באופן טבעי, פסולת זו יכולה להיות מורחקת שוב, אבל לעתים קרובות זו משימה מורכבת למדי. אפשר לומר שכאשר עניינים מסוימים מבוטאים נכונה, הם נראים מוזרים ומיוחדים. אנשים מסוימים עובדים בדרכם המיוחדת כל החורף ואוכלים גם כן בדרכם שלהם. הם צורכים בהנאה בדיוק מספיק אוכל שיגרום להם קלקול קיבה קל כל יום, שהם שומרים אותו תחת שליטה בעזרת שתייה של כמות הכרחית של אלכוהול. מגיע אפריל או מאי והם מוכנים לנסוע לקרלסבאד[4] או למעיינות מרפא אחרים, משום שבסוף החורף הם כבר הספיקו לצבור כמות נכבדה של פסולת באורגניזם שלהם, בגופם. מה שבאמת הם צריכים עכשיו זה ניקוי יסודי. צריך לנקות את המערכת. הם הולכים לקרלסבאד. אתם יודעים שהמים של קרלסבאד גורמים לשלשול חזק, אשר מטהר את המערכת. זה נעשה, והם יכולים לחזור הביתה ולהתחיל הכל מחדש. בדרך כלל, לא צריך יותר מאשר ללכת לקרלסבאד בכל שנה, אבל אם הם נמנעים מללכת פעם אחת, הם סובלים מסוכרת או בעיה דומה כל שהיא.

מנקודת הראות של חברה עשירה, זה לא נשמע כל כך רע לומר שזה או זה הולכים לקרלסבאד. במציאות, זה אומר שיש צורך בדליים של זבל כדי להחזיר את הגוף למוטב. זה מה שעושה שתייה של המים בקרלסבאד ומה שעושות האמבטיות בקרלסבאד. המערכת מטוהרת ביסודיות ואז הגוף בסדר לזמן מה.

באופן טבעי, אין זו הדרך להעלות את רמת הבריאות הלאומית. בסופו של דבר, האיכות של כל המזון המעובד והנמכר בשוק מותאמת למנהגי האכילה של אדם שיכול להרשות לעצמו ללכת לקרלסבאד או למקום דומה. מי שאינו יכול להרשות לעצמו ללכת לקרלסבאד צריך גם כן לאכול, אבל אינו יכול להיטהר בלי כסף. הוא אינו יכול להשיג אוכל אחר. ומכאן עלינו להתחיל עם רפואה כדי להחזיר את החיים החברתיים למסלול הנכון.

באופן טבעי, אפשר לדבר על נושא זה הרבה יותר. בכל אופן, אם שכחתי משהו היום, אנסה להוסיף אותו במשך הזמן.

ביחס לאבסינת, אני רק רוצה להוסיף שהוא פועל למעשה באופן דומה לאלכוהול שביין. ההבדל הוא שבעוד שהיין הורס ישירות את החומר הפיזי שבנו – אבל השינה אפילו קצת משתפרת – האבסינת הורס גם את שנתנו. עם אבסינת, לאדם יש הנגאובר במשך השינה, ומכאן הוא אינו ישן טוב. אדם צריך לישון אם הוא שותה אלכוהול. בדרך כלל, שתייה רבה מדי דורשת שינה – מעיד על כך הביטוי: To sleep it off . לשינה יש השפעה מיטיבה על שתיית אלכוהול. מסיבה זו, אבסינת מזיק יותר מאלכוהול רגיל, משום שהוא הורס את השינה עצמה.

עכשיו תבינו מדוע השיער, לדוגמא, צומח מהר יותר במשך השינה. אדם שמתגלח יודע שכאשר הוא ישן עד מאוחר בבוקר ביום מסוים, הוא צריך להתגלח כשהוא מתעורר. האם הבחנתם בזה? [תשובה: הו כן!]. כשפעילות הנפש שלנו נעדרת מהגוף, הזיפים צומחים מהר מאוד. השינה, אם כן, מעוררת את כוחות הצמיחה בגוף הפיזי. אולם, אבסינת מרחיב את השפעתו אצל שותי האבסינת. אצל נשים השותות אבסינת אפילו כדוריות הדם האדומות נהרסות בשינה, ואצל הגברים נהרסות כדוריות הדם הלבנות. משהו אחר פועל כאן. משום שאבסינת פועל כל הדרך לתוך השינה, המחזור החודשי הנשי מושפע בחוזקה. מופיעים אי סדרים המתבטאים אפילו יותר אצל הצאצאים שלה. כתוצאה מכך התפתחות זו, שצריכה להתרחש כל ארבעה שבועות, נהיית בלתי סדירה. הדבר העיקרי שאפשר לומר על אבסינת הוא, שהוא פועל באופן דומה לאלכוהול הרגיל שביין, בירה או קוניאק, אבל כתוספת הורס אפילו את השינה. גם אם אפשר להיכנס יותר לפרטים, אני רוצה לומר משהו בקשר לשאלה אחרת שנשאלה אודות תאומים.

בלידת תאומים זהים, ההפריה מתרחשת בדיוק כמו בלידת תינוק יחיד. הזרע הזכרי חודר לביצית הנקבית, הסוגרת עצמה אחרי ההפריה. כל התהליכים האחרים מתרחשים בתוכה. מספר הצאצאים היוצאים מביצית זו אינו נקבע על ידי מספר תאי הזרע של הזכר. רק תא זרע אחד נכנס לביצית, בעוד שהעולם כולו משפיע על התפתחות הצאצאים. הם נוצרים על ידי הכוחות של היקום כולו.

מה שיש לי לומר עכשיו ישמע קצת מוזר, אבל זוהי האמת. זה קורה שזמן קצר אחרי ההפריה האישה חשופה שוב לאותן השפעות מהקוסמוס. וזו כוונתי: הבה ונניח שההפריה התרחשה במשך התמעטות הלבנה. האישה חשופה אז לכוחות מסוימים בקוסמוס שנובעים מחלק מסוים של הירח. עכשיו, בשלושת השבועות הראשונים אחרי ההפריה התהליכים הראשוניים לגמרי לא ברורים ולא מוגדרים. עדיין אי אפשר להבחין בדבר. אחרי שלושה שבועות, האדם הוא רק משהו זעיר דמוי דג. לפני כן, דבר אינו ברור. במהלך שלושה שבועות אלו, כמעט כל דבר יכול להתפתח מהנבט האנושי, ואם הכל בסדר והאישה נמצאת עכשיו תחת ההשפעה של הירח המתמלא, נוכחת שוב אותה השפעה חיצונית כמו לפני כן. כמה השפעות כבר קיימות מהירח המתמעט, וכעת גם לירח המתמלא יש השפעה, ולידת תאומים יכולה להתרחש.

יתכן גם שאישה משתוקקת באופן מודע לילד, אבל בתת מודע שוכנת בה אנטיפתיה מסוימת, אולי אנטיפתיה בלתי מודעת לחלוטין, ביחס להבאת ילדים. היא צריכה רק אנטיפתיה מסוימת כלפי הגבר שהיא נשואה לו. אנטיפתיות כאלו קיימות. ואז היא עצמה מעכבת את ההתפתחות המהירה של מה שמכונה עובר, הנבט האנושי. ההשפעות שהיו צריכות לפעול פעם אחת פועלות כמה פעמים מהקוסמוס. וכתוצאה מכך יכולה להיוולד שלישיה. ואפילו רביעיה. כל זה מעולם לא נגרם על ידי ההפריה, אלא על ידי השפעות אחרות, השפעות חיצוניות של הקוסמוס. אם לידת תאומים זהים היתה מתרחשת בהפריה, התאומים לבטח היו שונים זה מזה משום שבמקרה זה היו צומחים מזרעים שונים. תאומים יכולים גם לגדול משתי ביציות שונות. אבל המאפיין הבולט בתאומים זהים שהם דומים אפילו בתכונות יוצאות דופן, אפילו בגיל מבוגר, למשל, המתפתחות באותה דרך בתאומים זהים. הסיבה היא שהם באים מאותה ביצית. עליכם להבין שזו אינה הפריה שונה במקרה של תאומים זהים, אלא יותר ההשפעות החיצוניות הפועלות.

——————————————————

  1. אָ‏בְּ‏סִינְתְ Absinthe או absinth הוא משקה חריף השייך למשפחת משקאות אניס המכיל אחוז גבוה של אתנול ומתובל בתמציות צמחים, בהן צמח הלענה ממין לענת האבסינת (Artemisia absinthium). צבעו של המשקה ירוק, וטעמו מזכיר טעם של אניס, לעתים הוא מכונה בשוגג ליקר, אך אבסינת אינו מבוקבק עם תוספת סוכר ומסווג אפוא כמשקה חריף מזוקק או ספירט.
  2. Osteoclasts – תאי עצם שמפרקים את רקמת העצם. יש להם תפקיד בהתפתחות גדילה ותיקון של עצם (הערת המתרגם לעברית).
  3. באמצע שנות ה-90 חלה התפרצות של מחלת הפרה המשוגעת בבריטניה (באנגלית: Bovine Spongiform Encephalopathy, ובראשי תיבות: BSE) (משערים שהמגפה החלה כבר באמצע שנות ה-80) המחלה התפשטה בקרב אוכלוסיית הפרות של בריטניה בשל הנוהג להאכילן בבשר טחון העשוי, למעשה, מפרות אחרות. ביקורת רבה הושמעה בעקבות התפרצות המחלה. האכלת פרות בבשר טחון החליפה את הנוהג הקודם, להאכילן בסויה, זאת משיקולים כלכליים. בארצות הברית מואכלות רוב הפרות בסויה, כיוון שגידול צמח זה בכמויות גדולות אפשרי; בצפון אירופה קיימים תנאים המקשים על גידול סויה. באוסטרליה ובניו זילנד לא נרשם אף לא מקרה אחד של BSE. הפרות במדינות אלו רועות בצורה חופשית וניזונות מעשב. משערים כי כ-400,000 פרות נגועות חדרו לשוק המזון מאז פרוץ המגפה. [תוספת של העורך]
  4. קרלובי וארי Karlovy Vary  הידועה גם בשמה הגרמני קרלסבאד היא עיר מרפא ונופש ידועה במערב בוהמיה שבצ’כיה, העיר משמשת כבירת המחוז המערבי ביותר של צ’כיה, קרלובסקי, וממוקמת כ-130 ק”מ ממערב לבירת צ’כיה, פראג, בעיר נמצאים תריסר מעיינות חמים של רחצה. למרחצאות שלהם יצאו מוניטין כבעלי כוחות מרפא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *