אני מביט אל העולם

אני מביט אל העולם

אני מביט אל העולם

מכיל 182       עמודים. עלות: 80 ש”ח         הוצאת הרדוף

לרכישה

כמות במלאי: 4

 

האם בוגרי בית ספר ולדרוף מצליחים להתמודד עם האתגרים של החברה הישראלית?

גלעד גולדשמידט

כיצד מתמודדים בוגרי בית ספר ולדרוף אם האתגרים העומדים מולם לאחר סיום הלימודים? האם הם עומדים בלחצים ובקשיים של שנת השירות, של השירות הצבאי, של לימודים באקדמיה? כיצד רואים אותם אנשים מבחוץ, מדריכים, מפקדים ומרצים? האם צייד אותם בית הספר עם כישורים ל”חיים הממשיים”?

הספר ‘אני מביט אל העולם’ הינו עיבוד של עבודת הדוקטורט שכתב ד”ר גלעד גולדשמידט באוניברסיטת חיפה. הספר מכיל בעיקרו ראיונות עם בוגרי חינוך ולדורף בארץ, בשאלות שונות על האופן שבו הם רואים את בית הספר והאופן שבו הם מתמודדים עם המציאות והחיים. “רבים עושים שימוש במילה ‘חממה’ בבואם לתאר את חינוך ולדורף. לכל אורך השנים משמר בית הספר איכות מסוימת של חממה ועושה כך במודע כחלק מעקרונותיו. ‘בועה חינוכית’ זו הנה חלק מדרך התפתחותית שבהדרגה פותחת את העולם ה’מציאותי’ בפני התלמידים. האם בכך מכין בית הספר את בוגריו יותר טוב לאתגרי החיים? ממצאי המחקר המובאים בספר מראים שיש משמעות ויסוד מציאותי לדרך חינוכית זו וכי היא אכן מחזקת את בוגריה ומקנה להם עמידות, איתנות וכוחות התמודדות.”

בספר ‘אני מביט אל העולם’ רואיינו עשרות בוגרים בנושאים הבאים: האופן שבו הם רואים את בית הספר, הקשר עם המורים, היחסים החברתיים בכיתה, האופן שבו הם רואים את עצמם ושדות ההתמודדות השונים של החיים לאחר בית הספר. 

גלעד גולדשמידט הוא ממייסדי זרם חינוך ולדרוף בישראל, ממקימי בית ספר ולדרוף בהרדוף, מנהלו במשך שנות הקמתו, מחנך ומורה, מרצה בהכשרות מורים, תושב הרדוף. מחבר הספרים: “עולמה של ילדות – ילדות, חינוך וליווי הילד מנקודת המבט של חינוך ולדורף” וספר הילדים “יונתן והעץ”.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *