שלוש השנים הראשונות של הילד

שלוש השנים הראשונות של הילד

קארל קוניג

תרגמה מאנגלית: בלהה רוזנפלד

המחבר בוחן את שלוש השנים הראשונות בחיי הילד לאור שלושת ההישגים העיקריים השולטים בהן: לימוד ההליכה, הדיבור והחשיבה. אלה שלושת הכושרים הבסיסיים שהופכים אותנו לאנושיים, ורכישתם היא 'מעשה של חסד' שניתן לכל ילד. קרל קוניג עורך ניתוח מפורט של תהליך מורכב לאין ערוך זה.

קארל קוניג (1902-1966) היה רופא, סופר ומרצה ידוע. הוא החל את דרכו במכון לביולוגיה התפתחותית באוניברסיטת וינה. בשנת 1939 הוא יסד את תנועת 'קמפהיל' בסקוטלנד. כיום ניתן למצוא בתי ספר לחינוך מיוחד לילדים וכפרים למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, המבוססים על רעיונותיו החינוכיים של רודולף שטיינר, בכל רחבי בריטניה ואירופה, בצפון אמריקה, בדרום אמריקה, בדרום אפריקה ובישראל.

   
פרק 1. רכישת יכולת ההליכה הזקופה
1.מאפייניו העיקריים של תהליך התנועה11
2.תיאור כללי של התפתחות ההליכה האנושית14
3.הפרדה בין אני ועולם17
4.תנועות תורשתיות ותנועות נרכשות21
5.מהלך השנה והשלבים בלמידת ההליכה הזקופה29
 
פרק 2. למידת שפת האם
1.הדיבור כמבע, כשיום וכפעולת הדיבור34
2.האנטומיה של אברי הדיבור38
3.שלושת המשתתפים בשפה: אמירה, שיום, דיבור42
4.שלבי התפתחות הדיבור46
5.למידת שפת האם57
 
פרק 3. התעוררות החשיבה
1.תנאים מוקדמים להתעוררות החשיבה61
2.מה היא החשיבה האנושית ומה איננה64
3.התפתחות הדיבור כתנאי המוקדם הראשון לחשיבה; זיכרון, דמיון ומשחק69
4.הישגי החשיבה הראשונים של הילד. התעוררות האני83
5.גיל המרד הראשון ולידת האני הנמוך91
 
פרק 4. התגלות שלושת החושים הגבוהים
1.הערות בסיסיות בנוגע לחושי הדיבור והחשיבה: שיילר, בינסוונגר, שטיינר96
2.התפתחותו ההדרגתית של חוש המילה והתעוררותו בילד.
התגלותו ההדרגתית של חוש החשיבה. הרגע העולמי של הלן קלר
104
3.האיבר הפיסי של חוש הדיבור. האיבר הפיסי של חוש החשיבה117
4.חוש האני136

158 עמודים        70 ₪       הוצאת חירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *