שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 82

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 82

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: עציון בקר

תיקונים: דליה דיימל

כרך 2

פרק 82

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

מנהיים 10.3.1911

התוצאה הראשונה של המדיטציה שלנו היא שאנחנו חשים בעובדה שאנחנו שואפים ליצור קשר עם ישויות מההיררכיות הגבוהות, ושזה צריך לבטא את עצמו באופן כזה שנרגיש שאנו נכנסים לעולמות עליונים, שהגענו למקום שממנו נבראנו; כך עלינו לחוות זאת. רגש זה של כניסה לעולם הרוח צריך להיות חם וחי. מי שרוצה להיכנס לעולם רוח זה חייב לומר לעצמו: תלמיד חוכמת הנסתר חייב לעבור שינוי מהותי – המושגים, הרגשות והידע שלו חייבים להשתנות. בואו ניקח את האגואיזם של בני האדם – אלו ישויות לוציפריות שנתנו לנו זיכרון. ובעוד שאנחנו חסכוניים בחיים הפיזיים, אנו מבזבזים הרבה מאוד כוחות נפש ורוח. עלינו להיות חסכוניים עם כוחות אלה ולהפוך אותם ליכולות תפיסה. לשם כך עלינו לתרגל ידע עצמי. אנו מפזרים באופן בלתי אנוכי לגמרי את רגשותינו ותחושותינו מבוקר ועד ערב. לכן עלינו לעבור תחילה דרך האגואיזם בענייני הרוח והנפש. כאן נמצא תלמיד תורת הנסתר בסכנת הגברת האגואיזם שלו, ולכן תהליך זיכוך מוסרי ואינטלקטואלי של האדם חייב ללוות כל עבודה אזוטרית אמיתית.

עלינו להבין שכתלמידי תורת הנסתר ניצבת לפנינו משימה בלתי אפשרית וכי אנו שואפים לדבר הבלתי אפשרי הזה. שהרי כל חתירה היא חתירה אל הבלתי אפשרי, ואי אפשר להיות לא אגואיסטי.

עלינו לנסות לטפח את הרגש הנכון לגבי כל חתירה להתפתחות. תשוקה לידע ולהתקדמות אינה הדבר הנכון. עלינו לחוש ברצינות כי זוהי חובתנו להתפתח, שהרי הרוח האלוהית הכניסה בנו כוח המתפתח ללא עזרה מאיתנו, אך היא הציבה בנו גם כוחות פעילים שעל האדם לפתח באמצעות מעשים. זהו החטא הגדול ביותר כלפי הרוח האלוהית שלא לפתח כוחות אלה שהאלוהות הציבה בתוכנו לטובת ההתפתחות וההתקדמות האנושית. הכוחות האלה חזקים כל כך בתוכנו שהם מובילים אותנו אל עולם הרוח, אם כי זה עשוי לקחת זמן רב. לכן תלמיד תורת הנסתר צריך לומר לעצמו: “אני אמתין, כי אני יודע שהכוחות שבי יובילו אותי במוקדם או במאוחר לעולם הרוח.” הם יעשו זאת אם אנו נתמסר לעולם הרוח בצורה הנכונה.

תרגילי ההכנה מפתחים את האיכויות הנחוצות למישור הפיזי; אלה הם חשיבה מבוקרת, פעולות שבוחרים בעצמכם, איזון וכו’. כך בהדרגה יהיה לנו חדר בלבנו, בנפשנו, בו אנו נשמור את הדברים הקדושים ביותר שלנו, שבהם אנו אזוטריים, בה בשעה שבחיים החיצוניים אנו באים כבני אדם. וכך יש לקחת כמובן מאליו את הסכסוך עם עצמנו; עלינו להיות לוחמים כשאנו הופכים לתלמידי תורת הנסתר.

מודטים מתלוננים שמחשבות מסתערות ומפריעות להם, ולזה אפשר לענות כי אלו הן ישויות המרפרפות מסביב ומסתערות עלינו בעוצמה גוברת והולכת. כאן אפשר רק לומר: היו שמחים שזה כך; זוהי תוצאה של מדיטציה והיא מראה לכם שמחשבות הן כוח רוחני. אומץ, חוסר-פחד וביטחון הן תכונות שתלמיד תורת הנסתר זקוק להן בדרכו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *