שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 66

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 66

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: דפני ליטמן

תיקונים: דליה דיימל, עציון בקר

כרך 2

פרק 66

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

מינכן   24.8.1910

לכל מי שעובר הכשרה אזוטרית חייב להיות ברור מה הוא עושה בכך. אנו קשורים מבחינה קארמתית למה שאנחנו ולמה שאנו עושים; אנו ממוקמים בתוך קיום האדמה בכללותה על ידי ישויות אלוהיות מובילות. כל מה שאנחנו חושבים, מרגישים ורוצים בדרך של היופי הנשגב ביותר והמוסר הגבוה ביותר תמיד קשור עדיין לאבולוציה הכללית. אך על ידי ההחלטה להתחיל אימון אזוטרי אנו צועדים אל מחוץ להתפתחות כללית זו המונחית על ידי ישויות גבוהות יותר. בכך אנו מתחילים במשהו חדש לחלוטין. בהכשרה אזוטרית אנו מפסיקים להיות מובלים על ידי ישויות רוחניות-אלוהיות ואנו נעשים לשותפים עצמאיים של רוחות בוראות אלו.

האדם על האדמה מורכב מטֶטְרָלוֹגְיָה [ארבעה חלקים]: גוף פיזי, גוף אתרי, גוף אסטרלי ואני, ששמורים בהרמוניה על ידי ישויות גבוהות יותר. אם נבצע את ההחלטה להתחיל בהכשרה אזוטרית, אזי אנו מתחילים לפעול באופן עצמאי על התמרתם של גופים אינדיבידואלים אלה. זה מתרחש באמצעות התרגילים שניתנים לנו. הם פועלים בהדרגה על הגוף האתרי שלנו בצורה כזו שהוא נעשה משוחרר מהמבנה האיתן של הגוף הפיזי. השפעה זו איננה פועלת באופן ישיר על הגוף האתרי, אלא על הגוף האסטרלי או הנפש שעליהם אנו עובדים דרך חזרה יומית או שבועית קבועה של תרגילים ותמונות.

לכל צליל, מילה ורצף צלילים ומושגים באמרות המדיטציה יש משמעות כלשהי; יש להן השפעה דרך חזרתיות קבועה, כאשר האדם שוכח את עצמו לחלוטין.

כשאנו מתעוררים בבוקר יש לנו לפעמים זיכרון עמום של עולם הרוח, של העולם שממנו זורם אלינו כוח באמצעות התרגילים שלנו, וחלק מהחוויות היפות ביותר של תלמיד האזוטריזם הם אותם זיכרונות עמומים של העולם בו היינו במקורות הכוח. אם מישהו נאלץ לעזוב חבר שהיה יקר לו, יכול להיות שמשהו באדם זה יזרום לתלמיד האזוטרי ביחד עם הזיכרון שלו של עולם הרוח. מישהו שניתן לו דבר כזה צריך לראותו כחסד.

לאחר שביצענו מדיטציה מספר פעמים אנו מבחינים שהשתנינו; אנו כבר לא אומרים כמה מהדברים הלא נחמדים שאמרנו בעבר ואנחנו רוכשים היגיון מעודן בהרבה. אנו מרגישים שהשתפרנו.

אך מכיוון שאנו מציבים את עצמנו מחוץ למסגרת המקובלת אנו מאבדים את התמיכה שניתנת על ידי המוסכמות. אנו נעשים חופשיים יותר פנימית אך בכך הצדדים הרעים שלנו נחשפים יותר; אז אנחנו שמים לב כמה אנו רעים. אנחנו באמת הרבה פחות טובים ממה שאנחנו בדרך כלל חושבים.

שעות קשות ולא נעימות מגיעות לכל שואף לאזוטריזם ואז טוב שיש קצת תמיכה. אנו מוצאים תמיכה זו בברית החדשה; אנו מוצאים עצה ותמיכה לכל מקרה ומצב ולכל חולשה; עלינו רק לחפש זאת. ואם אנו לא מוצאים זאת, אנו יכולים לנחם את עצמנו בידיעה שזוהי חולשתנו שלנו המונעת מאיתנו למצוא את הדבר הנכון, אך שאף על פי כן זה נמצא בכתבי הקודש.

בהתחלה יכולות להופיע בקלות הטעיות בראיה העל-חושית. האדם חושב שהוא רואה משהו בחוץ וזוהי פנימיותו המשתקפת שם. זה גרוע עוד יותר עם צלילים שהאדם חושב שהוא שומע; ישויות הרוצות למשוך מטה את המודט מטעות אותו כך.

השואף לאזוטריזם לא זאת בלבד שעליו לעשות את המדיטציות שלו, להתפלל במובן הטוב ביותר של המילה, אלא גם לעמוד על המשמר ביחס להשפעות שליליות הרוצות להפריע כאשר מתרחשות התמרות עצמאיות של הגופים. משפט אוקולטי נגד כל הטעיה הוא: כל נתיב אל תוך עולם הרוח עובר דרך הלב. במהלך המדיטציה אפשר להרגיש שקווים עוברים מכל נקודה של הגוף הפיזי החיצוני לכיוון המרכז, שהוא הלב. אז ממשיכים קווים אלה לנוע בכיוון ההפוך אל תוך עולם הרוח. זה דומה להרגשה שכריסטוס באדם, וזה סימן שאין כאן הטעיה.

כל אחד מאיברינו קשור למזל אחד מגלגל המזלות; כוחות ממזל אריה זורמים לתוך לבנו. גם כוחות מהשמש זורמים לתוך לבנו. באופן דומה, רוחות אש פועלות על לבנו. מזל אריה, שמש ולהבה משמשים לעיתים קרובות כסמלים ללב. כמו הלב כל חלק מאיתנו קשור לכוחות חיצוניים; צמחנו מתוך העולם כולו ואנו מוטבעים בו.

אם אנו מאפשרים באמת לעובדה זו לחיות בנפשנו אזי נבין נכון את האמרה:

 

ברוח היה מונח הנבט של גופי.

והרוח שילבה בתוך גופי

את העיניים החושיות,

כדי שדרכן אוכל לראות

את אור הגופים.

והרוח הטביעה בגופי

תחושה וחשיבה

ורגש ורצון,

כדי שדרכם אוכל

לקלוט גופים

ולפעול עליהם.

ברוח היה מונח הנבט של גופי.

 

בגופי מונח נבט הרוח.

ואשלב בתוך רוחי

את העיניים העל-חושיות

כדי שדרכן אוכל לראות את אור הישויות הרוחיות.

ואטביע בתוך רוחי

חכמה, כוח ואהבה,

כדי שדרכי הישויות הרוחיות תוכלנה לפעול

ואהפוך לאיבר מודע לעצמו

של מעשיהן.

בגופי מונח נבט הרוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *